Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 23:18
Omdat ik, en waarschijnlijk velen hier me mij, mijn smartphone nog al eens mee neem naar een festival of groot feest rees bij mij het volgende probleem:

Diefstal. Ik hoef natuurlijk niet uit te wijden over de grote golf diefstallen die deze evenementen de laatste tijd plaagt. Op indian summer festival alleen werden al honderden telefoons buitgemaakt door een kleine groep criminelen.
Nu zijn er op tweakers natuurlijk uitgebreid de opties besproken om achteraf te beveiligen; find my iphone en de android alternatieven, remote wipe etc zijn allemaal dingen waar een ieder die iets van persoonlijke informatie op zijn telefoon bewaard aan zou moeten denken (en uiteindelijk heeft iedereen dat op z'n smartphone natuurlijk).

Deze software matige beveiliging is natuurlijk goed, maar beter zou het zijn als het ding uberhaupt niet makkelijk uit je zak te grissen is.

Na wat googelen ben ik nog niet veel wijzer geworden, weten jullie goede manieren om hiertegen te beschermen?
- Een goede broek etc is natuurlijk een prima optie, maar als het warm is wil je ook gewoon in je korte broek rond kunnen lopen.
- Kennen jullie bijvoorbeeld cases waar je iets van een ketting of touwtje aan vast kan maken?

Ik heb zelf overigens een htc One, maar ik denk dat dit onderwerp wel voor meer mensen dan alleen One eigenaren relevant kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowlyse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 03:04
Korte broek met een ritsvakje? Een moneybelt onder je broek? Zelf een soort van tasje met rits maken dat je -zeg maar- tussen je onderbroek en je kortebroek draagt?
Een 2e simkaart met goedkope telefoon regelen (festivalphone)? (Net als een stapfiets, kroegschoenen, kroegjas etc).

Zo maar wat ideetjes.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Cerberus!
Ik heb 'm gekocht, 3eu voor levenslang vond ik heel weinig voor zo een top app. Ik kan:
- Telefoon tracken op afstand
- Alarm laten afgaan op telefoon, wanneer dief/vinder deze annuleert maakt de frontcam een foto
- Foto's maken
- Mailtje bij verandering simkaart, met alle info over de nieuwe simkaart en telefoon wordt geblokkeerd
- Verbergen uit applijst, ik kan de app in komen met een zelf ingstelde code in de dialer
- Overleeft fabrieksreset want ik heb hem in mijn ROM geflasht
- Maakt foto wanneer code meermaals verkeerd wordt ingevoerd

Levert geen bescherming tegen uit je broek gehaald worden, maar dan moet je een goed hoesje en wat strakkere broeken hebben ;)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 21:54
Begin dit jaar voor mijn vakantie trip naar Thailand had ik een moneybelt gekocht, echt een top aankoop. Als ik naar een festival of groot evenement ga doe ik deze nu ook altijd om, handig voor pinpas(sen), geld en je telefoon. Zelf doe ik ook altijd een portemonnee in mijn broekzak met wat kleingeld, dat is handiger om ergens even snel te moeten betalen.

Zelf heb ik de Pacsafe Coversafe 100 en is echt een gouden koop. Zweet niet, zit comfortabel, heeft twee vaktjes en de iPhone past er prima in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
BeefHazard schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:06:
Cerberus!
Ik heb 'm gekocht, 3eu voor levenslang vond ik heel weinig voor zo een top app. Ik kan:
- Telefoon tracken op afstand
- Alarm laten afgaan op telefoon, wanneer dief/vinder deze annuleert maakt de frontcam een foto
- Foto's maken
- Mailtje bij verandering simkaart, met alle info over de nieuwe simkaart en telefoon wordt geblokkeerd
- Verbergen uit applijst, ik kan de app in komen met een zelf ingstelde code in de dialer
- Overleeft fabrieksreset want ik heb hem in mijn ROM geflasht
- Maakt foto wanneer code meermaals verkeerd wordt ingevoerd

Levert geen bescherming tegen uit je broek gehaald worden, maar dan moet je een goed hoesje en wat strakkere broeken hebben ;)
Hier nog een tevreden gebruiker van deze app!!