Beste Tweakers,
Over een paar maanden ga ik samenwonen met m'n vriendin.
Op dat moment wil ik een HTPC gaan samenstellen om zo m'n films te downloaden en te bekijken.
De wensen die ik heb voor de HTPC:
- 1080p Video's vloeiend afspelen, hoeft geen 3D te kunnen kijken. Ga geen games spelen.
- Stille HTPC met een mooi uiterlijk (dat is persoonlijk, I know..)
- Zowel SSD (voor OS) en een HDD (gebruik geen NAS).
- Kast moet groot genoeg zijn om later 1 o 2 tv-tuners in te zetten. (wil, als alles werkt, ook proberen via de HTPC tv te gaan kijken en tegelijkertijd op te nemen).
- Ruimte voor Blu-Ray of DVD Speler.
Ik heb al een aantal topics doorgelezen en ben tot
Nu heb ik een aantal vragen m.b.t. bovenstaande opstelling.
- Heb ik goede componenten uitgekozen?
- Past in de behuizing zowel een SSD als een HDD? In de specificaties staat dat er maar 1 bay is, maar ik dacht ergens te lezen dat je de SSD er wel in kan plaatsen middels vastplakken met tape. Iemand ervaring mee? Of moet ik de pricewatch: Silverstone Milo ML03B gebruiken?
- Ik heb gekozen voor een 120Gb SSD van Samsung. Is deze kwa prestaties vergelijkbaar met pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB ? Of kan ik beter laatstgenoemde nemen? (weet dat 64Gb ook genoeg is)
- Is de HDD een goede HDD?
- Past er in deze kast nog 1 of 2 TV-tuners?
- Wat is een goede DVD speler of Blu-Ray speler? Waar moet ik dan op letten?
- Wat is handig voor een afstandsbediening? Ik hoorde dat je d.m.v. een CEC-module met de afstandsbediening van je TV de HTPC kan aansturen. Past deze module in de kast?
Daarnaast zou ik graag nog wat informatie krijgen over het instellen van (Interactieve) TV op de HTPC, welke benodigdheden je daarvoor nodig hebt en welke providers het beste zijn. Ik heb wel wat topics gezien maar kon daar door de bomen het bos niet meer zien.
Overigens moet ik ook alle randapparatuur (HT en TV) nog kopen, dus misschien hebben jullie hier ook advies voor hoe ik de HTPC het beste op deze 2 kan aansluiten en waar ik bij de koop op moet letten.
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!
Groeten,
Niels
Over een paar maanden ga ik samenwonen met m'n vriendin.
Op dat moment wil ik een HTPC gaan samenstellen om zo m'n films te downloaden en te bekijken.
De wensen die ik heb voor de HTPC:
- 1080p Video's vloeiend afspelen, hoeft geen 3D te kunnen kijken. Ga geen games spelen.
- Stille HTPC met een mooi uiterlijk (dat is persoonlijk, I know..)
- Zowel SSD (voor OS) en een HDD (gebruik geen NAS).
- Kast moet groot genoeg zijn om later 1 o 2 tv-tuners in te zetten. (wil, als alles werkt, ook proberen via de HTPC tv te gaan kijken en tegelijkertijd op te nemen).
- Ruimte voor Blu-Ray of DVD Speler.
Ik heb al een aantal topics doorgelezen en ben tot
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 56,60 | € 56,60 |
| 1 | Western Digital Green WD30EZRX, 3TB | € 104,67 | € 104,67 |
| 1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 47,90 | € 47,90 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 23,80 | € 23,80 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 67,90 | € 67,90 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 31,40 | € 31,40 |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 494,17 | |
Nu heb ik een aantal vragen m.b.t. bovenstaande opstelling.
- Heb ik goede componenten uitgekozen?
- Past in de behuizing zowel een SSD als een HDD? In de specificaties staat dat er maar 1 bay is, maar ik dacht ergens te lezen dat je de SSD er wel in kan plaatsen middels vastplakken met tape. Iemand ervaring mee? Of moet ik de pricewatch: Silverstone Milo ML03B gebruiken?
- Ik heb gekozen voor een 120Gb SSD van Samsung. Is deze kwa prestaties vergelijkbaar met pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB ? Of kan ik beter laatstgenoemde nemen? (weet dat 64Gb ook genoeg is)
- Is de HDD een goede HDD?
- Past er in deze kast nog 1 of 2 TV-tuners?
- Wat is een goede DVD speler of Blu-Ray speler? Waar moet ik dan op letten?
- Wat is handig voor een afstandsbediening? Ik hoorde dat je d.m.v. een CEC-module met de afstandsbediening van je TV de HTPC kan aansturen. Past deze module in de kast?
Daarnaast zou ik graag nog wat informatie krijgen over het instellen van (Interactieve) TV op de HTPC, welke benodigdheden je daarvoor nodig hebt en welke providers het beste zijn. Ik heb wel wat topics gezien maar kon daar door de bomen het bos niet meer zien.
Overigens moet ik ook alle randapparatuur (HT en TV) nog kopen, dus misschien hebben jullie hier ook advies voor hoe ik de HTPC het beste op deze 2 kan aansluiten en waar ik bij de koop op moet letten.
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!
Groeten,
Niels