Hi guys,
Ik vroeg me af of ik met deze vraag in dit forum terecht kan:
Ik produceer muziek en loop altijd tegen hetzelfde probleem aan:
Als het af is, na mixen en voorzover ikzelf kan, masteren, is het volume van het bestand zo ontzettend laag. Ik heb al tal van mastering tutorials gekeken en ben op de hoogte van mulitband compressie en maximizers maar nog steeds blijft het volume laag.
Als ik muziek van andere in de auto luister staat het volume van de radio op max 10, terwijl ik, als ik me eigen muziek luister, het volume op 28 moet zetten.
Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen met de mastering van de muziek te maken heeft, en ik heb ook apps gezien als mp3gain ect.
Heeft iemand een tip voor me hoe ik dit kan oplossen?
En als er apps zijn die dit oplossen, hoe profesioneel zijn ze dan?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik vroeg me af of ik met deze vraag in dit forum terecht kan:
Ik produceer muziek en loop altijd tegen hetzelfde probleem aan:
Als het af is, na mixen en voorzover ikzelf kan, masteren, is het volume van het bestand zo ontzettend laag. Ik heb al tal van mastering tutorials gekeken en ben op de hoogte van mulitband compressie en maximizers maar nog steeds blijft het volume laag.
Als ik muziek van andere in de auto luister staat het volume van de radio op max 10, terwijl ik, als ik me eigen muziek luister, het volume op 28 moet zetten.
Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen met de mastering van de muziek te maken heeft, en ik heb ook apps gezien als mp3gain ect.
Heeft iemand een tip voor me hoe ik dit kan oplossen?
En als er apps zijn die dit oplossen, hoe profesioneel zijn ze dan?
Alvast bedankt voor de reacties.