Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Linkbuilding en betaalde links

Pagina: 1
Acties:

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Voor nieuwe domeinen voegt het mijn inziens nog steeds iets toe om snel wat links te verzamelen. Dus een paar weken geleden was ik op een startpagina en kreeg in plaats van een linkje een bestand terug met de tarieven hiervoor. (WTF)

Zelf rapporteer ik bij Google ongeveer iedere site die aan link "handel" doet, dus ook de startpagina's.
Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe anderen hiermee omgaan...

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 09:53

EnnaN

Toys in the attic

Je begrijpt dat je best links mag plaatsen tegen geld? Dit is ongeveer hetzelfde als wat google doet met adwords etc? Snap niet helemaal waar je je druk om maakt.

Voor zover ik kan zien doet startpagina braaf overal "rel=nofollow", voor deze betaalde links. Dat betekent dat ze je dus _niet_ helpen bij linkbuilding voor SEO, en het betekent ook dat je voor jan l*l zit te reporten, want er is niets mis: google zegt: je mag best betalen voor links, maar dan moet er een nofollow bij.

[ Voor 9% gewijzigd door EnnaN op 24-07-2013 12:22 . Reden: typo + 1 extra verduidelijkingszin ]

sig

• Martin684
EnnaN schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:11:
Je begrijpt dat je best links mag plaatsen tegen geld? Dit is ongeveer hetzelfde als wat google doet met adwords etc? Snap niet helemaal waar je je druk om maakt.
Je mag alleen links plaatsen tegen geld als ze geen pagerank doorlaten, dus met nofollow werken.
EnnaN schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:11:
Voor zover ik kan zien doet startpagina braaf overal "rel=nofollow", voor deze betaalde links. Dat betekent dat ze je dus _niet_ helpen bij linkbuilding voor SEO, en het betekent ook dat je voor jan l*l zit te reporten, want er is niets mis: google zegt: je mag best betalen voor links, maar dan moet er een nofollow bij.
Haai, dan moet je wel iets verder kijken, ik zei "een" startpagina want bijvoorbeeld http://www.kantoor-startpagina.nl/ kent geen nofollow links, dus interessant om te linkbuilden en vraagt een leuk bedrag per jaar per link, dus in strijd met wat Google roept..

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 09:53

EnnaN

Toys in the attic

Martin684 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:28:
[...]

Je mag alleen links plaatsen tegen geld als ze geen pagerank doorlaten, dus met nofollow werken.
Ja, dat snap ik, dat staat toch in m'n tweede alinea?
Martin684 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:28:
[...]

Haai, dan moet je wel iets verder kijken, want bijvoorbeeld http://www.kantoor-startpagina.nl/ kent geen nofollow links, dus interessant om te linkbuilden en vraagt een leuk bedrag per jaar per link, dus in strijd met wat Google roept..
My bad, ik ging er van uit (niet volledig onlogisch lijkt me trouwens?) dat je als je zonder link "startpagina" noemt, je het over startpagina.nl (en dochters) hebt, van Sanoma media, vandaar mijn reactie.

Dat er random sites bestaan die zich misdragen lijkt me duidelijk, en die kun je inderdaad reporten. Overigens denk ik, maar dat is meer op gevoel, dat deze niets gaat toegen. De site is niet groot/bekend en heeft zeker geen boeiende content, dus erg veel pagerank zal het niet helpen.

Dus wat je eigenlijk vraagt is niet "ik kreeg een bestand met tarieven voor een site die geen 'nofollow' doet" ? omdat je alleen over de tarieven WTF deed voegde dat toe aan mijn confusion..

Verder is andere vorm van linktrading ook niet zo boeiend // gaming the system : een random plek met random links geeft je inderdaad inkomende links, maar voegt niet zoveel toe aan het hele eco-systeem, dus als die kantoor-startpagina van jou zomaar je link had geplaatst, is er niet speciaal iets 'goeds' aan de hand toch?

sig

• Martin684
EnnaN schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:35:
My bad, ik ging er van uit (niet volledig onlogisch lijkt me trouwens?) dat je als je zonder link "startpagina" noemt, je het over startpagina.nl (en dochters) hebt, van Sanoma media, vandaar mijn reactie.
Kijk dan ook eens naar http://kantoor.startpagina.nl/ die is van ook van Sanoma, kent geen nofollow en hier zijn de tarieven https://docs.google.com/file/d/0B32aYDYGpryKYk5XZEY1YlBNdzQ

Maar los daarvan, ben ik vooral nieuwsgierig naar wat anderen ermee doen...

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Denk niet dat er veel mensen actief websites gaan rapporteren aan Google. Snap ook het nut er niet van. Jij schiet er toch niks mee op verder? Beetje zonde van je tijd lijkt me, tenzij je door Google betaald wordt.

• Martin684
bones schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:40:
Denk niet dat er veel mensen actief websites gaan rapporteren aan Google. Snap ook het nut er niet van. Jij schiet er toch niks mee op verder? Beetje zonde van je tijd lijkt me, tenzij je door Google betaald wordt.
als daardoor een site zijn PR verlies, creert dat weer kansen voor andere sites. Dus ik zie er wel degelijk nut in.

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 18:50
je schiet er niets mee op
zorg dat je gewoon een goede website hebt met een een duidelijk seo, sea en linkbuilding plan
Pagina: 1