Gisteren heb ik twee identieke computer gebouwd:
Alles aangesloten, de BIOS identificeert alles netjes en de hardware lijkt in orde.
Windows 7 x64 DVD er in en installeren maar! Alles gaat goed, het partitioneren/formatteren van de schijf is geen probleem, totdat de installer aankomt bij 'Expanding Windows files'. Deze blijft op 0% hangen... er lopen nog wel puntjes, dus het is geen totale freeze:

Ik heb vanalles geprobeerd:
- mijn eigen Windows 7 DVD,
- de ssd / dvd op andere SATA poorten
- IDE ipv ACHI mode
- een 100 GB partitie maken ipv windows 1 grote (120 GB) (plus dat 100mb dingetje) te laten maken
- SATA driver van de moederbord-cd laden (werkte niet op x64 ivm niet gesigned??)
- SATA driver van de website laden (werkte niet op x64 ivm niet gesigned??)
- Windows 7 x86 ipv x64 installeren
- Windows 7 x86 installeren en SATA driver van de website / cd inladen.
Alles resulteerde in het zelfde euvel, hij kwam op geen enkele manier verder.
Dit heb ik uiteraard op beide computers geprobeerd.
- Ik denk niet dat de hardware stuk is, omdat dit dan bij beide stuk zou moeten zijn.
- Ik denk niet dat de DVD slecht/corrupt is. Ik heb het met twee verschillende DVD's geprobeert waarvan er één niet al te lang geleden probleemloos installeerde.
Ook heb ik mij gek gegoogled: alle trucjes (DVD er uit en er in, en op resume klikken, legacy mode van de USB uitzetten, enzovoorts) werken ook niet.
Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 152,90 | € 152,90 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 54,99 | € 54,99 |
1 | Sapphire HD5870 Vapor-X | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Force 500 | € 30,94 | € 30,94 |
1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 67,99 | € 67,99 |
1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,70 | € 14,70 |
1 | be quiet! System Power 7 400W | € 40,84 | € 40,84 |
1 | Plextor PX-128M5S 128GB | € 82,30 | € 82,30 |
1 | Revoltec Procyon 1.5 (RZ061) | € 6,30 | € 6,30 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 450,96 |
Alles aangesloten, de BIOS identificeert alles netjes en de hardware lijkt in orde.
Windows 7 x64 DVD er in en installeren maar! Alles gaat goed, het partitioneren/formatteren van de schijf is geen probleem, totdat de installer aankomt bij 'Expanding Windows files'. Deze blijft op 0% hangen... er lopen nog wel puntjes, dus het is geen totale freeze:

Ik heb vanalles geprobeerd:
- mijn eigen Windows 7 DVD,
- de ssd / dvd op andere SATA poorten
- IDE ipv ACHI mode
- een 100 GB partitie maken ipv windows 1 grote (120 GB) (plus dat 100mb dingetje) te laten maken
- SATA driver van de moederbord-cd laden (werkte niet op x64 ivm niet gesigned??)
- SATA driver van de website laden (werkte niet op x64 ivm niet gesigned??)
- Windows 7 x86 ipv x64 installeren
- Windows 7 x86 installeren en SATA driver van de website / cd inladen.
Alles resulteerde in het zelfde euvel, hij kwam op geen enkele manier verder.
Dit heb ik uiteraard op beide computers geprobeerd.
- Ik denk niet dat de hardware stuk is, omdat dit dan bij beide stuk zou moeten zijn.
- Ik denk niet dat de DVD slecht/corrupt is. Ik heb het met twee verschillende DVD's geprobeert waarvan er één niet al te lang geleden probleemloos installeerde.
Ook heb ik mij gek gegoogled: alle trucjes (DVD er uit en er in, en op resume klikken, legacy mode van de USB uitzetten, enzovoorts) werken ook niet.
Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.