• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-01 15:59
Recentelijk ben ik benaderd door een recruiter die mij een interessant functieprofiel schetste. De functie betreft een soort van traineeship bij een groot bedrijf op het gebied van rail infrastructuur. Het feit dat het deels technisch en deels "sociaal" is sprak mij wel aan.

Afgelopen week heb ik een kennismakingsgesprek gehad, waar wij beiden (de recruiter en ik) positief op terugkijken. Nu kon hij tijdens het gesprek de naam van het bedrijf niet noemen, maar met wat internetspeurwerk ben ik 99% zeker dat het gaat over "Lloyd's Register Rail Europe".

Nu mijn vraag; zijn er mensen bekend met dit bedrijf en de mogelijkheden?
Ik ben voornamelijk benieuwd naar ervaringen, maar een indicatie van een startsalaris zou ook leuk zijn ;)

Wat meer info over mijzelf:

27 jaar
Master Elektrotechniek (over 4 maand afgestudeerd)
diploma HBO Elektrotechniek

Edit: Heb de CAO weten op te vissen, er worden verschillende startsalarissen genoemd afhankelijk van de functiegroep:

596061
235827423179

Welke functiegroep zal behoren bij een WO-functie?
Neem aan dat ik toch minimaal wel uit mag gaan van 60, toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Xqlusive op 23-07-2013 10:55 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 12:08
Als je een 40 uur/week hebt, dan lijken de salarissen erg veel op de salarisschalen van de NS. En als ik de salarisschalen van de NS een beetje interpreteer dan is 59 HBO, 60 senior HBO/beginnend WO, 61 is WO. Voor NS geldt dat de schalen t/m 59 met treden werken. 60 en hoger werken met percentages t.o.v. het einde van de schaal.

Ik verwacht dat de werkgever zelf de functie heeft ingedeeld in één of meerdere schalen. Als beginner gok ik dat je in 59 terecht komt. Dan is het aan jou om te onderhandelen in welke trede jij terecht komt. En wat reeel is, kun je denk ik wel in de grote inkomens topic wel eruit vissen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met een traineeship zou ik gokken op een lager startsalaris.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tango_S
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 15:13
Xqlusive schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:54:
maar met wat internetspeurwerk ben ik 99% zeker dat het gaat over "Lloyd's Register Rail Europe".
Offtopic, maar is dat niet het bedrijf dat de Fyra gehomologeerd heeft?

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:09:
Met een traineeship zou ik gokken op een lager startsalaris.
Waarom dat? Traineeship is niets meer dan dat je in een bepaalde tijd af en toe een cursus krijgt. Gewoon een verzamelnaam om het interessant te laten lijken voor studenten. In ieder geval zou ik ervan uitgaan dat het om schaal 61 gaat. Als afgestudeerde WO'er is 3000 vrij normaal voor een startfunctie en dat zou echt je ondergrens moeten zijn. Als afgestudeerde WO'er lijkt het me vrij redelijk dat je begint met 42k per jaar.

• Xqlusive
De meningen zijn wat verdeeld merk ik... Maar los van de schalen aangegeven in het CAO akkoord lijkt me een startsalaris van 2800-3000 niet onredelijk als ik kijk naar afgestudeerde studiegenoten. Schaal 59 zal ik niet mee akkoord gaan, dat zou ik ook kunnen krijgen als ik enkel HBO gedaan had. Ik moet toch ergens mij studieschuld mee afbetalen :/
Tango_S schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:10:
[...]
Offtopic, maar is dat niet het bedrijf dat de Fyra gehomologeerd heeft?
LRRE heeft idd de certificering voor de Fyra gedaan, echter zijn dat puur de wettelijke eisen waar hij aan moest voldoen qua veiligheid. Hoe de vork precies in de steel zit weet ik ook niet, maar het is iig geen goede promo voor het bedrijf...

• Robkazoe
Hartstikke leuk dat jij (stin) 3000 euro wil verdienen, maar dat kan ook gewoon in salarisschaal 60. Die lopen vaak dik door in salarisgroep 61.

Ik snap ook niet zo goed waarom iedereen zich zo blind staart op de beginbedragen van de loonschalen
Stel dat:
Schaal 59 loopt van 2358 tot 2900 euro.
Schaal 60 loopt van 2742 tot 3300 euro.
Schaal 61 loopt van 3179 tot 3800 euro.

Dan maakt het toch geen biet uit dat je in 60 of in 61 zit. Het enige wat dan uit maakt is wat je maximale salaris is. Persoonlijk hou ik altijd de volgende vuistregel aan qua startsalaris:
MBO4: 1500 tot 2000 euro.
HBO: 2000 tot 2500 euro.
WO: 2500 tot 3000 euro.

En dan heb ik het over volwaardige functies. Traineeship is IMO meer een tussentraject met als uiteindelijke doel een volwaardige functie in het bedrijf te vinden. Ik vind 3000 euro al veel voor een WO functie, laat staan voor een traineeship. Maar als jij (Xqlusive) in tak zit waar collega afgestudeerden minimaal 3000 euro vangen voor hun eerste baantje, wie ben ik om dat tegen te spreken.

Laat ik het anders zeggen. Ik zou/vind het absurd dat een trainee uitzicht heeft op 3800 euro per maand (=50K per jaar excl 13e maanden/bonus/winstuitkering).

• Xqlusive
Klopt inderdaad, hieronder de volledige tabel, inclusief eindbedragen binnen de salarisschaal:

596061
235827423179
393045715298

Er zit dus nogal wat rek in de schalen, daarnaast gaat stijgen, helemaal onderin een schaal bijzonder hard bij een goede (4%), zeer goede (6%) of excellente (8%) beoordeling. Dit is per jaar, met de eerste beoordeling na 6 maand, als ik het goed begrepen heb.

Mijn verwachting/hoop is dan ook schaal 60, waar afhankelijk van ervaring en opleiding hoger in gestart kan worden. Eventueel 59, maar dan verwacht ik wel (significant) hoger dan het minumum, 2358, te starten. Dit komt dus wel enigzins overeen met jouw bandbreedte van 2500-3000, waar ik dan wat aan de bovenkant hoop te zitten.

Over het punt of traineeships minder betaald worden twijfel ik nog, volgens de meeste bronnen (random selectie op google) zou het salaris overeenkomen met een normaal startsalaris.

Los van het financiële plaatje, niemand bekend met het bedrijf?

Edit: wat getalletjes aangepast, 2013 ipv 2011

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlusive op 23-07-2013 15:23 ]

• Robkazoe
Nee geen ervaring. Ik weet dat het bedrijf aangesloten zit bij het Spoorweg Pensioenfonds en dat je daar nog redelijk waar voor je pensioengeld krijgt. Lloyd's zelf is een groot bedrijf dat voornamelijk in GB zit volgens mij. De hele groep heeft 7500 medewerkers. Maar bij Lloyd's Register Rail Europe werken er zelf maar 200 man. Kans dat je hier iemand op GoT aantreft, lijkt mij klein. Maar je weet maar nooit.

Overigens zou ik als ik jou was geen zorgen maken als je in 59 terecht komt met 3000 euro. Je salaris stijgt dan misschien minder hard aan het begin. Maar als je binnen 2 jaar een permanente functie aangeboden krijgt, wordt je toch in een andere schaal gezet die conform je nieuwe functie ligt. En de kans dat jij in 2 jaar tijd 30% loonsverhoging (van 3k naar 3,9k) krijgt, lijkt me heel sterk.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:34
LRR Nederland is het oude Nedtrain Consulting. Dat is de reden dat ze nog met de oude NS schalen werken en bij het Spoorweg Pensioen Fonds zitten. Ze zijn indertijd verkocht aan LRR.

[ Voor 16% gewijzigd door falconxp op 06-08-2013 19:22 ]

Pagina: 1