Geen idee of het hier thuishoort. Mijn vriendin ligt in de revalidatiekliniek Tolbrug in Den Bosch. Alleen internet via het scherm boven het bed. Traag. Ze wil graag haar Ipad gebruiken of eventueel de laptop. We hebben een abonnement van Ziggo. In de tolbrug is geen WiFi. Ze roepen daar het woord dongle. Wat is er mogelijk? Ze wil dezelfde ervaring als thuis. Wie heeft er een oplossing?
Als het ziekenhuis geen Wifi aanbied, dan mobiel internet nemen. Eventueel een MiFi nemen.
Wat heb je zelf al uitgezocht?
Wat heb je zelf al uitgezocht?
[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 23-07-2013 21:42 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Geen idee wat er mogelijk is. Ben inmiddels eind zestig. Ik hoop op een goede tip. Het moet op korte termijn werken. In de Tolbrug roepen ze dongle, maar daar heb ik op gezocht en kan er geen chocola van maken.
Een dongle is een usb-stickje waar een simkaart ingaat(zelfde als in een mobiele telefoon). Er zal een abonnement bij een telecomprovider afgenomen moeten worden, maar in de vorm van prepaid is ook mogelijk. Loop gewoon een willekeurige telecomwinkel binnen en het is zo geregeld
Een dongle is voor een ipad geen optie, toch? -nevermind
Is de iPad toevallig uitgerust met 3g?
Is de iPad toevallig uitgerust met 3g?
[ Voor 9% gewijzigd door hostler op 23-07-2013 21:55 ]
simpele smartphone met 3G to wifi o.i.d. gaat voor de iPad het beste zijn.
Als je toevallig ook een iPhone hebt, moet je alleen even uitzoeken of je een formule hebt met data is, zodat je niet voor verassingen komt te staan op het einde van de maand.
Als je toevallig ook een iPhone hebt, moet je alleen even uitzoeken of je een formule hebt met data is, zodat je niet voor verassingen komt te staan op het einde van de maand.
Als je een smartphone + dataabonnementje hebt (iPhone of Android bijv) kan je makkelijk het internet delen (tetheren) en een mobiele hotspot opzetten. Misschien kan een familielid daar even bij helpen? Is niet zo moeilijk.
Of anders eens een lokale telecomwinkel (Hi of zo) binnenlopen om te vragen wat er mogelijk is met een pre-paid formule.
Kijk zeker eens naar www.mobilevikings.com voor een prepaid dataoplossing. Heb je alleen nog een smartphone of stickje nodig
Of anders eens een lokale telecomwinkel (Hi of zo) binnenlopen om te vragen wat er mogelijk is met een pre-paid formule.
Kijk zeker eens naar www.mobilevikings.com voor een prepaid dataoplossing. Heb je alleen nog een smartphone of stickje nodig
[ Voor 15% gewijzigd door Dennahz op 23-07-2013 21:59 ]
Mifi dus, met Simkaartje met datapakket. Kun je 5 apparaten via Wifi laten internetten.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee. Geen 3G. Het probleem is dat een dongle niet werkt met Ziggo. Ik snap ook wel dat een smartphone zou kunnen werken. Maar dat is een dure oplossing. Gewoon haar iPad gebruiken is dus geen optie.
Dat je Ziggo hebt boeit niet. Je moet een nieuwe, aparte oplossing aanschaffen.
Er is daar geen internet dat draadloos is. In het naastliggende Jeroen Bosch zieken huis wel. Er zijn een paar kamers die daar gebruik van kunnen maken. Maar die zijn bezet.
Ziggo staat hier los van, die levert alleen de verbinding thuis. Voor "onderweg" (en dus ook elders buitenshuis, zoals die kliniek) ben je aangewezen op eventueel aanwezige WiFi of anders een data abonnement.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:59:
Nee. Geen 3G. Het probleem is dat een dongle niet werkt met Ziggo. Ik snap ook wel dat een smartphone zou kunnen werken. Maar dat is een dure oplossing. Gewoon haar iPad gebruiken is dus geen optie.
Aangezien WiFi niet aanwezig is blijft een abonnement over. Dat kan een bestaande zijn (via je telefoon, delen naar de iPad) of via een dongle. Dan moet je daar apart een abonnement voor afsluiten.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Juist, dus zul je over moeten gaan op 3G. Hetzelfde netwerk als je voor een mobiele telefoon gebruikt. Dat heet normaliter een dongel.
Veel meer opties heb je overigens niet, tenzij je het netwerkstekkertje uit het tv scherm boven haar bed trekt, maar dat lijkt me niet de oplossing / wenselijk vanuit de ziekenhuiskant.
Overigens zou je eens kunnen scannen naar 1 van de vele ziggo wifi hotspots...
Veel meer opties heb je overigens niet, tenzij je het netwerkstekkertje uit het tv scherm boven haar bed trekt, maar dat lijkt me niet de oplossing / wenselijk vanuit de ziekenhuiskant.
Overigens zou je eens kunnen scannen naar 1 van de vele ziggo wifi hotspots...
Dus in feite zeg jij dat je wil dat je vrouw internet heeft en dat het niet beschikbaar is? Lijkt me logisch dat je dan de portemonnee mag trekken om te zorgen dat je vrouw wel internet heeft. Ziggo levert enkel een kabelverbinding in je huis.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Zoals hierboven (van wat ik las) al 3-4 keer voorbij is gekomen, is een oplossing met een MiFi-apparaat het beste. Uitleg over wat een MiFi-apparaat is:Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:03:
Er is daar geen internet dat draadloos is. In het naastliggende Jeroen Bosch zieken huis wel. Er zijn een paar kamers die daar gebruik van kunnen maken. Maar die zijn bezet.
Als het goed kun je deze apparaatjes gewoon via verschillende providers bestellen, fix dan alleen nog een simkaart met een internetbundel eraan en je bent klaar. iPad maakt verbinding met MiFi-router, je hebt internet.Schaamteloze copy-paste van Wikipedia
Een MiFi is een los (mobiel) apparaatje om een lokaal wifi netwerk (hotspot of accesspoint) op te zetten waarbij de verbinding met het internet gemaakt wordt via gsm (umts, 3G of 4G). MiFi is een samenvoeging van 'mobile' en 'wifi'.
Het apparaatje vaak ter grootte van een pakje sigaretten, heeft meestal een interne batterij of oplaadbare accu. Via een of meerdere verwisselbare simkaartjes worden de parameters voor de internetverbinding ingesteld. Veelal kunnen slechts een beperkt aantal gebruikers gelijktijdig gebruik maken van de wifi verbinding.
Omdat met name in het buitenland gebruik kan worden gemaakt van een simkaart van een lokale telefoonprovider kunnen de internetkosten behoorlijk verminderd worden.
Met smartphones met Android of iOS kan hetzelfde bereikt worden als met een MiFi.
Gewoon even googlen of een telecomwinkel binnenlopen en je bent klaar.
Heb je al gevraagd wat de kliniek voor jullie kan betekenen? Misschien moet het nog ingesteld worden op die kamer.
P.s.
Sterkte voor je vriendin met revalideren.
P.s.
Sterkte voor je vriendin met revalideren.
Bedankt. Er blijven dus alleen dure oplosingen over. Overigens vind ik het slecht dat je tegenwoordig geen simpele oplossing voor alle apparaten hebt in een ziekenhuis. Of dat nou windows of Apple of een smartphone of tablet is. Maar misschien is een draadloos netwerk wel te moeilijk i.v.m. de beveiliging. Als mensen misbruik maken zou het ziekenhuis erop aangesproken kunnen worden.,
Verwijderd
fantastische titel, zeer duidelijk en informerend! Waarom zou een Dongle niet goed genoeg zijn en waarom wil je nu zelf het wiel opnieuw uitvinden? En welke snelheid moet je hebben en welke snelheid heb je nu? Wat mag het kosten en hoelang blijft ze in dat hotel?
Een dongle betekent extra abonnement. Centjes zijn duur. Snelheid is niet belangrijk. Maar het blijft vreemd dat in het naastgelegen Jeroen Bosch wel WiFi is en in de Tolbrug niet. Maar bedankt voor je positieve bijdrage. Topic en ziekenhuis is voldoende informatie toch?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 18:45 ]
Ziekenhuizen worden als zijnde bedrijven gerund door managers, en die letten (net zoals iedereen) op de centjes: de ene vindt wifi een "unique selling point", de ander vindt het een onnodige uitgave.
Als je niet vast wilt zitten aan een (extra/nieuw) abonnement, er bestaat ook prepaid internet voor tablets of laptops (al dan niet incl. dongle).
Voorbeeldjes:
http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/laptop/prepaid
http://www.kpn.com/prive/mobiel/mobielinternet/Prepaid.htm
http://www.hema.nl/telefo...ternet/Pages/default.aspx
Etc.
Als je niet vast wilt zitten aan een (extra/nieuw) abonnement, er bestaat ook prepaid internet voor tablets of laptops (al dan niet incl. dongle).
Voorbeeldjes:
http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/laptop/prepaid
http://www.kpn.com/prive/mobiel/mobielinternet/Prepaid.htm
http://www.hema.nl/telefo...ternet/Pages/default.aspx
Etc.
Tja, afweging van luxe.Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:36:
Een dongle betekent extra abonnement. Centjes zijn duur. Snelheid is niet belangrijk. Maar het blijft vreemd dat in het naastgelegen Jeroen Bosch wel WiFi is en in de Tolbrug niet. Maar bedankt voor je positieve bijdrage.
kan ik wel beginnen met 'vroegah had je enkel radio, was het luxe als je 3 zenders had'
Maar wat heeft ze nu dan als telefoon/abbo? Je hoeft er an sich niets extra voor te doen, ergste geval simkaart in een telefoon doen die tethering ondersteund.
Ik heb nog ergens een prepaid van Vodafone liggen, daar zat bv al 500MB op (en bij registratie werd dat 1GB ofzo). Kan je niet zoiets even gebruiken?
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 24-07-2013 18:44 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Abonnement is Ziggo allinone.
Ziggo hotspots werkt niet omdat de kliniek buiten de stad ligt. De telefoon is een Nokia simpel. Alleen bellen en sms.
@synergyX: ook Hagenaar? Woon nu in Brabant en ze pesten me altijd met vroeguh.
Ziggo hotspots werkt niet omdat de kliniek buiten de stad ligt. De telefoon is een Nokia simpel. Alleen bellen en sms.
@synergyX: ook Hagenaar? Woon nu in Brabant en ze pesten me altijd met vroeguh.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 19:07 ]
Ziggo hotspot is er niet, wifi is er niet, lan is er niet.. enige wat overblijft is 3g/4g via een mobiele provider.Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:36:
Een dongle betekent extra abonnement. Centjes zijn duur.
Maarja, dat kost jou blijkbaar teveel geld. Dan maak je het jezelf wel erg moeilijk.
[ Voor 35% gewijzigd door job op 24-07-2013 19:09 ]
Een afweging maken. Abonnement of alleen het internet van kliniek gebruiken, met al zijn beperkingen. Wordfeud gaat dus niet lukken voor een leuke prijs. Iedereen die meedacht bedankt. Ik ga erover nadenken.
Vertel eens over dat scherm boven het bed. Wat is dat voor systeem dan? Hoe hebben ze dat ingericht? En kun je niet vragen of je eens met iemand uit het ziekenhuis kunt spreken die het wel snapt, in tegenstelling tot de mensen die op die afdeling ook geen kaas kunnen maken van dat WiFi-gedoe.
Verwijderd
Als je alleen maar Wordfeud wil gebruiken dan volstaat een simkaart van Bliep, waar je slechts 50 cent per dag voor betaald (onbeperkt internet maar geen tethering).
Daarnaast vind ik je inspanning om het zelf te onderzoeken maar minimaal net als al je andere topic starts. Op Tweakers wordt normaal gesproken meer van je verwacht maar waarschijnlijk door de ziekenhuis situatie wordt het nu door te vingers gezien.
Daarnaast vind ik je inspanning om het zelf te onderzoeken maar minimaal net als al je andere topic starts. Op Tweakers wordt normaal gesproken meer van je verwacht maar waarschijnlijk door de ziekenhuis situatie wordt het nu door te vingers gezien.
@bram
Je snapt het niet. Alleen een IPad zonder 3G. Geen smartphone. Alleen een IPad met WiFi. Waar moet die simkaart dan in? Telefoon kan alleen bellen en smssen. Ik heb heus gezocht met Google. Maar ik kon niets vinden. Laat dit a.u.b. Niet alleen een vraagbaak zijn voor whizzkids. Ik ben best in staat om thuis het netwerk in te stellen en te beheren. En zit niet te wachten op betweters. Mag iemand va 68/69 jaar hopen dat iemand een oplossing heeft. Iedereen wordt ouder en kan alle techniek niet bijhouden. Als er een plek is waar je terecht kan is het Tweakers wel. Gelukkig waren er mensen die de goede richting aangaven. Dat soms aanwezige elitaire gedrag is best storend en schrikt mensen af. Geef anderen ook een kans kennis op te doen.
Je snapt het niet. Alleen een IPad zonder 3G. Geen smartphone. Alleen een IPad met WiFi. Waar moet die simkaart dan in? Telefoon kan alleen bellen en smssen. Ik heb heus gezocht met Google. Maar ik kon niets vinden. Laat dit a.u.b. Niet alleen een vraagbaak zijn voor whizzkids. Ik ben best in staat om thuis het netwerk in te stellen en te beheren. En zit niet te wachten op betweters. Mag iemand va 68/69 jaar hopen dat iemand een oplossing heeft. Iedereen wordt ouder en kan alle techniek niet bijhouden. Als er een plek is waar je terecht kan is het Tweakers wel. Gelukkig waren er mensen die de goede richting aangaven. Dat soms aanwezige elitaire gedrag is best storend en schrikt mensen af. Geef anderen ook een kans kennis op te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 19:49 ]
Ik vermoed dat wat je als elitaire reacties beschouwd mede komt door het feite dat je meer in onmogelijkheden lijkt te denken dan mogelijkheden.
Over het feit dat je op Tweakers terecht kan met vragen, dan hangt inderdaad er net maar vaak vanaf waarover het gaat. Een vraag als 'hoe om moet ik een SATA stekkertje op mijn harde schijf steken' zal hier waarschijnlijk ook niet echt op prijs gesteld worden. Maar goed, daar ga ik me verder ook niet over uitlaten, die taak is aan de modjes.
Om dan even concreet te kijken wat er al dan niet mogelijk is:
Kabel: geen optie.
WiFi: geen optie geef je zelf aan (is er simpelweg niet).
Tethering (mobiel netwerk van telefoon delen met iPad): geen optie want geen smartphone beschikbaar.
Ziggo: geen optie want is alleen bij jou thuis.
Wat overblijft: USB dongle van een telecomprovider die je in een USB poort van de iPad steekt (ik neem aan dat de iPad wel een USB poort heeft?).
Hiervoor kun je inderdaad het beste bij een telecomwinkel langsgaan.
Wil je hiervoor niet betalen of vind je dat geen optie? Dan houdt het helaas op lijkt me.
Over het feit dat je op Tweakers terecht kan met vragen, dan hangt inderdaad er net maar vaak vanaf waarover het gaat. Een vraag als 'hoe om moet ik een SATA stekkertje op mijn harde schijf steken' zal hier waarschijnlijk ook niet echt op prijs gesteld worden. Maar goed, daar ga ik me verder ook niet over uitlaten, die taak is aan de modjes.
Om dan even concreet te kijken wat er al dan niet mogelijk is:
Kabel: geen optie.
WiFi: geen optie geef je zelf aan (is er simpelweg niet).
Tethering (mobiel netwerk van telefoon delen met iPad): geen optie want geen smartphone beschikbaar.
Ziggo: geen optie want is alleen bij jou thuis.
Wat overblijft: USB dongle van een telecomprovider die je in een USB poort van de iPad steekt (ik neem aan dat de iPad wel een USB poort heeft?).
Hiervoor kun je inderdaad het beste bij een telecomwinkel langsgaan.
Wil je hiervoor niet betalen of vind je dat geen optie? Dan houdt het helaas op lijkt me.
@d00; het is vervelend dat er WiFi wordt aangeboden maar niet beschikbaar is. Helaas houdt betreft gebruik maken van het bestaande netwerk daar dan bij op. Je bent daarbij helaas afhankelijk wat er wordt aangeboden. Dus maak het (opnieuw) bespreekbaar met het personeel.
Dit komt vanwege het bereik van Wifi; na meer dan 10 tot 30 meter van de accesspoint is het netwerk al slecht of onbruikbaar. Grote kans dat je zelf verder dan 30meter weg woont, dus je snapt dat jouw ziggo-netwerk helaas niet jou verder kan helpen.
Dus kijk je naar de "andere" beschikbare netwerken. Lees: 3g/4g via een mobiel accesspoint. Daar hoort een kastje bij. En een abonnement.
Dit zijn je opties op dit moment. Ik probeer je opties die hierboven zijn genoemd samen te vatten.
Probeer mensen die de uitleg misschien vanzelfsprekend vinden niet meteen negatief te zien. Ze vertellen je de opties en geven je de ruimte om te vragen "waarom"...
Dit komt vanwege het bereik van Wifi; na meer dan 10 tot 30 meter van de accesspoint is het netwerk al slecht of onbruikbaar. Grote kans dat je zelf verder dan 30meter weg woont, dus je snapt dat jouw ziggo-netwerk helaas niet jou verder kan helpen.
Dus kijk je naar de "andere" beschikbare netwerken. Lees: 3g/4g via een mobiel accesspoint. Daar hoort een kastje bij. En een abonnement.
Dit zijn je opties op dit moment. Ik probeer je opties die hierboven zijn genoemd samen te vatten.
Probeer mensen die de uitleg misschien vanzelfsprekend vinden niet meteen negatief te zien. Ze vertellen je de opties en geven je de ruimte om te vragen "waarom"...
[ Voor 9% gewijzigd door samo op 24-07-2013 20:19 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Bedankt alle meedenkers. Ben er wel uit. Zal wel een Smartphone worden. En geef iedereen een kans om oplossingen voor hun problemen te vinden. Niet persoonlijk gericht. Bedankt voor de hulp.
In een mifi device: http://tweakers.net/categ...DRZYk5SlbRSqaWFiZKsbW1tQAVerwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:44:
@bram
Je snapt het niet. Alleen een IPad zonder 3G. Geen smartphone. Alleen een IPad met WiFi. Waar moet die simkaart dan in?
Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Huawei E5331
[ Voor 12% gewijzigd door job op 24-07-2013 20:29 ]
En een abonnement is NIET verplicht, dit is er bijvoorbeeld ook 1. http://www.mobielinternet...repaid-broadband-box.html
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Goed, voordat dit topic nog verder offtopic gaat: Zet ik er een slot op.
@d00: Het heeft even geduurd, maar je hebt nu hopelijk wel begrepen wat er de mogelijkheden zijn. Een data-abonnement (of een prepaid ding) en een goedkope smartphone(of een MiFi apparaat) is dus voldoende om Internet aan te bieden. De smartphone of de MiFi fungeert dan als een Wifi Accesspoint en deelt de 3G/4G Internet verbinding.
Dit is overigens al zolang commodity dat men ervan uitgaat dat je dat al wel wist. Dat niet iedereen dat op de juiste manier over kan brengen staat daar los van.
Klaar, de topicstarter is geholpen. Aan allen: Probeer duidelijker te zijn in het beantwoorden van dergelijk vragen. Niet iedereen kan met 3 steekwoorden direct het gehele antwoord begrijpen.
@d00: Het heeft even geduurd, maar je hebt nu hopelijk wel begrepen wat er de mogelijkheden zijn. Een data-abonnement (of een prepaid ding) en een goedkope smartphone(of een MiFi apparaat) is dus voldoende om Internet aan te bieden. De smartphone of de MiFi fungeert dan als een Wifi Accesspoint en deelt de 3G/4G Internet verbinding.
Dit is overigens al zolang commodity dat men ervan uitgaat dat je dat al wel wist. Dat niet iedereen dat op de juiste manier over kan brengen staat daar los van.
Klaar, de topicstarter is geholpen. Aan allen: Probeer duidelijker te zijn in het beantwoorden van dergelijk vragen. Niet iedereen kan met 3 steekwoorden direct het gehele antwoord begrijpen.
Met alle respect, maar deze reactie slaat als een tang op een varken. Dat de portemonnee getrokken moet worden had de topicstarter allang begrepen.BeefHazard schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:06:
Dus in feite zeg jij dat je wil dat je vrouw internet heeft en dat het niet beschikbaar is? Lijkt me logisch dat je dan de portemonnee mag trekken om te zorgen dat je vrouw wel internet heeft. Ziggo levert enkel een kabelverbinding in je huis.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()