Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 18:08
Ik heb een mooie set dvd's van next base, voor in de auto, click and go 10. Naast een dvd-tje kan daar ook een sd-kaart in. Nu ben ik de hele avond al aan het pielen om op een 16 gig kaartje een aantal films te plaatsen. Wil maar niet lukken. De videos zijn in .avi maar worden meestal niet goed of niet afgespeeld.

Mijn vraag, hebben jullie ervaring met deze speler, of soortgelijk? welke formaat video zou de spelen moeten pakken en met welk freeware convert tooltje kan dat vervolgens?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 18:07
The DVD player is fully Multi-region so you can enjoy films purchased in any country. It supports a huge range formats including DVD, DVD±R/RW, CD, CD-R/RW as well as Video: MPEG-1, MPEG-2 (DVD); Audio: CD, MP3; Photo: JPEG.
Van de product pagina op Amazon af geplukt.

Je zult dus moeten zorgen dat de codec *in* de AVI MPEG-2 is. Dit is redelijk logisch, want dit is hetzelfde als wat er gebruikt word voor DVD video. Deze licentie hebben ze dus al betaald om het apparaat überhaupt werkend te krijgen :)

Je kunt je video bijvoorbeeld in dit formaat krijgen met SUPER, maar ik vond dat nooit een heel erg gebruikersvriendelijke tool. Misschien dat andere tweakers een betere tool weten om dit te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xudonax op 23-07-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
jezus wat een snelle reactie. Zelfs op de site van next base stond hier niets over. Dank, ik ga aan de slag. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Klein vraagje nog. AVI bestanden, kunnen deze wel in MPEG 2 worden geconverteerd? Is dat dan niet voorbehouden aan DVD bestanden?

zie http://www.divx.com/en/software/divx-plus/converter

Zou ik dan niet deze regel moeten kiezen voor converteren van avi to "iets leesbaars voor de next base?
==>
AVI to DivX/MKV/MP4 MPEG-4 ASP, MJPEG MP3, AC3* .avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Tip voor hen die ook aan het ploeteren zijn, de sd kaart was of niet goed of te groot. De sd kaart in deze next base van 16 gb kon max 4 films afspelen, alles boven de 4 werd niet geaccepteerd. Dus nu maar meer kleine kaartjes gekocht. Lijkt te werken in divx formaat.