toslink naar usb apparaatje

Pagina: 1
Acties:

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:03
Hallo Tweakers,

Ik ben opzoek naar een toslink naar usb apparaatje zodat ik mijn microfoon met toslink uit kan aansluiten op mijn pc en deze microfoon dan ook kan gebruiken voor teamspeak en dergelijke. Dit is nodig omdat de onboard soundcard echt dramatisch slecht is en als ik een analoog signaal direct uit een DAC in de headphone in stuur is de kwaliteit om te huilen.

Ik heb zelf in de pricewatch deze gevonden: pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card
Dit is de goedkoopste en deze heeft dan ook sp/dif in maar er zitten ook allerlij functies in die ik niet nodig heb en waar ik dus wel voor betaal. 30 euro vindt ik dan ook teveel. Er zit een surround dac en processor in, een koptelefoon versterker, een microfoon versterker en weet ik het.

Een of ander deal extreme dingetje voldoet zeker!

Bedankt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een spdif -> usb voor dat bedrag zal hetzelfde of nog slechtere kwaliteit gaan krijgen.

Wil je overall beter geluid kan je beter kijken naar gewoon een complete vervanging van je onboard, zo'n Sweex is amper (of uberhaubt) beter dan een onboard (neem aan een realtek HD). Anders gewoon een goede analoge microfoon/headset.

Teamspeak gooit er ook weer compressie overheen, daar win je ook bar weinig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:20

DjVe

Hatsaflats!

Een microfoon met toslink? Wat heb je qua apparatuur dan?

• Heilige Kaas
Lijkt me sterk dat een sp/dif naar usb duur zou moeten zijn. Het is een simpel apparaatje dat een digitaal signaal leesbaar maakt voor de computer dus er zullen niet veel conversie processen plaatsvinden die voor een slechte kwaliteit zorgen. Zo'n ding wordt ook wel een ADC genoemd.

De microfoon die ik gebruik is een edirol R-09. Dat is een portable microfoon (een goeie) met een digitale uitgang en een koptelefoon uitgang. Via de koptelefoon uit is het helemaal niks want dan is het signaalpad: [mic>amp>adc>dac>amp]>[amp>adc] Dus dubbele versterking = niet goed.
Hoe ik het nu heb is via de digitale uitgang naar een externe dac en dat zorgt voor een amp stap minder maar dat is alles behalve ideaal omdat ik dan nog steeds nutteloos van digitaal naar analoog en dan weer naar digitaal met een nutteloze versterking ertussen.

Als ik die sp/dif heb dan wordt het signaalpad: [mic>amp>adc]>[usb]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:20

DjVe

Hatsaflats!

Het lijkt mij juist beter om zoveel mogelijk analoog aan te sluiten en aan het einde door een soundcard de DA conversie te laten doen. Dat versterken wordt alleen in het begin gedaan door de actieve mic zelf en je laat de PC gewoon geluid ontvangen op een vast volume (dus even spelen met de volumes intern). Ik zou dus de mic direct op de line in van een goede soundcard (desnoods koop je een wat oudere goede geluidskaart zoals een Creative Audigy 2 Platinum).

Overigens is een "verloopje" van optisch naar USB, niet een kwestie van simpelweg een signaaltje omzetten. Er komt toch redelijk wat bij kijken, aangezien de pc het ook moet snappen. De goedkoopste USB geluidkaart die een respectabel geluid geeft zijn de Behringer UCA222 USB-interface, maar dan heb je alleen een analoge ingang.

[ Voor 26% gewijzigd door DjVe op 24-07-2013 14:45 ]

• Heilige Kaas
Maar niemand kent dus een 5-10 dollar ebay dingetje? :)
Pagina: 1