Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Downloaden, uitpakken van grote bestanden (10GB plus) en films tegelijk kijken. Alles wordt afgespeeld op een plasma.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 500 a 750 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete HTPC inclusief
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen eisen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het belangrijkste is dat ik kan downloaden (120mbit verbinding), uitpakken en films kijken. Nu wordt er gebruik gemaakt van een oude laptop. Hiermee is downloaden en een film kijken onmogelijk. Verder is het downloaden vaak al klaar maar het uitpakken nog niet. Dit moet tegelijk kunnen. Enige harde eis, niet hoger dan 11 cm ivm TVmeubel.
Na wat onderzoek ben ik hier op uitgekomen:
Wat vinden jullie van deze setup?
Kleine SSD voor Windows en enkele programma's. Grote schrijf voor een dikke collectie films/series, onboard videokaart aangezien er geen games worden gespeeld. Twijfel over de cpu/videokaart.
Kleine note, deze pc is voor een vriend. Heb zelf niet heel veel verstand wat hoort/past bij een HTPC. Wel van een gamepc
Downloaden, uitpakken van grote bestanden (10GB plus) en films tegelijk kijken. Alles wordt afgespeeld op een plasma.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 500 a 750 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete HTPC inclusief
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen eisen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het belangrijkste is dat ik kan downloaden (120mbit verbinding), uitpakken en films kijken. Nu wordt er gebruik gemaakt van een oude laptop. Hiermee is downloaden en een film kijken onmogelijk. Verder is het downloaden vaak al klaar maar het uitpakken nog niet. Dit moet tegelijk kunnen. Enige harde eis, niet hoger dan 11 cm ivm TVmeubel.
Na wat onderzoek ben ik hier op uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 3220T Boxed | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Sapphire HD 7750 1GB GDDR5 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Western Digital Red WD30EFRX, 3TB | € 119,99 | € 119,99 |
| 1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 47,90 | € 47,90 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 23,90 | € 23,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 31,20 | € 31,20 |
| 1 | Crucial m4 mSATA CT064M4SSD3 64GB | € 64,36 | € 64,36 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 594,55 | |
Wat vinden jullie van deze setup?
Kleine SSD voor Windows en enkele programma's. Grote schrijf voor een dikke collectie films/series, onboard videokaart aangezien er geen games worden gespeeld. Twijfel over de cpu/videokaart.
Kleine note, deze pc is voor een vriend. Heb zelf niet heel veel verstand wat hoort/past bij een HTPC. Wel van een gamepc