Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

Pagina: 1
Acties:

• foto011
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-03 13:13
Hoi tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en sinds een paar weken ziek ik de Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii. Specs zien er goed uit (Corei7 4500U, 8GB DDR3, 256GB SSD, 15,6" 1080p touchscreen) en de prijs (1214 euro) ligt stukken lager dan bij vergelijkbare modellen van andere merken. Heeft iemand al ervaring met deze laptop?

Weet iemand toevalling alternatieven in hetzelfde prijssegment?

Verwijderd

Wil je per se touchscreen? Zo ja, waarom?

• foto011
  • Laatst online: 13-03 13:13
Niet per se, maar e.e.a. hangt natuurlijk van de prijs af. Ik heb nog geen ervaring met W8, maar als ik de ervaringen lees heb ik het idee dat veel mensen (na enige gewenning) een touchscreen toch wel erg handig vinden bij dit OS.

• Noxis
  • Laatst online: 16-10 19:19
Ik ben ook geïnteresseerd in deze laptop en inderdaad, buiten de processor heeft hij ongeveer dezelfde specificaties als de Ativ Book 8. Het prijsverschil van € 400 moet toch ergens inzitten. Ik heb al een review gevonden, over dezelfde behuizing maar andere componenten http://www.goodgearguide....ltra-thin_notebook/521641

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Noxis schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:17:
Ik ben ook geïnteresseerd in deze laptop en inderdaad, buiten de processor heeft hij ongeveer dezelfde specificaties als de Ativ Book 8. Het prijsverschil van € 400 moet toch ergens inzitten. Ik heb al een review gevonden, over dezelfde behuizing maar andere componenten http://www.goodgearguide....ltra-thin_notebook/521641
Vergeleken met de Ativ Book 8 heeft de Acer een langzamere GPU, langzamere CPU, en een veel kleinere batterij.
Daarnaast valt een Acer na 2 jaar spontaan uit elkaar is mijn ervaring :+

Verwijderd

EddoH schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:44:
[...]

Vergeleken met de Ativ Book 8 heeft de Acer een langzamere GPU, langzamere CPU, en een veel kleinere batterij.
Daarnaast valt een Acer na 2 jaar spontaan uit elkaar is mijn ervaring :+
GPU is inderdaad een stukje langzamer en de CPU is aanzienlijk minder krachtig. Wél moet ik zeggen dat mijn eigen ervaringen over Acer uitermate positief zijn, nog nooit een probleem gehad, alles werkt perfect. Maar dat is natuurlijk interessant als je de ervaring van 100+ mensen.

Mijn eigen ervaring is dat een touchscreen bij een laptop nauwelijks wordt gebruikt, zelfs bij Windows 8.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 16:19 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:18:
[...]

GPU is inderdaad een stukje langzamer en de CPU is aanzienlijk minder krachtig. Wél moet ik zeggen dat mijn eigen ervaringen over Acer uitermate positief zijn, nog nooit een probleem gehad, alles werkt perfect. Maar dat is natuurlijk interessant als je de ervaring van 100+ mensen.

Mijn eigen ervaring is dat een touchscreen bij een laptop nauwelijks wordt gebruikt, zelfs bij Windows 8.
Mijn ervaringen spreken dat tegen. In mijn opzicht is Acer een B merk maar maken ze heel erg soms een goede laptop. Dit kan er zo maar één zijn. Ik zal in ieder geval nooit een Acer meer kopen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:24
De Acer's van de laatste tijd zijn toch echt wel een stuk beter geworden. Heb zelf de 800 euro versie van de 14" V7 heel kort in mijn bezit gehad, en die voelde zeer solide en degelijk aan. En de andere Acer's die ik voorbij heb zien komen toen ik bij Tweakers werkte zaten goed in elkaar. Menig review site is er dan ook goed over te spreken.

Met de laptop an sich is niks mis, maar is die GT 750M noodzakelijk? Moet het een 15" zijn?
Pagina: 1