• bootism
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01 06:56
Beste Tweakers,

Het LCD van mijn HP Pavilion DM1-3200sd ( pricewatch: HP Pavilion dm1-3200sd (LS125EA) ) is gebroken, linkerhelft van het scherm (ong. 50%) is niet meer te zien. Als ik hem aansluit op een extern scherm kan ik de laptop nog wel gebruiken.

Ik ben eigenlijk nog niet van plan een nieuwe laptop te kopen dus ik hoopte dat ik het LCD kon vervangen.
Nu ben ik dit filmpje tegengekomen op youtube met instructies hoe dit te vervangen: YouTube: HP Pavilion dm1 Laptop Screen Replacement Procedure

Dit lijkt mij redelijk goed te doen met de nodige voorzichtigheid. Nu moet ik alleen nog een goed vervangend scherm in handen krijgen. Er zijn meerdere opties voor zover ik begrijp. Ik zou graag wat advies krijgen over de beste plek om een vervangend scherm te krijgen voor niet al te veel geld.

Zo heb ik bijvoorbeeld http://www.beeldschermwinkel.nl/ gevonden waar volgens mij wel wat kandidaten tussen staan. Ik vind het echter een beetje een schimmige website, er staat dat ze al 3 jaar bezig zijn maar geen enkele recensie. Ook op tweakers kon ik geen shopreview vinden.

Wat denken jullie ervan? Heeft iemand ervaringen met deze website. Hebben jullie misschien een beter alternatief?

Bij voorbaat dank,
Bootism

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor dit soort dingen kijk ik altijd op de duitse eBay, daar zitten genoeg betrouwbare suppliers die dit soort dingen kunnen leveren.

Je kunt bij beeldschermwinkel ook met PayPal betalen, dus daar heb je in elk geval kopersbescherming in de meeste gevallen.

• bootism
Bedankt voor de tip, Ebay (duitse) lijkt inderdaad het een ander te hebben! Ik zal hem vanavond eens voorzichtig openschroeven om het exacte serienummer te achterhalen.

Als iemand anders nog suggesties heeft waar ik dergelijke laptop lcd's kan krijgen dan hoor ik het graag.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Onderdelen voor dit soort dingen vis ik ook altijd op eBay, ben t dus met TERW_DAN eens, naast de Duitsers willen de Britten ook graag handelen in onderdelen.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:21

mrc4nl

Procrastinatie expert

in plaats van een exact hetzelfde scherm loont het om te kijken naar een beter scherm, die grotere kijkhoeken heeft ,betere kleurweergave,minder reflecties(mat scherm) of meer pixels (werkt niet altijd)

ik heb zelf ook wel eens een laptopscherm gekocht op ebay. maar ik keek juist naar specificaties en niet het modelnummer.Op ebay zijn genoeg handelaren de een standaard plaatje neerzetten met het woordje "replacement" en "compatibele" mijn voorkeur zou uit gaan naar echte foto's van een paneel zelf zodat je ook echt krijgt wat je ziet.

pas op bij het plaatsen van een lcd ook erg op met de electronica achterop in het bovenste gedeelte. er staat niet voor niets "dont toucth"

ora et labora

• bootism
Hey,

Mijn oude gebroken scherm bleek een samsung ipv een AU optronics zoals in het filmpje maar verder exact hetzelfde. Heb via Ebay een vervanger gekocht bij lcd4laptop: http://stores.ebay.nl/lcd4laptop
Uiteindelijk was ik voor minder dan 60 euro inclusief verzending vanuit London klaar, pakketje was dezelfde dag verzonden en 4 dagen later bezorgd door TNT (met handig trackingnummer). Overigens zeer goed ingepakt, snapsbubbles, beschermende laag, stevig karton. Installatie ging met behulp van het filmpje van screensurgeons (TS) redelijk voorspoedig, binnen een kwartier kon ik weer prima werken met de laptop!

Bedankt voor de hulp. Iedereen met een zelfde probleem raad ik deze shop aan: scherp geprijsd, snel bezorgd, product goed verpakt. Zoek een youtube filmpje waarin een scherm van soortgelijk model wordt vervangen, vind een set goede kleine schroevendraaiers en wees vooral voorzichtig met de scherm connector, deze is zeer fragiel.
Pagina: 1