Weet iemand wat precies bepaald welke schijf als c: wordt aangewezen als ik 2 HD's heb die allebei een primary dos partiotion hebben.....
de gene die in ide primery master staat
wanneer leer ik nou eens nog sneller typen
wanneer leer ik nou eens nog sneller typen
Audi A8 W12 6.0
kan ik daar wat aan doen??? want ik heb heb ATA 100 controller waar ik eigenlijk c van wil maken..
Verwijderd
[domme vraag]Op dinsdag 05 juni 2001 13:29 schreef KIP het volgende:
Je zal op 1 van de schijven een actieve partitie moeten opgeven, en dat is dan C:\
Kan je niet op twee schijven tegelijk een actieve partitie hebben dan? (zo lang geleden dat ik nog een pc had met twee HDD's)
[/domme vraag]
Bij 2 HD's met een primaire partitie bepaald de BIOS wat C: word. Standaard eerst de Pri-Master, Pri-Slave, Sec-Master en als laatste de Sec-Slave. Maar meestal is in de BIOS ook in te stellen welke schijf als C: wordt gezien (bij boot-sequence)
[Edit]Ik ben weer eens veel te traag
[Edit]Ik ben weer eens veel te traag
If nothing is written below, I was the last to reply...
FDisk kan het niet, misschien dat Win2000, Partition Magic of Linux het wel kunnen, maar DOS (met Fdisk) dus niet...Op dinsdag 05 juni 2001 13:30 schreef Rtukkers het volgende:
[..]
[domme vraag]
Kan je niet op twee schijven tegelijk een actieve partitie hebben dan? (zo lang geleden dat ik nog een pc had met twee HDD's)
[/domme vraag]
ja dat kan... als je bv een hardeschijf van een andere pc haalt en in je eigen pc stopt.. dan heb je 2 active partitionsOp dinsdag 05 juni 2001 13:30 schreef Rtukkers het volgende:
[..]
[domme vraag]
[/domme vraag]
Audi A8 W12 6.0
Goed...ik wou dus die andere HD active maken (goed plan)zegt FDISK doodleuk : only partitions on drive 1 can be made active...
wie bied?
wie bied?
Sluit je HD's andersom aan op je mobo...Op dinsdag 05 juni 2001 13:35 schreef gluiperd het volgende:
Goed...ik wou dus die andere HD active maken (goed plan)zegt FDISK doodleuk : only partitions on drive 1 can be made active...
wie bied?
dat klopt ook want fdisk kan niet 2 partitions active maken... je moet dat dus op een andere pc of de ene harde schijf eruit halen.. maar dan is het doel weg als ik het goed begrijp
Audi A8 W12 6.0
ik kan de kabels niet omwisselen omdat de een een normale IDE schijf is en de ander een ATA 100...
Verwijderd
boot from scsi in bios instellen (als je een extra ide-kaartje hebt), of futere-ata (highpoint onboard raid/u100 chip)
Gewoon een ander opstartcontroller kiezen, en de harddisk die daaraan hangt, en een primaire actieve partitie bevat wordt c: (mits je dos/windows draait)
Gewoon een ander opstartcontroller kiezen, en de harddisk die daaraan hangt, en een primaire actieve partitie bevat wordt c: (mits je dos/windows draait)
dan haal je dus gewoon de hele stekker eruit en laat de ata 100 erin zittenOp dinsdag 05 juni 2001 13:38 schreef gluiperd het volgende:
ik kan de kabels niet omwisselen omdat de een een normale IDE schijf is en de ander een ATA 100...
Audi A8 W12 6.0
born 2 tweak ..dit moet lukke kabels rossen is geen optie
Ik zie nergens of het je gelukt is om in de BIOS te duiken naar oplossingen... Heb je dat eigenlijk wel geprobeerd?
Ja ik ben het bios al ingeweest..maar de bootseq heeft (volgens mij) weinig te maken met wie c: wordt..dit zit em volgens mij in de active partitions. Ik ben nu die oude HD van active partitions aan het ontdoen..dat zal em lere
Pagina: 1