Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

outlook.com beveiligingsadvies

Pagina: 1
Acties:

• LetsReact
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-07-2013
Misschien een interessant onderwerp voor een artikeltje op tweakers.net?

Als ik mij aan wil melden op hotmail.com (nu outlook) krijg ik groot onderstaande melding te zien:

"Voor betere beveiliging raadt Outlook.com het gebruik van Internet Explorer aan".

Natuurlijk is duidelijk dat outlook.com van Microsoft is en dat Microsoft er alles aan doet om Internet Explorer levend te houden. Maar een beveiligingsadvies als deze roept wel wat vragen bij mij op.

1. Is dit goedkope reclame of weet outlook.com van specifieke security issues met ander browsers dan internet explorer.
2. Zo ja, zijn dit specifieke security issues met betrekking tot outlook.com (maw: veroorzaakt Microsoft deze issues zelf)?
3. Zo nee, waar is dit beveiligingsadvies dan wel op gebaseerd?
4. Blijft Microsoft door een advies als deze buiten schot indien mijn account gehackt wordt? (maw, gaat Microsoft zeggen: je mailbox is gehackt, maar ja je gebruikte ook geen internet explorer, en we hadden je nog wel zo gewaarschuwd)?

Ik ben benieuwd naar jullie mening, en ook die van tweakers.net ;-)

Groeten,
LetsReact

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
Ik denk haast dat dit gewoon een reclamecampagne is. Net als dat wanneer je met Opera surft naar YouTube, je reclame krijgt dat je beter Chrome kunt gebruiken voor het beste resultaat.

De enige die het met zekerheid kan beantwoord is Microsoft zelf natuurlijk. Ik zou ze gewoon eens mailen en vragen om uitleg...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Met ^^.
En als je van mening bent dat het nieuwswaardig is kan je het hier doorgeven: http://tweakers.net/etc?Action=Newssubmit

Desktop | Server | Laptop

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:33
Ik ben het eens dat het gewoon reclame is voor hun eigen product.

Ik weet niet hoe dit tegenwoordig is maar ze hadden beter neer kunnen zetten Gebruik Internet Explorer want we kunnen het niet voor elkaar krijgen om OWA (gezien outlook.com praktisch gewoon een OWA is) goed werkend te krijgen op andere browsers. Alhoewel dat misschien tegenwoordig anders is, van m'n vorige werk hoefde je in ieder geval niet alle functies te verwachten in een hun OWA omgeving als je geen Internet Explorer gebruikte.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Starke schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:53:
Ik ben het eens dat het gewoon reclame is voor hun eigen product.

Ik weet niet hoe dit tegenwoordig is maar ze hadden beter neer kunnen zetten Gebruik Internet Explorer want we kunnen het niet voor elkaar krijgen om OWA (gezien outlook.com praktisch gewoon een OWA is) goed werkend te krijgen op andere browsers. Alhoewel dat misschien tegenwoordig anders is, van m'n vorige werk hoefde je in ieder geval niet alle functies te verwachten in een hun OWA omgeving als je geen Internet Explorer gebruikte.
Dat laatste valt wel mee tegenwoordig. Zelfs op de meeste MS sites kom je wel weg met bv FF, alhoewel ze ook daar zeggen dat je met IE het beste af bent.
Oftewel....wij van wc-eend.....

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.