Vervanging gpu, processorkoeler en aankoop extra fan - game

Pagina: 1
Acties:

• djmashter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-04-2017
Beste Tweakers,

Sinds het erg warm is hier in Nederland heeft mijn pc regelmatig te maken met oververhitting en valt daardoor bij het spelen van games uit. Mijn passieve gpu wordt bij het spelen van bf3 (op low en alles wat uit kan staat uit) al snel 85 graden. De cpu die hier vlak boven zit, wordt daardoor ongeveer 60 graden en de fan op de cpu gaat ontzettend loeien.

Een maand geleden heb ik een ssd van Samsung gekocht. Hier ben ik zeer tevreden mee. Bij bestandoverdracht en het openen van programma's gaat dit erg vlot. Vandaar dat ik graag weer een upgrade uitvoer: een nieuwe gpu, processorkoeler en 120mm fan.

Nu volgen de exacte specs van mijn systeem:
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 3.2 GHz
Kingston ram 12gb
Amd Radeon HD 5770 (passieve koeling)
Gigabyte GA-890GPA-UD3H
750W voeding
Samsung 840 PRO 256gb SSD

Bij de aanschaf van nieuwe componenten zat ik te denken aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming€ 237,-€ 237,-
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 36,99€ 36,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 273,99

Het past op AM3 socket. Verder heb ik geen idee wat voor een 120mm fan ik zou kopen. Iemand suggesties? Ik ben dus op zoek naar een stil systeem. Denken jullie dat de koeling voldoende is? Zijn er betere en goedkopere alternatieven om een game als bf3 op ultra te kunnen spelen? Er loopt nu een actie waarbij je Splinter Cell Blacklist gratis krijgt bij aankoop van deze gpu (weet alleen niet of ik de naam van de webshop mag adverteren), vandaar ook dat dit mij een hele goede deal lijkt. Hopelijk komen jullie met verbeteringen of bevestigen jullie juist mijn drang om voor deze items te gaan.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 09:58

amas

Law of Nature: Chaos

Koeler kun je beter vervangen door een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2. Koelt beter dan de Mugen 3 en is stiller. Of, als je iets meer stilte wilt maar genoegen neemt met iets minder koelprestaties dan kun je de pricewatch: Cooler Master Hyper 412S nemen. Zie hier: http://nl.hardware.info/r...taten-socket-1155-95-watt.

Voor echt stille 120mm fans moet je bij Fractal Design zijn: pricewatch: Fractal Design Silent R2, 140mm

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:21
In idle is de mugen 3 wel fors stiller dan de tranquillo, dat lijkt me belangrijker dan het kleine verschil tijdens load.

• djmashter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-04-2017
Is de mugen 3 dan ook stiller dan de Hyper 412s