Hallo,
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met mijn nieuwe Arduino Uno.
Mijn plan is om met een bewegingsmelder (z’n simpel Gamma ding) een camera aan
en na een bepaalde tijd weer uit te schakelen.
Bij de camera zit een afstandsbediening waarvan ik m.b.v. De IRremote library de IR signalen
heb kunnen achterhalen en deze kan ik nu versturen met de Arduino met dit script:
l#include <IRremote.h>
IRsend irsend;
void setup()
{
Serial.begin(9600);
}
void loop() {
irsend.sendNEC(0x807F56A9, 32); // IR Record Signal
delay(15000);
}
so far so good, de camera neemt netjes elke 15 seconden een filmpje op maar wat ik eigenlijk
wil is dat de camera opneemt als de bewegingsmelder iets of iemand detecteert.
De bewegingsmelder geeft spanning van 230V als het iets detecteert, hierop heb ik een relais aangesloten
en wil ik het NC (maak) contact gebruiken als “button” voor de Arduino.
Echter het relais zal in werkelijkheid geen echte button zijn maar meer een schakelaar aangezien
de bewegingsmelder het relais 15-20 seconden bekrachtigd. Wat ik eigenlijk wil:
1 Bewegingsmelder detecteert “iets”, het relais schakelt en Arduino stuurt het commando irsend
(en de opname begint).
2 Bewegingsmelder detecteert niets meer, het relais contact wordt verbroken en Arduino stuurt opnieuw het commando irsend (met een delay van 10 sec) (de opname stopt).
3 Arduino wacht tot er opnieuw iets wordt gedetecteerd en stuurt opnieuw het irsend commando
(nieuwe opname begint).
4 etc. etc.
Ik loop een beetje (boel) vast bij het concept van “loops”, hetgene wat in mijn ogen het dichtste bij komt is een whileloop: http://arduino.cc/en/Tutorial/WhileLoop
maar ik twijfel erg of het irsend commando (om de opname te stoppen) dan alsnog gestuurd wordt als het relais al uitgeschakeld is.
Programmeren is absoluut niet mijn sterkste kant maar ik hoop dat iemand mij een zetje in de juiste richting kan geven hoe ik bovenstaande eventueel zou kunnen realiseren.
Alvast bedankt.
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met mijn nieuwe Arduino Uno.
Mijn plan is om met een bewegingsmelder (z’n simpel Gamma ding) een camera aan
en na een bepaalde tijd weer uit te schakelen.
Bij de camera zit een afstandsbediening waarvan ik m.b.v. De IRremote library de IR signalen
heb kunnen achterhalen en deze kan ik nu versturen met de Arduino met dit script:
l#include <IRremote.h>
IRsend irsend;
void setup()
{
Serial.begin(9600);
}
void loop() {
irsend.sendNEC(0x807F56A9, 32); // IR Record Signal
delay(15000);
}
so far so good, de camera neemt netjes elke 15 seconden een filmpje op maar wat ik eigenlijk
wil is dat de camera opneemt als de bewegingsmelder iets of iemand detecteert.
De bewegingsmelder geeft spanning van 230V als het iets detecteert, hierop heb ik een relais aangesloten
en wil ik het NC (maak) contact gebruiken als “button” voor de Arduino.
Echter het relais zal in werkelijkheid geen echte button zijn maar meer een schakelaar aangezien
de bewegingsmelder het relais 15-20 seconden bekrachtigd. Wat ik eigenlijk wil:
1 Bewegingsmelder detecteert “iets”, het relais schakelt en Arduino stuurt het commando irsend
(en de opname begint).
2 Bewegingsmelder detecteert niets meer, het relais contact wordt verbroken en Arduino stuurt opnieuw het commando irsend (met een delay van 10 sec) (de opname stopt).
3 Arduino wacht tot er opnieuw iets wordt gedetecteerd en stuurt opnieuw het irsend commando
(nieuwe opname begint).
4 etc. etc.
Ik loop een beetje (boel) vast bij het concept van “loops”, hetgene wat in mijn ogen het dichtste bij komt is een whileloop: http://arduino.cc/en/Tutorial/WhileLoop
maar ik twijfel erg of het irsend commando (om de opname te stoppen) dan alsnog gestuurd wordt als het relais al uitgeschakeld is.
Programmeren is absoluut niet mijn sterkste kant maar ik hoop dat iemand mij een zetje in de juiste richting kan geven hoe ik bovenstaande eventueel zou kunnen realiseren.
Alvast bedankt.