Toon posts:

Ik wil mijn PIV overclocken wie helpt?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Simpele vraag toch. Search heb ik nix aan. Ik neem aan dat dit niet via de BIOS zal werken, ik zal dus de jumpers moeten gebruiken.
Het gaat om een PIV 1,4GHz FCPGA op een Asus P4T. Heeft iemand zijn PIV al geklocked en tot hoe hoog? Kan ik vanmiddag effe hobbyen.

Verwijderd

kijk ff in de BIOS of je daar de FSB kan aanpassen... anders ff op je mobo kijken...
aanrader is ff het mobo boekje door te lezen enehh ik denk dat ie met een beetje koeling wel op de 17 moet kunnen komen

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me herinneren dat in de boekjes allemaal waarden staan. Die moet ik dus gewoon uit het boekje overnemen. Volgens mij kon dat ook in de BIOS. Dat zal het wel geweest zijn. Ik heb 'm eens op 1500 gezet, toen gingie alleen maar aan. Ik zal nu alles overnemen uit het boekie en kijken wat er gebeurd.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 16:07

Beaves

Usque ad Finem

Anders mag je gerust ff langs komen hoor :).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
1400Mhz zei je??

je zet in het tweede scherm in je bios de cpu instelling op manual...

van de 100Mhz die er staat, maak je bijvoorbeeld 110Mhz (dan boot hij op zeker...)

Resultaat, 14*110=1540Mhz...

Je kan hem langzaam opschroeven...kijk maar topt hoever hij kan, je kunt ook het voltage voorzichtig omhog schroeven....

suc6!!

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond kun je lezen tot hoever het allemaal ging. maaruh, wat heeft het verhogen van het Voltage voor nut?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik zou eerst wat aan je temp doen.....

ga rond de 50 graden zitten,

hoe je dit kunt bereiken..
een nieuwe koeler kopen,
je huidige koeler aanapssen, door een grotere fan erop te zetten

Verwijderd

Je moet als je overclocked je voltage ook in stapjes omhoog gooien, te weinig voltage en je proc het verschil niet tussen 0 en 1 op een hogere fsb! Wat dus resulteerd in een vastloper! Te veel voltage zal wel werken, maar dan heb je kans dat je proc. onnodig warm word en dus daardoor vastloopt!
[Corrct me on this f i'm wrong]

Verwijderd

Topicstarter
Tja, wat zal ik zeggen... Zal wel aan het inbranden liggen. Ik heb het een s eerder geprobeerd en toen gebeurde er echt nix. Nu draait het beesie stabiel op 1540MHz... Mobo gaat niet hoger in de BIOS. Tja dat was het dan. Vcore staat gewoon op 1,700. Er was wel iets raars, Ik heb een Vcore van 1,7 - 1,725 - 1,75 - 1,775 en 1,8 geprobeerd. Elke x draaide ik 2x 3D2001. Bij een Vcore van 1,775 haalde ik 1x maar (4x geprobeerd daarna) 200 punten meer dan normaal (3754). Dat vind ik een beetje raar. Nou ja, dat was het dan.
Pagina: 1