Ik heb hier een Applicatie runnen van mijn werkgever,
en mijn werkgever wil dat wanneer hij bepaalde handelingen doet,
dit doorgestuurd word naar de webserver, en vervolgens word opgeslagen
in de database. De structuur in de applicatie is er al,
aangezien dit op dit moment bij een derde partij word opgeslagen op de webserver.
Nu hebben we onlangs een nieuwe website gekregen met allemaal toffe features,
en nu wil mijn werkgever dat het ipv naar de derde partij, naar onze eigen webserver word gestuurd.
Bijna alles is er nu dus al,
maar het is nu aan mij om een PHP SOAP server te maken,
waar vervolgens een aanvraag naar toe word gedaan, met een complexType/class als parameter,
en dat ik deze complexType/class dan verwerk aangezien hier de variabelen instaan,
deze variabelen in de database zet, en vervolgens een gelukt, of een gefaald return.
De hele structuur is er al, en er word ook wel in de database geschreven, alleen weet ik niet hoe ik de variabelen moet bereiken, waardoor er dus alleen lege strings in de database geschreven worden.
Zelf gebruik ik op dit moment SoapUI om te testen, maar ik krijg geen resultaat.
Het enigste wat ik eigenlijk heb om op terug te vallen is het WSDL bestand wie er als volgt uit ziet :
Bovenstaande is het stuk waar ik niet weet hoe ik bij de variabelen moet komen.
Dus om op te sommen, Ik weet niet hoe ik met PHP de bovenstaande variabelen moet benaderen. Deze variabelen worden in een class meegestuurd als parameter naar de server voor een aanvraag. De server gaat de variabelen die in deze class staan vervolgens verwerken om ze in de database te zetten.
EDIT
------------------------------------------------------------------
Ik heb de hele SOAP server al werkenden, het enigste wat ik nu dus graag wil weten, is hoe ik de waardes (GUID, RelationName etc.) uit de complexType Relation kan halen.
Als iemand mij hier mee kan helpen zou dit super fijn zijn!
Mvg,
Harmen.
en mijn werkgever wil dat wanneer hij bepaalde handelingen doet,
dit doorgestuurd word naar de webserver, en vervolgens word opgeslagen
in de database. De structuur in de applicatie is er al,
aangezien dit op dit moment bij een derde partij word opgeslagen op de webserver.
Nu hebben we onlangs een nieuwe website gekregen met allemaal toffe features,
en nu wil mijn werkgever dat het ipv naar de derde partij, naar onze eigen webserver word gestuurd.
Bijna alles is er nu dus al,
maar het is nu aan mij om een PHP SOAP server te maken,
waar vervolgens een aanvraag naar toe word gedaan, met een complexType/class als parameter,
en dat ik deze complexType/class dan verwerk aangezien hier de variabelen instaan,
deze variabelen in de database zet, en vervolgens een gelukt, of een gefaald return.
De hele structuur is er al, en er word ook wel in de database geschreven, alleen weet ik niet hoe ik de variabelen moet bereiken, waardoor er dus alleen lege strings in de database geschreven worden.
Zelf gebruik ik op dit moment SoapUI om te testen, maar ik krijg geen resultaat.
Het enigste wat ik eigenlijk heb om op terug te vallen is het WSDL bestand wie er als volgt uit ziet :
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <s:element name="SaveRelation"> <s:complexType> <s:sequence> <s:element minOccurs="0" maxOccurs="1" name="persistance" type="tns:Relation"/> </s:sequence> </s:complexType> </s:element> <s:complexType name="Relation"> <s:sequence> <s:element minOccurs="1" maxOccurs="1" name="GUID" type="s1:guid"/> <s:element minOccurs="1" maxOccurs="1" name="ParentRelation" nillable="true" type="s1:guid"/> <s:element minOccurs="0" maxOccurs="1" name="RelationName" type="s:string"/> <s:element minOccurs="1" maxOccurs="1" name="VisitAddress" nillable="true" type="s1:guid"/> <s:element minOccurs="1" maxOccurs="1" name="DeliveryAddress" nillable="true" type="s1:guid"/> <s:element minOccurs="1" maxOccurs="1" name="Person_1" nillable="true" type="s1:guid"/> <s:element minOccurs="1" maxOccurs="1" name="Person_2" nillable="true" type="s1:guid"/> <s:element minOccurs="1" maxOccurs="1" name="Person_3" nillable="true" type="s1:guid"/> <s:element minOccurs="1" maxOccurs="1" name="Person_4" nillable="true" type="s1:guid"/> <s:element minOccurs="0" maxOccurs="1" name="Country" type="s:string"/> <s:element minOccurs="0" maxOccurs="1" name="ChamberOfCommerceNumber" type="s:string"/> <s:element minOccurs="0" maxOccurs="1" name="VatNumber" type="s:string"/> <s:element minOccurs="0" maxOccurs="1" name="Fax" type="s:string"/> <s:element minOccurs="0" maxOccurs="1" name="Telephone" type="s:string"/> <s:element minOccurs="0" maxOccurs="1" name="InternetAddress" type="s:string"/> <s:element minOccurs="0" maxOccurs="1" name="E_mail" type="s:string"/> <s:element minOccurs="1" maxOccurs="1" name="Obsolete" type="s:boolean"/> </s:sequence> </s:complexType> <wsdl:message name="SaveRelationSoapIn"> <wsdl:part name="parameters" element="tns:SaveRelation"/> </wsdl:message> |
Bovenstaande is het stuk waar ik niet weet hoe ik bij de variabelen moet komen.
Dus om op te sommen, Ik weet niet hoe ik met PHP de bovenstaande variabelen moet benaderen. Deze variabelen worden in een class meegestuurd als parameter naar de server voor een aanvraag. De server gaat de variabelen die in deze class staan vervolgens verwerken om ze in de database te zetten.
EDIT
------------------------------------------------------------------
Ik heb de hele SOAP server al werkenden, het enigste wat ik nu dus graag wil weten, is hoe ik de waardes (GUID, RelationName etc.) uit de complexType Relation kan halen.
Als iemand mij hier mee kan helpen zou dit super fijn zijn!
Mvg,
Harmen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 08:10 ]