Rood scherm en andere onjuiste kleuren

Pagina: 1
Acties:

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 11:37

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik heb sinds enkele uren geleden ineens een probleem met mijn laptop. Van het ene op het andere moment klopt er geen ruk meer van de kleuren op mijn scherm: wit kleurt blauwig, grijs wordt wit, overal onderbroken lijntjes rode pixels door zwart heen en andersom. Maar het duidelijkste symptoom: bij het opstarten kleurt mijn hele scherm rood.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YNwDArjkJ24WWgO9sjYbefev/medium.jpg
Mijn hardware:
-HP Elitebook 8560w
-AMD FirePro M5950
-Intel Core i7 2670QM
-16 GB intern geheugen
Wat ik heb gedaan:
-meerdere keren opnieuw opstarten
-nieuwste drivers installeren
-zoeken op "firepro red screen/display", "windows 7 red screen/display", "firepro dying". Niks gevonden wat nuttig was.

Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen?

P.S. Oplossingen waarvoor ik de laptop open moet halen ga ik niet aan beginnen, dan loop ik er wel mee naar het notebook servicecentrum van de TU/e, daar komt de laptop vandaan en ik heb nog jaren garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door McGryphon op 24-07-2013 13:48 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik zou zeggen defect videokaart geheugen.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
RampageNL schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:55:
Ik zou zeggen defect videokaart geheugen.
Ik gok hetzelfde. En als dat het is doe je er zelf niet zoveel aan dus ik zou naar het TU service centrum gaan.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:12

Nemesizz

Untouchable

Grote kans dat inderdaad de GPU stervende is, echter je kan misschien nog een extern scherm proberen.

Als een extern scherm ook fout beeld geeft kun je er vanuit gaan dat de GPU kaput is, anders kan het misschien ook nog het scherm zelf zijn.

Overigens (algemene opmerking), als het beeld al verkleurd tijdens de POST (BIOS scherm) kun je drivers/software iig al uitsluiten ;)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 11:37

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Vanavond sluit ik hem op een extern scherm aan om het eens te checken dan, als die het ook doet ga ik er sowieso eens mee naar het NSC.

Toen ik een jaar of 8 geleden kapot videogeheugen had op een Geforce MX4000 gaf dat hele andere symptomen, en enkel in games, dus ik wist het niet zeker al overwoog ik wel dat het gewoon het VRAM zou kunnen zijn. I'll keep you posted.

edit: Het externe scherm werkt gewoon perfect. Dit wijst er op dat het probleem of het eigen scherm of de connectie daarnaartoe is, right?

Anyhow, morgen toch maar eens naar het NSC met dit ding.

[ Voor 21% gewijzigd door McGryphon op 24-07-2013 16:39 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-12 20:41
Jep kan dan net zo goed zijn dat de kabel richting het scherm niet lekker zit. Vergelijk het met een VGA stekker die je scheef aansluit, dan mis je ook wat kleuren.
Pagina: 1