Problemen Samsung SSD 840 series

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvbgvb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 23:17
Na een schone installatie van Win 7 op deze SSD heb ik met grote regelmaat opstartproblemen. Soms reset hij automatisch nadat het Windows opstartscherm is verschenen en start vervolgens op met de vraag of er een systeemherstel moet worden uitgevoerd. Soms begint hij gelijk te vragen of er een systeem herstel moet worden uitgevoerd. Als ik dan normaal opstarten kies start hij gewoon zonder problemen op.
Ook blijft soms het scherm zwart, gebeurt er helemaal niets, of verschijnt er een balk met de mededeling dat bestanden worden geladen waarna de melding volgt of er een systeemherstel moet worden uitgevoerd. :?
Deze problemen heb ik met mijn normale harde schijf nooit gehad. Stop ik mijn oude harde schijf er weer in dan heb ik geen probleem, dus het kan niet aan de hardware van de PC liggen.
Zag vandaag dat ik bij een aantal mails die ik gisteren had binnengehaald nu ineens de melding kreeg "de inhoud van dit bericht is niet gevonden" en derhalve niet meer gelezen konden worden.

Volgens de Magician software is AHCI ingeschakeld, SATA3 is not supported, drive health status is good, OS optimization is max. performace.

Iemand een suggestie voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-06 22:40
.

[ Voor 98% gewijzigd door Toad op 26-07-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvbgvb
  • Laatst online: 29-06 23:17
Inmiddels SSD omgeruild voor een nieuwe, prima service van Mycom. Had geen zin om alles opnieuw te installeren en dus de oude SSD gecloned naar een harde schijf. Conform de handleiding de SSD aan een USB poort gehangen en via de bijgeleverde software "Data Migration" de inhoud van de HD gecloned naar de SSD. Helaas wilde de PC daarna niet opstarten dus conform de handleiding de hele procedure nogmaals uitgevoerd. Zonder resultaat want hij wilde nog steeds niet opstarten.
Na een hoop geploeter en geprobeer heb ik de SSD uiteindelijk op een andere computer via “Secure Erase” teruggebracht naar de fabrieksinstellingen. Secure Erase werkte niet via Windows want werd na 20% afgebroken en moest vervolgens via een bootable USB stick in DOS mode. Na het opstarten via de USB stick kreeg ik de melding “SSD frozen”, maar gelukkig wel de instructie erbij wat ik moest doen om dat op te heffen, namelijk de power kabel losmaken, even wachten en hem weer aansluiten.
Vervolgens mijn harde schijf gecloned naar de SSD, niet met de bijgeleverde “Data Migration” software maar met Acronis True Image. En wat gebeurt er daarna? Hij start op en werkt naar behoren.
Conclusie: op een een of andere manier werkt de migratie software bij mij niet naar behoren. Heb tot drie maal toe getracht de harddisk te klonen met deze software, helaas zonder succes want de pc startte niet op. Gelukkig is na uren nu alles wel voor elkaar.

N.B. De helpdesk van Samsung kon mij met deze problemen niet helpen en concludeerde dat mijn hardware niet geschikt zou zijn voor het gebruik met SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 07:46
Welke hardware heb je dan, want dat ontbreekt in je ts?