De juiste desktop speakers?

Pagina: 1
Acties:

• dejona100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Hey!

Ik ga dus een speakerset kopen voor aan mijn desktop, als iemand suggesties heeft, gooi ze even in een reply.

Hier zoek ik naar:

- Budget: Max 90-100 euro
- 2.1 stereo
- een lekkere subwoofer (ik luister graag muziek)
- ze gaan praktisch alleen voor muziek gebruikt worden dus soundquality is zeer belangrijk
- een audiocontroller die je op je bureau kan leggen (met grote ronde volumeknop, mute knop etc)
- kleur liefst blauw, maar dat maakt niet zo veel uit

Ik heb gekozen voor een 2.1 systeem omdat ik vanaf oktober ga studeren en dan zit ik de helft van de tijd op kot, en sinds ik deze speakers ga meenemen iedere keer heb ik geen zin om iedere keer een 5.1 systeem mee te sleuren en het iedere keer op te stellen...

Thx op voorhand!
~D

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-01 16:17

thorgal21

Forum Noob

Ik heb zelf een jaar de Trust Titan gehad (pricewatch: Trust Tytan 2.1 (19019) (EU-model), en deze bevielen mij uitermate goed. Zeer goede bass (120 60 watt ), volume regeling op het bureau en plug-and-play. Top systeem ;)

• dejona100
thorgal21 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:53:
Ik heb zelf een jaar de Trust Titan gehad (pricewatch: Trust Tytan 2.1 (19019) (EU-model), en deze bevielen mij uitermate goed. Zeer goede bass (120 60 watt ), volume regeling op het bureau en plug-and-play. Top systeem ;)
die zien er super uit! thx voor je reply (: als iemand anders nog een voorstel heeft mag hij dat zeker nog posten :p

~D

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-01 18:53
Is een koptelefoon geen optie? Sins ik een koptelefoon heb, gebruik ik mijn Logitech z2300 eigenlijk nooit. En als ik hem dan een keer gebruik dan klinkt het behoorlijk slecht.

• dejona100
saveljos schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:01:
Is een koptelefoon geen optie? Sins ik een koptelefoon heb, gebruik ik mijn Logitech z2300 eigenlijk nooit. En als ik hem dan een keer gebruik dan klinkt het behoorlijk slecht.
Het is wel toevallig dat je dat boven brengt, want mijn headset is onlangs kapotgegaan na 3 jaar trouwe dienst :p.

Het probleem is dat ik ze wel ga gebruiken voor muziek te spelen voor andere mensen ook, als er bvb een paar mensen wat komen drinken op mijn kot wil ik wel wat muziek kunnen spelen voor die mannen XD. Maar toch bedankt voor je reply :p je doet me wel weer effe denken aan mijn overleden Steelseries ;-; RIP.

~D

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-01 16:17

thorgal21

Forum Noob

Lol :p Het beste kan je even langs gaan langs je plaatselijke Mediamarkt, daar even de speakers uittesten die je mooi vind / specificaties goed zijn en dan online bestellen (goedkoopste zoeken in PW, Ik had ook speakers gezien in MM Breda, waren daar 70, online 52 (ook bij Mediamarkt, maar dan online)).

• dejona100
Wel hier in België hebben we geen mediamarkt, fnac is zowat het equivalent denk ik =D maar thx voor de tip, ik zal ze zeker eerst is gaan testen voor ik ze bestel (:

~D

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
Speakers van Trust kan ik heel erg afraden, ik heb zelf ooit een setje gehad, ze waren binnen twee maanden kapot en niet meer te repareren. Als je een muziekliefhebber bent, en je gaat de boxen vooral voor muziek gebruiken, zou ik eens naar deze speakers kijken:

http://www.teufelaudio.nl/pc/concept-b-20-p6182.html

Deze speakers zijn zeer muzikaal voor desktopspeakers en vallen binnen het budget van 100 euro.
tip van flip!

• dejona100
MadToin schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:13:
Speakers van Trust kan ik heel erg afraden, ik heb zelf ooit een setje gehad, ze waren binnen twee maanden kapot en niet meer te repareren. Als je een muziekliefhebber bent, en je gaat de boxen vooral voor muziek gebruiken, zou ik eens naar deze speakers kijken:

Deze speakers zijn zeer muzikaal voor desktopspeakers en vallen binnen het budget van 100 euro.
tip van flip!
Dat is vreemd, thorgal had er helemaal geen problemen mee... Ik zal eens wat opzoekwerk doen over dat setje, ze zien er allesinds wel goed uit!

~D

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-01 21:15
dejona100 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:17:
Wel hier in België hebben we geen mediamarkt, fnac is zowat het equivalent denk ik =D maar thx voor de tip, ik zal ze zeker eerst is gaan testen voor ik ze bestel (:

~D
In België is er wel mediamarkt, een equivalent is eerder Saturn dan fnac denk ik. Luisteren is inderdaad noodzakelijk vooraleer je iets koopt om muziek af te spelen. Maar om elke keer zo'n speakers mee te vervoeren? Lijkt me niet ideaal. :)

Kijk ook eens bij Logitech, ook al lang gekend voor computerspeakers.

[ Voor 6% gewijzigd door HannesB op 24-07-2013 07:34 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:44

JT

VETAK y0

MadToin schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:13:

tip van flip!
Zie deze review:
Even getwijfeld of deze set zonder subwoofer wel voldoende laag kon produceren. Het antwoord is ja en zelfs veel natuurlijker, dan zo'n boembox die bij vele andere merken geleverd wordt. Onder de 300 euro hoef je echt niet verder te kijken !
Dat is denk ik de kern van het verhaal. Onder de 100 euro heb je alleen slechte subwoofers die vooral bonken in plaats van mooi natuurlijk geluid dat goed integreert bij je satellieten. Je geeft aan max 100 euro, goede geluidskwaliteit én 2.1 kan je vergeten. Althans, als ze nieuw moeten zijn. Imho heb je 2 opties:
• Goede 2.0 set kopen. De Teufels zien er goed uit en ook de Creative T20 en T40 kan ik ook aanraden.
• Tweedehands set kopen; dan zijn er wellicht leuke opties voor een 2.1 set. Ik heb nog wel wat moois liggen, mocht je interesse hebben stuur dan even een bericht.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• dejona100
Hoeveel zou dat gaan kosten voor een goede 2.1 set? Een nieuwe dan. Enige suggesties?

~D

• JT

JT

VETAK y0

150-200 euro. Kijk eens bij Teufel. Logitech vind ik tegenwoordig meer bonke-bonke, Creative vind ik in het algeheel qua 2.1 niet om te gillen. Beste vind ik nog Boston Acoustics van alles wat ik heb gehoord maar die koop je niet nieuw in Nederland (heb er zelf 2 setjes van).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• dejona100
http://www.pixmania.be/be...luidsprekers-spa5300.html

Deze heeft een vriend van me, en als gamer en muziekliefhebber is hij er zeer content van, wat vind je van deze?

~D

• JT

JT

VETAK y0

Ken ik niet. Ziet er nogal uit alsof het om het uiterlijk draait. Maar je wil dus ook serieus elke weekend het hele pakket heen en weer meenemen?

Ecodan warmtepomp

• dejona100
Wel als het mogelijk is zou ik de sub op kot laten staan, die heb ik thuis toch nooit nodig, is dat zelfs mogelijk? Als dat niet zo is zal ik zoiezo een 2.0 setje moeten kopen want die sub meesleuren iedere keer is idd niet praktisch, maar dan moeten ze wel goede bass hebben voor een 2.0.

*edit: ik heb het nagekeken en je kan ze niet apart gebruiken, de aan-knop staat namelijk op de sub vanachter, balen, dan maar een goede 2.0 zoeken.

~D

[ Voor 20% gewijzigd door dejona100 op 24-07-2013 17:24 ]

Verwijderd

Nee dat is in de meeste gevallen niet mogelijk omdat de sub verwerkt zit in de versterker bij de goedkope modellen en die heb je altijd nodig om geluid te krijgen.

• dejona100
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:25:
Nee dat is in de meeste gevallen niet mogelijk omdat de sub verwerkt zit in de versterker bij de goedkope modellen en die heb je altijd nodig om geluid te krijgen.
nja, heb ik net ook vernomen, das weel heel spijtig!

maar moet ik dan voor dat setje van Teufel? deze?

• JT

JT

VETAK y0

Als jij wil dat je muziek klinkt alsof het door een telefoon af wordt gespeeld dan moet je dat vooral doen :X En waarschijnlijk is het bij geen een set mogelijk omdat ze allemaal de versterker in de subwoofer hebben. Als ik het zo hoor ben jij veel beter af ofwel met een 2.0 set of zelfs een goede draagbare speakerdock.

Edit: zoiets bijvoorbeeld, alleen dit specifieke model valt buiten jouw budget:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagzin.nl/wp-content/uploads/2012/08/Samsung-DA-E750-Vacuum-Tube-AirPlay-Speaker-Dock.jpeg

Gewoon 1 ding bij je, 2 kabels (stroom en signaal) en klaar. Makkelijk als je het vaak moet meeslepen.

[ Voor 32% gewijzigd door JT op 24-07-2013 17:37 ]

Ecodan warmtepomp

• dejona100
JT schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:34:
Als jij wil dat je muziek klinkt alsof het door een telefoon af wordt gespeeld dan moet je dat vooral doen :X En waarschijnlijk is het bij geen een set mogelijk omdat ze allemaal de versterker in de subwoofer hebben. Als ik het zo hoor ben jij veel beter af ofwel met een 2.0 set of zelfs een goede draagbare speakerdock.

Edit: zoiets bijvoorbeeld, alleen dit specifieke model valt buiten jouw budget:
[afbeelding]

Gewoon 1 ding bij je, 2 kabels (stroom en signaal) en klaar. Makkelijk als je het vaak moet meeslepen.
nja denk ik ook :p http://www.teufelaudio.nl/pc/concept-b-20-p6182.html zijn deze goed?

edit: wauw die zijn wel heel mooi! probleem is wel, waar zet ik die dan? ik ben gewoon van een speakertje aan elke kant van het scherm te zetten, als het in 1 stuk zit, waar zet ik hem dan?

[ Voor 9% gewijzigd door dejona100 op 24-07-2013 17:53 ]

Verwijderd

Als het dan over docks hebben, voor 150 euro heb je een JBL onbeat venue. Makkelijk mee te nemen en die stampt er behoorlijk wat laag uit.

Verder komt er bij 1dayfly.nl wel eens een audyssey audio dock langs voor rond de 130 euro. Deze kost normaliter tussen de 300-400 euro en heeft asociaal goed geluid, beter dan de bovengenoemde JBL. Ik heb 'm zelf ook en hij doet niet veel onder voor mijn Boston Acoustics boekenplanken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 18:27 ]

• JT

JT

VETAK y0

dejona100 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:44:
[...]

nja denk ik ook :p http://www.teufelaudio.nl/pc/concept-b-20-p6182.html zijn deze goed?

edit: wauw die zijn wel heel mooi! probleem is wel, waar zet ik die dan? ik ben gewoon van een speakertje aan elke kant van het scherm te zetten, als het in 1 stuk zit, waar zet ik hem dan?
Als je een platte hebt dan past die wellicht onder je scherm. Kwestie van zoeken dus wat er op de markt is. Anders wordt het toch wat problematisc en zal je 2.0 moeten nemen.

Ecodan warmtepomp

• dejona100
Okaj! Ik heb nog een oud setje speakers gevonden hier thuis die ik thuis ga laten staan om hier te gebruiken voor alledaagse dingen, ik kan dus deze nieuwe set gewoon op kot laten staan! Dus ik kan wel degelijk een 2.1 kopen nu. Zijn er setjes voor max 125-150 euros die goed genoeg zijn voor muziek en films? Die ene van Teufel zijn niet echt mijn ding.

~D

Verwijderd

je kunt eens kijken naar de logitech z623. Dan heb je een 'enorme' subwoofer (voor dat geld dan) waar je leuke feestjes mee kunt bouwen. Voor wat meer overall geluidskwaliteit en nog steeds voldoende laag zou ik je de Harman Kardon Soundsticks III aanraden. Voor de rest is er binnen jou budget niet al te veel fatsoenlijk materiaal. Het gaat pas echt beter klinken wanneer je een losse versterker aanschaft met twee boekenplankers of vloerstaanders.

• JT

JT

VETAK y0

Of dus een fatsoenlijke 2.0 set :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1