Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Multimedia/ gamelaptop ca. 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Na 6 jaren (!) lief en leed te hebben gedeeld met mijn Toshiba P-200 is de tijd nu langzamerhand gekomen om afscheid te gaan nemen van deze fijne laptop. Tijd voor een nieuwe dus, wat op zich ook wel nodig is, gezien de langzame opstarttijd enz. enz.

Mijn Toshiba heeft de lat gelijk aardig hoog gelegd, aangezien deze in al die jaren geen één keer kapot is gegaan. Nooit problemen mee gehad en ook na 6 jaren ziet de laptop er nog degelijk en stevig uit.
Om te beginnen:

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken?

Ik wil de laptop inzetten voor zowel de usual dingen (browsen, office pakket) alsook voor gamen, het bekijken van films en het (af en toe) werken met Indesign. Nu ben ik geen diehard gamer, maar ik wil toch graag af en toe eens een hedendaagse game op "nette" instellingen kunnen spelen. Ook wil ik graag kunnen genieten van goed geluid en beeld. Vooral het geluid mag duidelijk door de speakers komen. Mijn "werk" Lenovo Thinkpad T410 heeft een gi-gan-tische schrale output wat volume betreft,

Wat mag je laptop gaan kosten?
In principe heb ik een bedrag van ca. 1200 euro's beschikbaar. Minder is altijd welkom en ik ben ook bereid om maximaal 100 a 200 euro's boven het voornoemde budget te gaan zitten.

Ga ik de laptop veel vervoeren?
Daarover kan ik kort en krachtig zijn: Nee. Mijn huidige laptop staat ook het merendeel van de tijd op mijn bureau. Als het ding al meegaat naar de universiteit, dan is dat denk ik twee keer in het jaar. Voor de rest kan de laptop tijdens reisjes altijd genieten van de comfortabele achterbank van de auto.

Nog bepaalde (merkvoorkeuren?)
Nee, niet bepaald. Zoals genoemd ben ik zeer te spreken geweest over Toshiba. Ik vind echter dat ze de laatste tijd nou niet echt leuke modellen hebben uitgebracht, maargoed, dat is persoonlijk. Ik heb getwijfeld over een Acer (zie hierna), maar dat durf ik denk ik niet aan. Was afgelopen zaterdag in de plaatselijke Mediamarkt om de bouwkwaliteit eens te proberen en ik schrok er redelijk van.

Overigens, voor alle duidelijkheid, ik zoek dus een laptop met goede prestatie op multimedia/game-gebied, waarvan de behuizing voldoende stevig is en er enigzins goed uitziet. Daarnaast geef ik de voorkeur aan een 17 inch scherm. De laptop mag redelijk wat geld kosten en daar verwacht ik goede prestaties voor terug (open deur). Ik koop nu graag iets waar ik de komende jaren weer evenveel plezier van zal beleven als van mijn Toshiba.

Natuurlijk heb ik zelf ook al eens wat voorwerk gedaan. De keuze voor een nieuwe komt immers niet zomaar hop uit de lucht vallen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V3-772G-747a161.12TBD
1Asus N76VB-T4037H
1Asus N76VZ-V2G-T1241H
1Samsung NP770Z7E-S01NL

Wat betreft bovenstaande vier producten heeft de Samsung lichtelijk mijn voorkeur. Zit alles op en aan, maar, wat dan zo nu en dan wordt vermeld, de eventuele bottleneck is de 5400rpm harde schijf. Vraag 1 is of ik die bottleneck echt ga ondervinden. Oplossing zou een SSD kunnen zijn.

Overigens heb ik nog gezocht naar iets kleinere harde schijven i.c.m. SSD's, maar ik kon eerlijk gezegd niets vinden. Ja, de "gamebeesten" hebben genoemde configuraties, maar daar ben ik niet naar op zoek. Zulke systemen hebben te veel plastic (vind ik) en het oog wil ook wat.

Al met al zit ik nu in een impasse wat betreft zoeken, dus wellicht kunnen jullie helpen :)

EDIT:

Aangezien ik zelf ook niet stil zit en me verdiep in hetgeen nu uit is/ uitkomt, nog de volgende vragen/opmerkingen:

- Ook ik heb eens gekeken naar de DELL site. Is de Inspiron 17 SE N0017S38 een idee?
- Wat MSI betreft, ik denk dat ik van de GE70 af zie. Leuk ding hoor, maar ik kan niet langer dan 1 seconde naar de cover kijken ;)
- Las wel dat MSI binnenkort (en dat is een rekbaar begrip) met de MSI GS70 uitkomt. De moeite, voor mij, om daar op te wachten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 17:49 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Kijk es naar de MSI GT70/GE70 met Haswell en GTX 7xxm.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris Smoove op 23-07-2013 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Chris,
Zelf ook al eens gekeken naar de GE70 serie. Weet jij wellicht hoe de bouwkwaliteit daarvan is? Soms hoor ik over MSI wat twijfelachtige verhalen wat betreft bouwkwaliteit. GT70 is natuurlijk boven budget.
Overigens is het uiterlijk twijfelachtig, maar daar kan ik me altijd nog overheen zetten ;)