CPU koeler voor BBG systeem van mei 2013

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Hallo mede tweakers!

Ik heb pas geleden het budgetgamesysteem aangeschaft uit de BBG van mei 2013. Zie hier: reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013

Nu wordt dit systeem vrij warm (35 graden idle) en begint de boxed koeler veel (smerig veel) geluid te produceren. Dit wil ik degene waarvoor ik dit systeem in elkaar heb gezet niet aandoen en daarom zoek ik een geschikte cpu koeler.

Zelf heb ik wat problemen gehad met een Scythe Mugen 2 Rev. B die ooit niet in mijn behuizing heeft gepast en waardoor ik een nieuwe behuizing moest kopen om alles passend te maken. Nu wil ik dit probleem graag voorkomen bij dit systeem. Omdat het een kleine kast is weet ik niet welke koeler er precies in gaat passen en toch nog goed genoeg zal koelen.

Ik heb o.a. naar deze opties gekeken maar ik durf niet zo maar een keuze te maken omdat ik eerst zeker wil zijn dat het gaat passen in de m-atx behuizing uit de BBG.Heeft iemand ervaring met deze behuizing en een andere cpu koeler of kan iemand mij een goed advies geven? Het budget is circa 30 euro, liever minder waar dat mogelijk is maar meer zou ik wel erg veel geld vinden voor een koeler, zeker omdat ik had verwacht dat de boxed koeler naar behoren zou functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 19:25
Laat dat in het vervolg maar achterwege.

[ Voor 78% gewijzigd door Rone op 26-07-2013 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo heel warm is dat toch niet die idle temperatuur? Ik zie in dit topic mensen met een 'niet standaard koeler' rond de 30-33 graden idle halen. Ik zou dus ook uitzoeken hoeveel winst je gaat behalen door de koeler te vervangen. Is het toevallig erg warm in de ruimte waar de PC staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Wellicht is de temperatuur niet zo heel hoog inderdaad maar het volume dat de koeler produceert is tergend. Het is inderdaad wel bloedheet nu waar de pc staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
Zojuist ontdekt dat Cooler Master op haar site de maximum hoogte van de cpu koeler aangeeft: http://www.coolermaster.c...tower/elite-344-usb3.html

Voor wie tegen ditzelfde probleem aanloopt: 148mm is het maximum.