Welke voeding in zelfbouw server

Pagina: 1
Acties:

• Jasper030
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09-2025
Hallo allemaal, ik ben begonnen met een projectje om zelf een server te bouwen. Daarvoor heb ik al verschillende componenten in huis:
Kast: Cooler Master Elite 120 Advanced
Moederbord: Gigabyte GA-D525TUD
2 geheugen sticks: Kingston HyperX blu - Geheugen - 2 GB
Verder komen er 2 harde schijven en eventueel nog een dvd brander in.

Nu ben ik alleen een voeding vergeten, hebben jullie suggesties? Enige eisen die ik heb zijn zuinig en geluid. Ik heb hier nog wel een oude atx voeding liggen, kan ik deze hiervoor gebruiken? Al is het alleen om de boel te installeren als ik wacht op een bestelling van een nieuwe voeding.

Alvast dank!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 09:58

amas

Law of Nature: Chaos

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik sluit mij hierbij aan.

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-02 15:48
welke CPU ga je gebruiken?

en wat voor voeding heb je nog liggen dan? waarschijnlijk kan je er mee opstarten, maar de nieuwe voeding kan volgende dag al in huis zijn, why bother....

[ Voor 75% gewijzigd door thedon46 op 24-07-2013 15:10 ]

• Jasper030
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09-2025
Dank voor jullie reacties.
Zag dat deze rond de 60 euro zat, is er misschien nog een iets goedkopere optie of lever ik dan teveel in op kwaliteit?

@Thedon46: CPU zit op het moederbord en is een ATOM D525 processor.

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik zou voor een server niet zuinig zijn voor een goede voeding. Seasonic is bewezen goed en veel wattage heb je niet nodig.
Misschien bij Seasonic kijken naar een iets goedkopere voeding, maar de G-serie is goed.
Pagina: 1