[Win 8] USB-sticks werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:10
Ik gebruik sinds enkele dagen (opnieuw) Windows 8 op mijn Samsung RF711.

Vandaag wou ik even wat bestanden kopiëren op een usb-stick, maar de stick verschijnt niet in explorer.

Wat heb ik al geprobeerd (eigen ideeën + Google):
  1. Opnieuw opstarten ;-)
  2. Andere usb-poort geprobeerd (er zijn er 2 USB2.0 en 2 USB3.0)
  3. Andere usb-sticks geprobeerd, die werken ook niet. Ze werken wel op andere (Win7/Linux) computers.
  4. Disk management geopend. De usb-stick staat hier tussen maar er werd geen letter toegewezen. Wanneer ik probeer een letter toe te wijzen krijg ik de foutmelding: 'kan het opgegeven bestand niet vinden'.
  5. Via apparaatbeheer alle usb-apparaten verwijderd en de pc opnieuw gestart.
  6. Van Samsungs website de Win7 drivers gedownload en geïnstalleerd (eens normaal en eens in Win7 compatibility mode.
  7. Het enige andere usb-apparaat (draadloze muis) losgemaakt. Het vreemde is dat de muis standaard wel normaal werkt. Opnieuw bovenstaande stappen doorlopen. Nog steeds niets.
Hopelijk kan hier iemand me op de goede weg helpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Wordt de usb-stick wel door de bios herkend?
Wat over het hoofd gelezen, en in veilige modus? Geen virussen of iets anders op de computer actief?

[ Voor 55% gewijzigd door Termi op 23-07-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Booten in veilige modus bood geen soelaas. Dat gaf hetzelfde scenario: wel in disk management zichtbaar maar niet in explorer.

Virussen op een 'verse' installatie lijken me vrij onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.tip
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
(overleden)
Je ziet hem dus wel in disk management. Staat hij daar als geformatteerd dan zou het moeten werken. Indien niet dan kun je proberen hem opnieuw te formatteren (Fat 32) en het nog eens proberen.
Je verliest dan wel de bestanden die er al op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
Aegir81 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:32:
Ik gebruik sinds enkele dagen (opnieuw) Windows 8 op mijn Samsung RF711.

Vandaag wou ik even wat bestanden kopiëren op een usb-stick, maar de stick verschijnt niet in explorer.

Wat heb ik al geprobeerd (eigen ideeën + Google):
  1. Opnieuw opstarten ;-)
  2. Andere usb-poort geprobeerd (er zijn er 2 USB2.0 en 2 USB3.0)
  3. Andere usb-sticks geprobeerd, die werken ook niet. Ze werken wel op andere (Win7/Linux) computers.
  4. Disk management geopend. De usb-stick staat hier tussen maar er werd geen letter toegewezen. Wanneer ik probeer een letter toe te wijzen krijg ik de foutmelding: 'kan het opgegeven bestand niet vinden'.
  5. Via apparaatbeheer alle usb-apparaten verwijderd en de pc opnieuw gestart.
  6. Van Samsungs website de Win7 drivers gedownload en geïnstalleerd (eens normaal en eens in Win7 compatibility mode.
  7. Het enige andere usb-apparaat (draadloze muis) losgemaakt. Het vreemde is dat de muis standaard wel normaal werkt. Opnieuw bovenstaande stappen doorlopen. Nog steeds niets.
Hopelijk kan hier iemand me op de goede weg helpen :-)
Is de driver wel compatible met Windows 8? Staat daar iets over in de manual oid?

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Zou moeten, toen ik de preview installeerde op dezelfde laptop dan werkte het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
Ik zou het toch nog even nakijken bij je driver vendor, dan kan je iig uitsluiten dat het geen driver issue is ;)

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de stick inprikt en hij wordt herkend, wordt hij dan ook goed weergegeven in disk manager? Dus de grootte klopt, filesystem wordt weergegeven als NTFS of FAT, het ding krijgt het koosnaampje "Healthy" en er staan dan ook nog dingen als "(Primary" en "Partition)" achter?
Als dat allemaal wél het geval is, en je een file not found error krijgt als je probeert een letter toe te wijzen VOOR je het lettertoevoegdialog-ding krijgt, dan heb je goede kans dat je Windows 8 install gewoon niet in orde is en bestanden mist.
Als je de foutmelding krijgt nadat je de letter toe kunt voegen, kan het zijn dat Windows 8 je partitie niet kan lezen op die stick, maar eerlijk gezegd vind ik dat raar dan want dan zou je ook niet "Healthy" zien bij de partitie.

Als je een overtollige stick hebt die je kunt partitioneren en formatteren vanuit Windows 8 is dat eventueel nog een proberenswaardige stap, niet als oplossing maar om je een idee te geven van waar het probleem nou zit.
Ik gok echter, met deze problematiek, dat je Windows 8 installatie gewoon missende of corrupte bestanden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb ook een issue gehad met een usb (3.0) stick bij de installatie van Windows 8. Bij mij gaf een BIOS update een oplossing, de stick wordt sinds die tijd goed herkend en werkt correct. Overigens werkte de USB stick (op dezelfde laptop) onder Windows 7 (voor de BIOS update) wel gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
In het schijfbeheer staat "Schijf 2 - verwisselbaar - 57,6GB NTFS - online - In orde (Primaire partitie).

BIOS zit op meest recente versie, dat deed ik als voorbereiding voor het installeren van Windows 8.

Vreemd genoeg is het probleem ondertussen met een aantal usb-sticks verholpen. Sommige werken nu en andere niet. Op andere pc's (met Windows 7/Linux Mint) doen ze het wel allemaal meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Vandaag heb ik Windows 8 opnieuw geïnstalleerd.

Probleem opgelost... Het blijft allemaal zeer vaag, blijkbaar is er bij het installeren toch iets misgelopen.
Pagina: 1