Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tablet die multi-user ondersteund. Blijkbaar is alleen Android met versie 4.2 onvoldoende, want de Tab 3 van Samsung heeft versie 4.2.2 maar ondersteund geen multi-user.

Welke tablets doen dit wel? (zou eigenlijk een aparte eigenschap mogen zijn in de pricewatch van Tweakers)

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 11:58
nexus 10

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, maar dan betaal je je scheel, alternatieven?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Nexus 7 dan?

Abort, Retry, Quake ???

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Of je koopt een Galaxy Tab 2 (of welke tablet dan ook )men gooit er lekker CM (Cyanogenmod) 10.1 op die wél multi user ondersteunt en aardig getweaked is (batterij leven enz. )

Heb ik zelf gedaan en haalt een heleboel performance uit je tablet :)

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 22-07-2013 15:04 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
leuke tip.... Ik zag dat de Acer Iconia A500 ook voorzien kon worden van een CM versie 10.1.
Dus ik vol goede moed: zip files op de SD kaart gezet, Factory reset, gelijk errors. 3 uur zoet geweest, ding is niet meer aan de praat te krijgen, diverse opties opgevolgd die op diverse fora worden genoemd. Niets, nada, noppes, tablet naar de klote.
Dus dat CM verhaal doe ik niet nog een keer.
Nexus 7 is te klein, wil gewoon 10 inch.

Verwijderd

Een 10 inch tablet met Android 4.2 vanuit de fabrikant? Tja dan ga je je scheel betalen. Daar moet je helaas genoegen mee nemen als je geen CM of een andere custom ROM wil installeren.

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:50:
leuke tip.... Ik zag dat de Acer Iconia A500 ook voorzien kon worden van een CM versie 10.1.
Dus ik vol goede moed: zip files op de SD kaart gezet, Factory reset, gelijk errors. 3 uur zoet geweest, ding is niet meer aan de praat te krijgen, diverse opties opgevolgd die op diverse fora worden genoemd. Niets, nada, noppes, tablet naar de klote.
Dus dat CM verhaal doe ik niet nog een keer.
Nexus 7 is te klein, wil gewoon 10 inch.
Tsja, ik kan het ook niet helpen als je iets niet goed doet :X

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:58
De Surface RT, nu maar 329 euro.

[ Voor 39% gewijzigd door D-TECH op 23-07-2013 09:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:39:
[...]

Tsja, ik kan het ook niet helpen als je iets niet goed doet :X
Tja, denk dat het een issue is van het apparaat zelf, heb op het Acer forum tientallen gebruikers voorbij zien komen met hetzelfde probleem. Echt tot installeren van CM ben ik niet eens gekomen, bij een simpele hardware reset liep het al fout.

• Notna

Notna

Where are you?®

Ow ouch; dat is wel een enorme design flaw; dat een factory reset al het ding om zeep helpt :X

Overigens vind ik multi user persoonlijk echt een draak van een mogelijkheid en heb ik het ook gewoon eruit geknikkerd.

Ik wilde het gebruiken voor mijn zoontje van 4, maar je moet een account aanmaken voor Google eer je het apparaat wilt gebruiken. Daarnaast kan je niet 2 versies van dezelfde app installen maar dan voor verschillende users (andere savegames enz.) en kan je niet restricties opzetten zoals geen gebruik van WiFi enz.

Afhankelijk van wat je er mee wilt doen kan het misschien handig zijn I guess..

Verwijderd

Topicstarter
Een apart google account vind ik niet erg. Maar een app hoef je toch maar 1x te installeren neem ik aan?
Ik ging er alleen van uit dat je per user dan de app apart kon instellen. B.v. Facebook app voor gebruiker 1 heeft inlog X en gebruiker 2 heeft inlog Y. En voor b.v. Candy Crush dat als ik onder gebruiker 1 werk, Candy Crush automatisch inlogt met gebruiker X en onder gebruiker 2 automatisch met gebruiker Y. Hetzelfde voor mail, etc. Is dat niet zo dan?

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:05:
Een apart google account vind ik niet erg. Maar een app hoef je toch maar 1x te installeren neem ik aan?
Ik ging er alleen van uit dat je per user dan de app apart kon instellen. B.v. Facebook app voor gebruiker 1 heeft inlog X en gebruiker 2 heeft inlog Y. En voor b.v. Candy Crush dat als ik onder gebruiker 1 werk, Candy Crush automatisch inlogt met gebruiker X en onder gebruiker 2 automatisch met gebruiker Y. Hetzelfde voor mail, etc. Is dat niet zo dan?
Ik moest het even nakijken maar je kan een app maar 1 keer installeren, je kan geen gekochte apps delen of files delen met elkaar in die zin maar de app die je deelt heeft wel per account zijn eigen profile en dus eigen settings/savegames enz.

Maar als jij dus Candy Crush koopt (geen idee of dat kan), dan kan je mede gebruiker die niet gebruiken als ik het mij goed herinner. Maar dat heb ik niet kunnen testen :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dat is wel precies zoals ik dacht dat het zou werken. En betreft betaalde apps: ik heb er tot op heden nooit 1 gekocht.

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 16:09
De Asus Transformer Pad 300T heeft multiuser support. Heb hem nu zelf een tijdje in gebruik en moet zeggen dat dat goed bevalt.

[ Voor 6% gewijzigd door hovemt op 24-07-2013 20:45 ]

Pagina: 1