Windows 8 naar 7 Acer Aspire V5 571P-323c6G50*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-04 09:44
Ik heb een Acer laptop gekocht. Deze komt zoals zoveel laptop's met windows 8. Vreselijk.

Nu heb ik een Windows 7 dvd en licentie.

Deze wil ik installeren op mijn laptop is het niet dat ik de drivers voor windows 7 64-bit niet kan vinden. Ze zijn er alleen maar voor windows 8.

Misschien kan iemand mij hier verder helpen? Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Maak onder de voor geinstaleerde Windows 8 een lijstje met componenten welke in je laptop zitten en zoek de driver voor Windows 7 per component op de site van de fabrikant. (Van het component dus).

Eventueel kun je ook zoeken op apparaat-id en vendor uit het apparaat beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Ik had nog even verder gezocht. Is dit wat?
http://www.laptop-softwar...5-571p-windows-7-drivers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoewel er alleen drivers voor Windows 8 beschikbaar lijken te zijn, geeft een download van enkele pakketjes toch het idee dat ook de drivers voor Windows 7 bijgesloten zijn. Ik heb er diverse binnengehaald van de Acer site maar allen zijn ze voor zowel Windows 7 alsook 8 geschikt. Misschien zelf eens proberen?

Overigens zijn er op de sites van de diverse hardware fabrikanten (Intel e.d.), mogelijk nieuwere drivers te vinden. Tevens zal Windows 7 ook beslist het e.e.a. aan ontdekte hardware kunnen installeren zonder daarvoor apart drivers voor te hoeven aanleveren. Ik zou wel alvast het stuurprogramma van je netwerkkaarten (Lan en Wifi), op een USB stick zetten voordat je met Windows 7 aan de slag gaat. Het is wel zo handig om eerst je internet aan de gang te krijgen mocht Windows 7 daar standaard de drivers niet voor hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:05
En anders is Start8 ook nog een optie, zodat je best of both worlds hebt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Voor het grootste gedeelte is het mij gelukt.

Ik loop tegen twee dingen op:

- Videokaart
- USB

De videokaart leek goed te gaan. Ik heb via beheer de software automaties laten bij werken. Echter krijg ik dan het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/116IMAG0031_tn.jpg

Dit gebeurt ook wanneer ik de intel software download van de website van Acer.

Wanneer ik de software weer verwijder werkt alles weer normaal.

Volgende probleem is minder groot.

Mijn USB controller software kan ik nergens vinden.. misschien iemand een idee.

EDIT:
Wanneer ik een monitor aansluit via de meegeleverde kabel doet het tweede scherm het wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/560IMAG0033.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door over-de-heuvel op 24-07-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Heb nog even zitten nadenken. Ik kan kijken wat er gebeurt wanneer ik Windows 8 installeer of Ubuntu? Kijken of ik de videokaart dan wel werkend krijg.

Maar liever houd ik windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Wat is eigenlijk de reden dat je Windows 7 erop wilt en niet 8? Het startscherm of zijn er andere redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Caelorum schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:28:
Wat is eigenlijk de reden dat je Windows 7 erop wilt en niet 8? Het startscherm of zijn er andere redenen?
Er zijn heel vel verschillende redenen.

oa:

- Geen start menu (Ja die komt in de volgende update maar dat is niet zoals we gewend zijn.
- Het idee dat ik steeds aan het wisselen ben tussen desktop en tegelding
- app's idee
- Het gekoppeld zitten van je live account
- Skype in app vorm

Ja ik kan alles aanpassen maar ga liever helemaal terug naar Windows 7

Ook dat ik overal windows 7 gebruiken en dat gewoon fijner vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:59
Klopt het type van je laptop in de titel? Ik Googelde even maar vond jouw laptop niet.

Probeer voor je videokaart bijv. hier eens drivers te downloaden: https://downloadcenter.intel.com/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
over-de-heuvel schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:30:
[...] Ook dat ik overal windows 7 gebruiken en dat gewoon fijner vind.
Ahja, in dat geval. Toch wil ik wel nog een keer Start8 noemen (Ramon heeft het al gezegd). Ook kan je gewoon een local account aanmaken die dus niet is gekoppeld aan een MS account. Skype als app gebruik ik ook niet omdat het functionaliteit mist. Je kan dus nog steeds de desktop applicatie gebruiken zoals die ook onder Windows 7 werkt. Afgezien van de kalender (en een weer tile) gebruik ik zelf overigens ook geen apps ^^

Hoe dan ook: zoals Aegir81 al aangeeft. Probeer de drivers rechtstreeks van de fabrikant van de onderdelen te halen. Mocht er geen Windows 8 drivers beschikbaar zijn kan je de Windows 7 drivers gebruiken. Afgezien van het hele printer driver gebeuren is er niet heel veel verandert, dus het zou gewoon moeten werken. In het geval van printers wellicht ook wel, maar daar is de kans al iets kleiner.

Mocht dat allemaal niet werken zul je toch of met de standaard bij Windows 7 geleverde drivers moeten werken (als die het doen) ofwel toch weer Windows 8 of een Linux distro zoals ubuntu er op zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 26-07-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Overigens is het gebruik van een live-account geen vereiste, en ik meen me te herinneren dat allerlei pakketen (onder andere Skype) ook als programma te installeren zijn, en niet expliciet een app hoeven zijn.
Startmenu en 'tegelding' zijn prima met (gratis) third party tools op te lossen.
Blijft over het 'apps idee'... ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Aegir81 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:09:
Klopt het type van je laptop in de titel? Ik Googelde even maar vond jouw laptop niet.

Probeer voor je videokaart bijv. hier eens drivers te downloaden: https://downloadcenter.intel.com/default.aspx
Ik zie dat ik een fout gemaakt heb in de titel. Als ik het goed opgezocht hebt moet het zijn: Acer Aspire V5 571P-323c6G50

Als ik dan kijk moet het een HD Graphics 3000 zijn.

Wanneer ik bij Intel de drivers daarvoor download gebeurt dit dus. Wanneer ik de drivers weer verwijder is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zijn wel meer problemen met corruptie en de laatste serie drivers van Intel. Het is een bekend probleem, is aangekaart bij Intel en de oplossing zou ook al bekend zijn echter zijn die nieuwe drivers er nog niet.

Probeer het met een oudere versie;

32bit: http://downloadmirror.intel.com/22373/a08/win32_152812.exe
64bit: http://downloadmirror.intel.com/22375/a08/win64_152812.exe

Edit: de chipsetdrivers (voor o.a. USB); http://downloadmirror.int...F_allOS_9.4.0.1017_PV.exe

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 26-07-2013 21:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
hardware-lover schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:09:
Er zijn wel meer problemen met corruptie en de laatste serie drivers van Intel. Het is een bekend probleem, is aangekaart bij Intel en de oplossing zou ook al bekend zijn echter zijn die nieuwe drivers er nog niet.

Probeer het met een oudere versie;

32bit: http://downloadmirror.intel.com/22373/a08/win32_152812.exe
64bit: http://downloadmirror.intel.com/22375/a08/win64_152812.exe

Edit: de chipsetdrivers (voor o.a. USB); http://downloadmirror.int...F_allOS_9.4.0.1017_PV.exe
Bedankt voor het meedenken! Ik zelf weet namelijk niet veel meer om te doen.

Ik heb deze oudere drivers geprobeerd maar het maak geen verschil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vreemde zaak, het is niet zo dat de chipset van je laptop het alleen maar onder Windows 8 goed zou kunnen doen. Zo nieuw is deze nu ook weer niet.

De laptop is nieuw?
Bij het gebruik van Windows 8 zag het er allemaal normaal en goed uit?
Heb je wel eerst je oude drivers verwijderd alvorens de nieuwe (oudere versie) drivers hebt geprobeerd?

Is de resolutie van je scherm wel goed gekozen? Het ziet er werkelijk vreemd uit zo, verschoven naar rechts. Dat duid op een onjuiste instelling/refreshrate? Probeer je de drivers eerst zonder dat je TV als 2e scherm staat aangesloten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
hardware-lover schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 01:29:
Vreemde zaak, het is niet zo dat de chipset van je laptop het alleen maar onder Windows 8 goed zou kunnen doen. Zo nieuw is deze nu ook weer niet.

De laptop is nieuw?
Bij het gebruik van Windows 8 zag het er allemaal normaal en goed uit?
Heb je wel eerst je oude drivers verwijderd alvorens de nieuwe (oudere versie) drivers hebt geprobeerd?

Is de resolutie van je scherm wel goed gekozen? Het ziet er werkelijk vreemd uit zo, verschoven naar rechts. Dat duid op een onjuiste instelling/refreshrate? Probeer je de drivers eerst zonder dat je TV als 2e scherm staat aangesloten?
Leuk dat je blijft mee denken!

Laptop heb ik vorige week gekocht. Ik heb er 2 dagen Windows 8 op gedraaid en dat ging zonder enige problemen. Ik heb toen heel de hhd leeg gehaald en windows 7 er vers op geïnstalleerd.

Ik heb gespeelde met de instellingen maar dat heeft ook geen verschil gemaakt. Maar misschien heb ik ergens overheen gelezen. Ik zal het nog een proberen.

Gisteren heb ik wel een live cd van ubuntu erin gedaan. 12.04 (Omdat die nog op een cd past) Dit draaide zonder enige problemen full hd filmpjes af van Youtube (wat windows onder drivers dus niet deed) Daarnaast werkte mijn touch screen onder ubuntu ook (WOW!)

Dus ik denk dat het echt puur aan de drivers ligt. Misschien anders wachten op een update van de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Misschien gewoon proberen de Windows 8 drivers te installeren? Of zijn dat dezelfde drivers als voor Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Caelorum schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:04:
Misschien gewoon proberen de Windows 8 drivers te installeren? Of zijn dat dezelfde drivers als voor Windows 7?
Het zijn de zelfde drivers. Wanneer ik de driver download en onder readme kijk staat daar dat het voor windows 7 en 8 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Houd er wel rekening mee dat drivers van de afzonderlijke fabrikanten Intel, AMD, Nvidia etc niet altijd functioneren op een laptop. Dit wordt veroorzaakt daardat de fabrikant van de laptop zelf heeft lopen "sleutelen" aan de gebruikte hardware. Je bent dan geheel overgeleverd aan de driver support van de laptop fabrikant. Helaas valt daar nog genoeg te wensen over, zeker bij fabirkanten als Acer en Packard Bell, al-hoe-wel Hewlett Packard daar ook geen echte ster in is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Je kunt eventueel nog googlen op de hardware IDs. Of een driver zoek programma installeren (persoonlijk geen fan van).

Ik wilde eigenlijk stoppen met het lezen van het topic naar het lezen van jou redenen. Het zijn allemaal dingen die optioneel zijn namelijk.
[...]

- Geen start menu (Ja die komt in de volgende update maar dat is niet zoals we gewend zijn.
- Het idee dat ik steeds aan het wisselen ben tussen desktop en tegelding Optioneel ik zit bv 100% in desktop
- app's idee Optioneel
- Het gekoppeld zitten van je live account Optioneel, ik gebruik lokaal account zonder koppeling
- Skype in app vorm Optioneel, je kunt gewoon de desktop versie downloaden
Voor zover ik kan zien is de enige reden dat je windows 8 niet gebruikt volgens dit lijstje is de startknop. Als je die echt zo gaat missen kan je die met 1 klikje terug halen met start8 startdock en nog 10 andere programmas. Ik zou voor makkelijk gaan en gewoon windows 8 opnieuw installeren en startknop terugzetten en verder geen gebruik maken van de optionele windows 8 functies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Anoniem: 33272 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:17:
Je kunt eventueel nog googlen op de hardware IDs. Of een driver zoek programma installeren (persoonlijk geen fan van).

Ik wilde eigenlijk stoppen met het lezen van het topic naar het lezen van jou redenen. Het zijn allemaal dingen die optioneel zijn namelijk.

[...]

Voor zover ik kan zien is de enige reden dat je windows 8 niet gebruikt volgens dit lijstje is de startknop. Als je die echt zo gaat missen kan je die met 1 klikje terug halen met start8 startdock en nog 10 andere programmas. Ik zou voor makkelijk gaan en gewoon windows 8 opnieuw installeren en startknop terugzetten en verder geen gebruik maken van de optionele windows 8 functies ;)
Bedankt voor de eerste tip. Ik zal er naar gaan kijken.

Ik verplicht je niet om dit topic te lezen. Wanneer je dat niet wenst, vooral niet doen. Ik wil graag windows 7 gebruiken op mijn nieuwe laptop. Ik wil geen verschillende dingen installeren om het om windows 7 te laten lijken.

In dit proces heb ik wat problemen en daarom heb ik hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
[...]

Er zijn heel vel verschillende redenen.

oa:

- Het idee dat ik steeds aan het wisselen ben tussen desktop en tegelding
- app's idee
- Het gekoppeld zitten van je live account
- Skype in app vorm

Ja ik kan alles aanpassen maar ga liever helemaal terug naar Windows 7

Ook dat ik overal windows 7 gebruiken en dat gewoon fijner vind.
Skype in desktopvorm kan je gerust installeren en die Skype app hoef je niet te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zou je nog eens heel kritisch naar het typenummer willen kijken, ik kom namelijk ook modellen tegen waarin een nVidia videokaart geplaatst is i.p.v. een Intel 3000. Heb je ook al onderop de laptop gekeken wat daar aan typenummer vermeld staat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
V5-571P-323c6G50Mass

Dit staat achterop de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk zo, dan is het 100% zeker dat er een Intel HD graphics 3000 in zit en is de link naar de oudere drivers correct.

Heb ik goed van je begrepen dat bij de installatie van Windows 7 en de drivers die daarbij automatisch gekozen worden, het beeld wel in orde is? Dus niet die rare corruptie op het scherm?

Heeft de installatie van de chipset-drivers het aangehaalde USB "probleem" opgelost?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
De bestandssysteemstructuur op de schrijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma DHKSDK uit op volume c:

Dit is wat ik nu steeds krijg nadat ik mijn laptop aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het zal chkdsk zijn wat je uit moet voeren verwacht ik. In Veilige Mode opstarten (eventueel via F8), lukt ook niet?

Edit: mocht de schijf zelf werkelijk niet in orde zijn dan zouden installaties van drivers ook corrupt kunnen raken en dat kan vreemde gevolgen hebben zoals jij ze nu ervaart.

Succes met het oplossen van je problemen, veel meer aan ondersteuning is er niet te geven. Het zou theoretisch geen enkel probleem moeten zijn om alles 100% te kunnen laten draaien met Windows 7 gezien het aanbod aan beschikbare drivers.

[ Voor 64% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2013 17:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
hardware-lover schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:16:
Het zal chkdsk zijn wat je uit moet voeren verwacht ik. In Veilige Mode opstarten (eventueel via F8), lukt ook niet?

Edit: mocht de schijf zelf werkelijk niet in orde zijn dan zouden installaties van drivers ook corrupt kunnen raken en dat kan vreemde gevolgen hebben zoals jij ze nu ervaart.

Succes met het oplossen van je problemen, veel meer aan ondersteuning is er niet te geven. Het zou theoretisch geen enkel probleem moeten zijn om alles 100% te kunnen laten draaien met Windows 7 gezien het aanbod aan beschikbare drivers.
Ik heb het een en ander geprobeerd. Ik heb Ubuntu erop geïnstalleerd. Dat werkt zonder problemen. Ik heb een geleende versie van Windows 8 van internet gehaald en gewoon het zelfde probleem. Drivers netjes geïnstalleerd maar het wilt maar gewoon iet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32

SilentSimon

Have you been hopped?

Even een keiharde bump, maar is er al een oplossing voor het videokaart probleem?
Ik zelf heb voor mijn zus de Acer Aspire V5-571P laptop gekocht met identiek probleem met de videodriver.

Zie ook deze link op de Acer support forum (waar het akelig stil is van Acer zn kant)

Probleem is dus dat ik Windows 7 erop gezet en zodoende ook de backup partities heb verwijderd (zoals bij 99 van de 100 gevallen geen enkel probleem, en al 20x eerder gedaan) Maar ik blijf met dit probleem zitten.

-= mijn eigen plekje -==- [HOP] =-

Pagina: 1