Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik was op zoek naar een kleine ultrabook zoals Toshiba Satellite U940 heeft vond ik dat erg goed uit zag.

Ik gebruik de laptop alleen voor op reis, wat brieven uittikken, hulp op afstand, maar eigenlijk niets bijzonders. De batterijduur is belangrijk, in de zon redelijk kijken en backlit voor het toetsenbord. Liefst een Lenovo vanwege de features.

Ik zat te kijken naar een Toshiba Satellite U940 maar ik heb nu een Tecra R850 (staat te koop) maar ik heb ruzie:
  • Toetsenbord (welke idioot gaat hier over een toetsenbord coating doen waardoor je erover heen glijdt?)
  • Geen toetsenbord verlichting (voor een laptop die normaal € 1700 en dan geen keyboardverlichting nou echt schiet mij de kerstboom in)
  • Muis die standaard staat met typen dat die mag bewegen dus je tekst staat op alle plekken behalve de goede plek (staat nu gelukkig uit maar standaard staat dat aan dus ik weet niet hoe je normaal wil tikken op deze laptop maar dat gaat wel ongelukkig als je niet weet hoe je het uitzet)
  • Mis een thinklight / LED waardoor ik wat extra licht heb
  • Batterij is een complete mislukking want als je dus je ecostand aan hebt gaat dat ding zo langzaam alsof je een emmer met cement gaat leeggieten dus je wacht met installatie etc ruim 10 min
Dat was mijn klaagpunt over deze Tecra R850 dus eigenlijk wil ik wel de Toshiba Satellite U940 maar als ik deze ellende weer krijg ben ik heel snel klaar met die laptop.

Dan vraag ik mij af:
Waarom kost een Lenovo S300 in Duitsland met een I5 maar € 449,-- incl BTW net als een U310 voor dezelfde prijs? Ik weet van het toetsenbord maar nu werk ik uit ellende op mijn oude HP Elitebook 12 met frans toetsenbord dus erger dan dat kan het niet zijn.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik zal op deze topic een slot op aanvragen. De Toshiba U940 is voor het geld gewoon top vind ik. Snel, werkt beter dan dat dure kreng van € 1700 die nu moet kosten. Oplichters. Ik .heb er meteen 16 Gb en de netwerkkaart vervangen voor een Intel 6235 en het werkt als een trein. Prestaties zijn meer dan voldoende. Echt beter dan die Tecra met zijn I7 en 256 Gb SSD. Typen voelt raar aan maar wel beter. Lekker groot touchpad en goede batterij. Biossettings zijn prima in orde dus gewoon een heerlijk en top laptop. Met W8 totaal geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerly
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12-2024
Heb ook deze aangeschaft en tot nu toe geen spijt van.
Start ook razendsnel en je kan direct aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
gerly schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:30:
Heb ook deze aangeschaft en tot nu toe geen spijt van.
Start ook razendsnel en je kan direct aan de slag.
Ik mis alleen nog de optie om de muis uit te zetten tijdens typen maar voor mij is het wel de perfecte laptop qua snelheid, qua gebruikersgemak etc. Ik denk wel dat ik nog een 256 Gb Plextor Msata en een 256 Gb Plextor SSD in ga zetten en in raid. Dat is wel bijna even duur als de hele laptop want ik heb nu het geheugen geupgrade al naar 16 Gb DDR3 en de netwerkkaart ook vervangen voor een Intel 6235 waardoor ik nu 5 Ghz band ook oppak. Ik geloof dat ik daarna niets meer kan upgraden. Ik weet niet of er een I7 in kan. Dan maar geen touchscreen boeiend.