Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Iemand ervaring met de XML Services van Exact Online?

Pagina: 1
Acties:

• connectcase
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 11:08
Ik ben bezig om voor een klant uit Prestashop gegevens te exporteren en deze in XML aan te bieden aan Exact Online. De beschrijving van hoe de XML er (ruwweg) uit moet zien is beschikbaar.

Maar ik weet niet welke waardes bepaalde velden moeten hebben (want ik ben geen boekhouder) en zoals het een groot bedrijf betaamt, geeft Exact zelf niet thuis....

Mocht iemand een voorbeeld XML file (met korte uitleg) hebben hiervoor, dan zou ik die best willen ontvangen!

Alvast bedankt!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:04
Ik ben een aantal jaar geleden tegen precies dezelfde problemen aangelopen.

Om te starten kun je vanuit de XML-module ook exporteren; die XML-export kun je dan als voorbeeld gebruiken. Maak dus in de "normale" modules een aantal voorbeeldtransacties aan en exporteer deze naar XML.

Exact Online heeft een aantal tabellen welke zijn in te richten, en een aantal tabellen waar alleen Exact de ID's bepaalt. Voor die vaste tabellen kun je terecht in die XML-uitleg pagina binnen Exact Online, maar ook bij de documentatie van Exact Globe, die is grotendeels gelijk qua basistabellen. Voor de dynamische tabellen zijn de geldige waarden op te zoeken via de instellingenmodule (ID's).

Het lastigste zijn die vaste tabellen en datatypen; je hebt (als je puur over transacties praat) te maken met de sleutel VATType, wat voor debit en credit per regel een andere letter is. Ik zal eens kijken of ik al die documentatie nog heb en dan hier posten.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)