Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na enig speurwerk zelf over dit probleem ben ik toch benieuwd of jullie wellicht een oplossing voor mij hebben. Zelf ben ik nieuw op dit gebied, dus weet niet of het op te lossen is.

Ik heb een externe harde schijf gekocht (eergister). Dit is een: Toshiba STORE. E Black 1TB USB 3.0 pricewatch: Toshiba STOR.E Canvio 1TB Zwart

Deze wil ik graag aansluiten op mijn DVD-speler. Deze is van Philips en dit is een: Philips HTS3357 /12
pricewatch: Philips Immersive Sound 5.1 HTS3357

Echter staat in de handleiding van deze dvd speler die ik opgezocht heb het volgende:

Wat gebeurt er als ik een externe harde schijf op de USB-poort aansluit?
Harde schijven worden niet ondersteund aangezien de grote opslagcapaciteit de navigatie
erg bemoeilijkt. Breng de muziekbestanden (MP3) en de foto’s (JPG) over naar een flashdrive.
http://www.gebruikershand...ew-handleiding-76576.html

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en dat er een manier is om hem wel aan te sluiten op de dvd speler, zodat ik gewoon films kan afspelen vanaf mijn externe harde schijf.

Groet,

Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Als harde schijven niet ondersteund worden door het apparaat kunnen wij daar ook weinig aan veranderen lijkt me.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee...daar was ik al bang voor. Dacht misschien kan er nog iets gewijzigd worden aan externe harde schijf zodat die leesbaar wordt voor de dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het antwoord vind je in de in je eigen tekst. Er zijn eventuele oplossingen om het mogelijk wel werkend te krijgen, maar die zijn alleen aan te raden voor tijdelijk gebruik. Je kunt namelijk beter een 8GB USB-stick kopen, aangezien je in het geval van oplossen de HDD laat werken als een 8GB-stick en je ook maar 8GB van de 1TB kunt gebruiken. Een beetje zonde van die andere 1016GB die ongebruikt blijft.

Naast dat, ondersteunt je DVD speler maar weinig formaten en codecs. Daardoor zul je altijd met het probleem blijven zitten dat je maar moet hopen dat een film gaat werken.

Mijn advies: Koop een goede mediaspeler. Dan ben je van dit gedoe af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dimens schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:08:

Mijn advies: Koop een goede mediaspeler. Dan ben je van dit gedoe af.
Dít, kan je ook streamen (dus geen harde schijf nodig) en het werkt 10 keer zo snel als via zo'n lullig DVD processortje.

Met een beetje geluk kan je de mediaspeler ook nog op je dvd aansluiten zodat je ook nog goed geluid hebt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Afvalzak op 23-07-2013 13:11 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik snap het, ik heb ook een 8 gig usb stick....en zette hier ook films op. Deze las mijn dvd speler wel inderdaad. Tot nu toe werd alles ook gewoon afgespeeld.

En mediaspeler....het geluid kan dan over mijn boxen gespeeld worden van dvd speler ? En wat is een goede mediaspeler dan? En kunnen hier dan de gedownloade films opgezet worden?

Ik heb daar niet verstand van , mijn excusses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

http://www.computeridee.nl/artikel/alles-over-mediaspelers

Of je DVD speler het aankan, lijkt mij wel. Als er maar een AUX ingang op zit of een optische dan moet het wel goedkomen.

[ Voor 51% gewijzigd door Afvalzak op 23-07-2013 13:26 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info en hulp.

Ik heb het stuk gelezen, sommige stukken begrijp ik nog niet. Maar ik hoop dat dit in toekomst duidelijker wordt. Ik begrijp dus dat je bestanden via usb, externe harde schijf of netwerk bestanden kunt laten afspelen door de mediaspeler. Je hebt dus niet perse een externe harde schijf nodig, echter weet ik niet hoe dit via netwerk moet.

Ik ben nog maar net begonnen met downloaden en kijken van films...daar gaat het mij om. De dvd speler met boxen wil ik ook graag houden, deze boxen zijn net opgehangen en alle draden enzo weg gewerkt. haha.

Wat adviseren jullie mij voor media speler? Graag reacties. of moet ik dan nieuw topic maken ergens anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Via marktplaats een playon hd2 mini scoren. Het aanbod is redelijk groot, de apparaten zijn simpel in gebruik en ondersteunen zo goed als alle bestandsformaten. Je externe harde schijf hierop aansluiten en het netwerkgebeuren maar even vergeten omdat het je in deze gaat om het afspelen van de externe schijf. Je speler kan je gewoon aansluiten op je dvd/home cinema. De spelers hebben zoveel aansluitingen (HDMI, optisch. tulpstekkertjes) dat het altijd wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 21:51

Eagle Creek

Breathing security

De kans is groot dat je speler alle bestanden in de cache zet. Wanneer je een 500 GB met bestanden hebt, zal de cache vollopen en wordt het apparaat traag/loopt het vast.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Ben gister uit werk snel nog even naar media markt gereden en een WD Live TV gekocht.

pricewatch: Western Digital WD TV Live (PAL)

Deze aangesloten op tv en ook mijn externe harde schijf er op aangesloten. Alles werkt super, moet het apparaat alleen nog wel even beetje ontdekken wat de mogelijkheden allemaal zijn. Maar zag al weer genoeg informatie op tweakers er over.

Heb nog wel 1 vraagje. Ik heb maar 2 hdmi poorten, en nu is er 1 stuk. Rest is ook allemaal vol zoals 1x skart en die andere. Kan ik van de ene werkende hdmi poort ook weer twee maken? Met een splitter? of Switch?

Groet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hier staat wel iets leuks tussen:
http://www.123hdmikabels.nl/hdmi-switches.html

Splitter is om van 1 apparaat naar bijvoorbeeld 2 tv's te gaan.

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1