Na 5 jaar is het hoogtijd voor een nieuw systeem 
Mijn uiterste budget is 1000 euro, maar minder mag natuurlijk altijd.
Wat?
Ik ben geen hardcore gamer maar ik heb zo mijn periodes waarschijnlijk zullen BF4 en (hopelijk ook) GTAV ettelijke uren gespeeld worden
Verder gebruik ik regelmatig programma's als Ableton Live, Solidworks,...
Een beetje performance kan dus geen kwaad.
Als het gaat hou ik ook liefst de optie tot oc open.
Wat heb je al?
Randapparatuur en optical drives indien ik deze zou wensen.
Ik heb een 1080p scherm en een 1440*900 scherm.
Waarschijnlijk ga ik ook een HDD van 500GB oversteken maar ik heb het gevoel dat deze aan zijn einde aan het komen is.
GPU
In mijn huidige systeem steekt een HD5770 en ik twijfel tussen 2 opties:
-Ik steek deze kaart over en hou +-100 euro opzij om binnen een jaar (of wanneer het nodig is) iets veel beters te kopen.
-Ik koop een 2de HD5770 bij (2dehands: 50-60 euro) en zet deze in crossfire, is dit volgens jullie een goede optie? Is dit wel optimaal aangezien ik slechts één scherm gebruik bij het gamen?
Eigen onderzoek
De config die ik nu heb (afgeleid van de BBG)
Over de voeding twijfel ik aangezien modulair niet echt nodig is bij de gekozen case.
Ook weet ik niet of deze crossfire aan zou kunnen (max TDP van één HD5770 is iets van een 120 als ik goed heb gekeken)
Tot slot twijfel ik nog over de form factor. Binnen een jaar ga ik hopelijk op kot en komt mijn desktop daar te staan. ATX is redelijk groot en ik vroeg mij af wat concreet de nadelen zijn van bv µATX zo als deze case: pricewatch: Corsair Obsidian 350D Window
Alle inbreng wordt gewaardeerd
Mijn uiterste budget is 1000 euro, maar minder mag natuurlijk altijd.
Wat?
Ik ben geen hardcore gamer maar ik heb zo mijn periodes waarschijnlijk zullen BF4 en (hopelijk ook) GTAV ettelijke uren gespeeld worden
Verder gebruik ik regelmatig programma's als Ableton Live, Solidworks,...
Een beetje performance kan dus geen kwaad.
Als het gaat hou ik ook liefst de optie tot oc open.
Wat heb je al?
Randapparatuur en optical drives indien ik deze zou wensen.
Ik heb een 1080p scherm en een 1440*900 scherm.
Waarschijnlijk ga ik ook een HDD van 500GB oversteken maar ik heb het gevoel dat deze aan zijn einde aan het komen is.
GPU
In mijn huidige systeem steekt een HD5770 en ik twijfel tussen 2 opties:
-Ik steek deze kaart over en hou +-100 euro opzij om binnen een jaar (of wanneer het nodig is) iets veel beters te kopen.
-Ik koop een 2de HD5770 bij (2dehands: 50-60 euro) en zet deze in crossfire, is dit volgens jullie een goede optie? Is dit wel optimaal aangezien ik slechts één scherm gebruik bij het gamen?
Eigen onderzoek
De config die ik nu heb (afgeleid van de BBG)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 299,90 | € 299,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 76,85 | € 76,85 |
| 1 | CM Storm Enforcer | € 70,86 | € 70,86 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,45 | € 26,45 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 67,99 | € 67,99 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Plextor PX-128M5S 128GB | € 82,50 | € 82,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 785,55 | |
Over de voeding twijfel ik aangezien modulair niet echt nodig is bij de gekozen case.
Ook weet ik niet of deze crossfire aan zou kunnen (max TDP van één HD5770 is iets van een 120 als ik goed heb gekeken)
Tot slot twijfel ik nog over de form factor. Binnen een jaar ga ik hopelijk op kot en komt mijn desktop daar te staan. ATX is redelijk groot en ik vroeg mij af wat concreet de nadelen zijn van bv µATX zo als deze case: pricewatch: Corsair Obsidian 350D Window
Alle inbreng wordt gewaardeerd