Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:32
Hallo allemaal,

Ik weet dat enorm veel mensen hier om advies vragen, en dat dat soms vervelend kan zijn, dus ik hoop dat ik me met dit topic netjes aan de regels houd zoals omschreven in het LAA beleid-topic. Ik post simpelweg omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik ga aankomend jaar Nederlandse taal en cultuur studeren aan de Leidse Universiteit. Zoals de studienaam al doet vermoeden moet daarvoor veel gelezen maar vooral ook veel geschreven worden. Ik heb een tijdje geleden al een PC gebouwd (met de hulp van Tweaker!), maar nu zoek ik ook nog een ander systeem die ik mee kan nemen naar de Uni. De eisen die ik wat dat betreft dus heb liggen waarschijnlijk voor de hand, maar ik zal ze voor het gemak nog even noemen:

- Een flinke accuduur!
- Het kunnen draaien van Office of anders een heel goed alternatief voor Office (oftewel, het systeem hoeft niet persé Windows te kunnen draaien)
- Hij moet licht en klein zijn. Hup de tas in!
- Niet persé noodzakelijk, maar wel handig: hij moet snel gebruiksklaar zijn.
- Hij moet niet (veel) meer dan €400,- kosten.

Het is probleem is dat er zoveel mogelijkeden zijn: tablets, kleine laptops, laptops met touchscreen. Nou heb ik gehoord dat Windows 8 voor vooral tablets erg fijn is. En tegenwoordig wordt alles met Windows 8 geleverd.

Nou heb zelf wat aan research gedaan, en ik kom tot dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VivoBook X202E-CT001H€ 389,-€ 389,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 389,-

Waarom deze keus? Omdat deze volgens mij aan al mijn eisen voldoet zoals hierover omschreven. Echter, kan ik niet beter een wat sneller systeem nemen zonder touchscreen nemen (en welke dan, echt veel informatie is over deze systemen niet te vinden)? Lijkt me dat touchscreen ten koste gaat van rekenkracht. Ook ben ik niet echt op de hoogte van de voordelen van een touchscreen, maar is het niet vervelend dat je het toetsenbord er niet af kan halen? De Celeron processor wordt op Hardware.info keihard onderuit gehaald. Dit lijkt me imho wel overdreven.

Dell XPS 10 was ook een optie (een tablet met docking dus), maar deze draait op Windows RT. Daarover hoor ik weinig positieve verhalen.

Ik hoop dat ik genoeg (en niet te veel!) informatie heb gegeven. Als er vragen zijn, hoor ik dat graag. :)

EDIT:
Voor de duidelijkheid, het systeem hoeft dus niet persé een laptop te zijn (hoewel de naam anders doet vermoeden). De verschillen soorten lopen tegenwoordig in mijn ogen kriskras door elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Loekoe op 22-07-2013 15:21 ]

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 22:41
Voor dat budget zou ik op marktplaats kijken of vraag en aanbod op deze website. Kun je een iets duurdere laptop toch nog krijgen voor een lager budget.

Acer s3 is misschien ook een optie om te overwegen omdat je volgens de info de laptop toch grotendeels voor word gebruikt.