Ik wil een nieuwe PC bouwen en heb besloten om voor een Intel i7 4770K te gaan.
Nu heeft de eerste lichting van deze CPU's een probleem met de slaapstand, zie:
http://nl.hardware.info/nieuws/33715/usb-30-problemen-voor-intel-haswell
De 2e stepping schijnt dit probleem niet de hebben en Alternate zegt het volgende:
Ik heb toch echt wel een nieuwe PC nodig en heb geen zin om nu ook nog eens te wachten tot alle CPU's van de eerste stepping uitverkocht zijn zodat ik zeker weet dat ik er een van de 2e stepping koop.
Nu heeft de eerste lichting van deze CPU's een probleem met de slaapstand, zie:
http://nl.hardware.info/nieuws/33715/usb-30-problemen-voor-intel-haswell
De 2e stepping schijnt dit probleem niet de hebben en Alternate zegt het volgende:
Nu heb ik vandaag gevraagd of de 2e stepping al leverbaar is en wanneer ik deze zou kunnen bestellen. Ik kreeg toen dit antwoord:De eerste levering Haswell chipset heeft een usb-bug.
De eerste moederborden en laptops die voor en met die processor worden geleverd, zullen met de C1-stepping, dus inclusief usb-bug, van de chipset geleverd worden.
De bug in de usb-controller heeft tot gevolg dat usb 3.0-apparaten niet altijd correct worden gedetecteerd wanneer een laptop of pc uit de S3-slaapstand ontwaakt. De C1- en C2-steppings zijn te onderscheiden door hun verandering in Revision ID van 04h naar 05h. De Haswell-moederborden voor desktops met Series 8-chipset hebben de chipsets Z87, H87, B85, Q87 en Q85 aan boord; laptops met de QM87, HM87 and HM86-chipset en serverborden met chipsets C222, C224 and C226 krijgen in juli de nieuwe stepping. De moederborden met nieuwe stepping krijgen een afwijkende S-spec-identificatie.
De 2e levering wordt (overal) pas na 15 juli verwacht, hiermee zal ook het probleem verholpen zijn.
Hiermee hoop u ik voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik denk er nu over om toch maar de CPU gewoon bij de lokale computerboer te kopen, maar hoe kan ik daar op de verpakking zien of het inderdaad om de 2e stepping gaat?Hartelijk dank voor uw email.
Wij kunnen echter niet garanderen dat u de door u gewenste stepping krijgt.
Ik heb toch echt wel een nieuwe PC nodig en heb geen zin om nu ook nog eens te wachten tot alle CPU's van de eerste stepping uitverkocht zijn zodat ik zeker weet dat ik er een van de 2e stepping koop.