Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jaygod
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
Hi alle,

Sinds gister ben ik in het bezit van een Samsung Galaxy S4. Hiervoor heb ik altijd, vanaf de eerste generatie, een iPhone in bezit gehad.
Het valt mij op dat de Galaxy, Android, veel meer mogelijheden heeft.

Nu ben ik natuurlijk een leek in Android en wil graag wat dingen weten over hoe en wat.

1. Notificaties: Is het mogelijk om bij bijvoorbeeld Whatsapp een 1'tje boven het icoontje te krijgen zodat je weet dat er een bericht is? Dit geldt voor alle apps.
2. Zoekfunctie: Het is mij niet duidelijk waar de zoekfunctie zit? Het is de bedoelding dat je bijvoorbeeld instellingen of mailtjes kan zoeken in de telefoon.
3. Slimscherm: Er zouden functies opzitten waarbij de Galaxy jouw ogen kunnen volgen en dan het scherm zou kunnen scrollen. Dit werkt niet bij mij?

Zijn er nog handige tips voor een oude iPhone gebruiker?

Liever verwend dan verwaarloosd

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

1) Een 1'tje? Wanneer je whatsapp berichten binnenkrijgt verschijnt het whatsapp logo IN je notificatiebar, dit is een teken dat er berichten zijn binnengekomen.
2) Zoeken kan door de Google Search Widget te gebruiken (kun je instellen waarin de app moet zoeken). Ook kun je de 'menu'-toets (hardware toets) ingedrukt houden om een zoekoptie te krijgen.

• Jaygod
Bedankt voor je snelle reactie!

1) Dus als ik het goed begrijp zie je nooit een 1tje boven je icoontje staat, zoals wel bij de mail icoon? Ik zie soms inderdaad dat er, net zoals bij iPhone, een notificatie balkje boven in je scherm komt... wanneer ik hier op klik gebeurt er niks?
2) Bedankt! :) nu kan ik temninste zoeken in me telefoon

Afbeeldingslocatie: http://66.147.244.84/~fruitbyt/wp-content/uploads/2009/10/whatsapp.jpg

Dat 1tje boven het icoontje bedoel ik 8)7

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je moet de notificatiebalk omlaag schuiven? Dan zie je alle meldingen en daar kan je wel op klikken.

Dat '1tje' heeft whatsapp voor Android niet, FB wel geloof ik.

Last.fm | Code Talks

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 21:21
nee de implementatie van hoe er iets uit ziet in de notificatiebalk is aan de developer zelf en ligt niet aan Android...
Dus als ze alleen maar een notificatie tonen met dat je een of meerdere berichten hebt zonder hoeveel het er zijn dan zul je dat niet via Android anders kunnen instellen, dan moet je naar de app zelf en de bijbehorende instellinge/opties kijken...

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Er zijn launchers die je kunt installeren die dergelijke notificaties hebben.

• Jaygod
@Momus, weet jij hier meer van? zou heel fijn zijn als ik dat '1tje' kan krijgen!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er zijn diverse launchers die dit kunnen, zoals bijvoorbeeld GO Launcher

Kijk eens rond op Google of de Play Store bij verschillende launchers :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ook met Nova Prime en Tesla Unread kan dat. En volgens mij kan Apex Pro dat ook.

btw, als ik dat screenshotje zie ben ik toch zo blij dat ik geen iPhone heb! Wat een spuuglelijke iconen!

[ Voor 24% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-07-2013 14:55 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25
Apex Pro kan ook de notification count op het icoontje plaatsen. Heb het zelf weer uitgezet, had geen toegevoegde waarde.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jaygod schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:26:
Ik zie soms inderdaad dat er, net zoals bij iPhone, een notificatie balkje boven in je scherm komt... wanneer ik hier op klik gebeurt er niks?
Die balk waarin dat icoontje staat (bovenin dus) kan je naar beneden slepen. Dan heb je daar de notificatie staan. Die kan je trouwens ook nog uitbreiden / inkorten door een two finger swipe out respectievelijk two finger swipe in te doen.

In diezelfde balk heb je (waarschijnlijk, ik ga er gemakshalve vanuit dat je Samsung firmware draait) ook een aantal toggles staan, en (nu begeef ik me wellicht op glas ijs, want ik heb zeker 2 jaar geen officiele firmware meer gedraaid) die toggles waarvan je er 5 of 6 ziet, kan je ook opzij schuiven om er meer te zien.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Jaygod
Bedankt voor al jullie reacties!

@anandus en @allseeyineye Go Launcher zorgt er toch niet voor dat ik een geheel ander thema krijg?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Go Launcher heeft een eigen thema. Maar ook 100en andere mogelijke thema's. De werking van de populaire launchers vergroot overigens wel de mogelijkheden ten opzichte van de standaard, Touchwiz Launcher.

Zelf ben ik na Android 2.3 overigens van Go Launcher afgestapt en naar Apex en Nova gegaan, waarbij het laatste half jaar ik Apex niet meer gebruikt heb.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:02

Metian

Snert is vies

Persoonlijk zou ik je aanraden om Nova Launcher te gebruiken. Goede ervaringen mee en zit nu standaard op elke android telefoon die ik in me handen krijg. Apex Launcher zou ook een optie kunnen betreffen, alleen deze heb ik maar kort gebruikt voor ik over ging op Nova Launcher.

GoLauncher was naar mijn mening vroeger sterk in de 'launcher-markt' echter zijn ze tegenwoordig veel te druk om zoveel mogelijk in de launcher te proppen dat het gewoon weg te druk word.

Rupsen, Rapsen.

• Jaygod
Is er ook weer een mogelijkheid om weer terug te gaan naar het standaart thema?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:56
Jaygod schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:15:
3. Slimscherm: Er zouden functies opzitten waarbij de Galaxy jouw ogen kunnen volgen en dan het scherm zou kunnen scrollen. Dit werkt niet bij mij?

Zijn er nog handige tips voor een oude iPhone gebruiker?
Die zit onder "Instellingen" dan "Apparaat" -> "Display".
"Display zie je eigenlijk al meteen staan wanneer je "instellingen" opent.

Edit,

Het is overigens geen thema, maar echt je schil zeg maar.
Zoals HTC een eigen heeft en Samsung ook.
Je kunt de launcher deinstalleren en volgens mij kun je ook gewoon kiezen welke je actief wilt hebben.
Maar deinstalleren is het makkelijkste.

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 24-07-2013 15:39 ]

• Jaygod
@Metian,

Is het weer mogelijk om de standaart thema weer te gebruiken? of moet je dan weer herstellen etc?

@Arunia,

Bedankt voor je reactie, ik heb dit al gezien... maar het lijkt erop of dat gewoon niet 'goed' werkt?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:56
In mijn ogen is dat spul ook meer een gimmick dan dat het echt goed werkt.
Zelfde als glimlachen naar je telefoon om te "unlocken".
Gewoon proberen, werkt het, prima, anders uitzetten.

• Jaygod
Top oke! Sorry dat ik zoveel domme dingen vraag hoor, maar er komt dus door dat zogehete launcher een notificatie boven mijn whatsapp icoon te staan? en de laucher is Nova Launcher?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je bedoelt de standaard launcher? Als je op je home knop drukt, vraagt als het goed is Android met welke app je die actie uit wil voeren. Je zou dan voor Touchwiz Launcher of standaard launcher moeten kiezen. Tenzij je eerder al aangegeven hebt dat je een andere launcher als standaard launcher wil gebruiken, in dat geval ga je naar

/settings/applicaties (of apps) en daar klik je op Go Launcher. Dan scroll je naar beneden en klik je op Standaard-instellingen wissen.
Jaygod schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:46:
Top oke! Sorry dat ik zoveel domme dingen vraag hoor, maar er komt dus door dat zogehete launcher een notificatie boven mijn whatsapp icoon te staan? en de laucher is Nova Launcher?
Nee. Als je een notificatie op je icon wil hebben moet je Nova Prime (pro) + Tesla unread gebruiken, of Apex Pro gebruiken (of Go Launcher, maar dat weet ik niet zeker).

Als je met wat launchers wil spelen, is Home Smack ook wel een aan te bevelen app, om snel en makkelijk van launcher te wisselen indien je er een standaard gemaakt hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-07-2013 15:49 ]

• Jaygod
Ha oke!

Is het niet mogelijk om mijn standaart samsung galaxy s4 thema behoud en daarop die launcher te installeren voor de notificaties?

Is er misschien iemand die een kleine handleiding heeft? Ik snap er nog niet echt veel van :(

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Nee, Samsung heeft een eigen Launcher. Door Apex Pro te installeren krijg je een Launcher die erg lijkt op de Launcher van Google maar dan met meer functionaliteit, zoals die nummertjes op iconen bijvoorbeeld.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zeg, het is hier niet de bedoeling dat wij je hier aan het handje houden. Vragen stellen is prima, maar eerst zelf zoeken en proberen. Graag wat meer inzet, want anders gaat dit topic dicht.

• Jaygod
@RoD,

Dus jij zegt dat ik eerst zelf moet proberen en mijn telefoon dus vol gooien met onzin waarvan ik niets van af weet? Ik heb liever eerst betrouwbare informatie van mede Tweakers die er meer verstand van hebben dan ik. Dan is het toch niet erg als ik doorvraag? Ik vind het apart dat jij zoiets post, maar goed

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Door het installeren van launchers uit de Store kan je je telefoon niet om zeep helpen. Zo, hebben we dat gehad, en nu kan je er vrolijk op los experimenteren!

Lees je eerst gewoon eens in over wat nu precies een Launcher is en wat het doet. Vervolgens zoek je binnen GoT op de meest gebruikte Launchers. Je zal dan zien dat dat Go, Nova en Apex zijn. Dan kan je je enigszins verdiepen in de verschillen tussen die launchers en de mogelijkheden die ze meer hebben ten opzichte van de standaardlauncher (Touchwiz Launcher).

Bovenstaande kan je allemaal prima doen mbv google en de zoekfunctie op GoT. Als je dan nog specifieke vragen hebt, kan je ze hier stellen.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Je wilt een cijfertje bij je whatsapp icoon in je launcher. Hoewel dat via omwegen wel kan is het niet de Android manier. Als er een notificatie binnenkomt zie je die in je notificatiebalk. Dan kan je 2 dingen doen: Je gaat terug naar je beginscherm en je opent van daaruit Whatsapp, of je trekt de notificatiebalk omlaag, en dan zie je staan hoeveel berichten er voor je zijn. Als je daar dan op klikt kom je ook in Whatsapp.

Wat is dan nog het voordeel van een cijfertje bij je icoon?Als je in een app zit is het omlaag trekken van de notificatiebalk nagenoeg evenveel moeite als naar home gaan.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jaygod schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:17:
@RoD,

Dus jij zegt dat ik eerst zelf moet proberen en mijn telefoon dus vol gooien met onzin waarvan ik niets van af weet? Ik heb liever eerst betrouwbare informatie van mede Tweakers die er meer verstand van hebben dan ik. Dan is het toch niet erg als ik doorvraag? Ik vind het apart dat jij zoiets post, maar goed
Nee, je moet je inlezen :) Gebruik de zoekfunctie hier, gebruik Google en als je er dan nog niet uitkomt, vraag het dan hier. Maar dan verwachten we wel dat je aangeeft wat je zelf al gedaan hebt en waarom je er niet uit komt.
Pagina: 1