Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529472

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik heb nog nooit wat via een webshop gekocht, maar sinds ik een nokia lumia 520 gekocht heb leek het me wel leuk om daar een aantal covers voor te kopen. Ik woon in Limburg (België) en de markt voor covers e.d. is vooral gericht op iphones. Op de Engelse versie van amazon vond ik heel veel leuke covers, maar ik snap niet zo goed hoe ik mijn adres moet ingeven bij de leveringsgegevens. Moet je iets specifiek extra invullen bij postcode, of is het gewoon de postcode van waar je woont? Ik weet namelijk niet goed of ze Limburg en bijhorende steden wel herkennen in Engeland.
Ook vroeg ik me af of iemand al ervaring heeft met kopen via amazon.co.uk vanuit België/Nederland en de bijkomende kosten? Wordt er veel extra aangerekend, of valt dat allemaal nog wel goed mee?

Alvast heel erg bedankt!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Gewoon je adres ingeven zoals je dat altijd zou doen:

Naam voornaam
blablastraat 69
3000 Leuven

Er komen geen extra kosten bij (behalve evt verzending, maar ik denk dat dit gratis is van UK) aangezien er gehandeld wordt binnen EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kijk ook eens op de Duitse site. Die hanteert volgens mij geen verzendkosten naar Nederland.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:25
NMe schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:27:
Kijk ook eens op de Duitse site. Die hanteert volgens mij geen verzendkosten naar Nederland.
Boven de twintig euro geen verzendkosten via Amazon zelf, als het product via een 'partner' komt dan kan er wel wat aan verzendkosten bijkomen, maar is meestal niet veel. Helaas zie je dat pas op het moment van betalen en moet je dus eerst naar het betaalscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 11:03
Je moet echt vaak vergelijken tussen de verschillende "amazons"

Recent iets gekocht:
Op amazon.co.uk was het een product 20 pond goedkoper dan op amazon.de
Enige maar ... verzendingskosten waren zo maar eens een 21 pond meer dan via amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529472

Topicstarter
Ja het is inderdaad een wikken en wegen. Alleen jammer dat vooral op de Amerikaanse en Engelse versie de leukste spulletjes staan :D . Maar dan kijk ik nog even rond op de verschillende versies.
Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Bij bestellingen bij Amazon.co.uk, bij .FR, bij .DE, bij .ES of bij .IT komen er geen extra kosten bij in de vorm van douane of btw omdat dit binnen de EU is. Voor andere amazon websites kunnen er allerlei extra kosten bijkomen

Verzendkosten
  • Verzending is bij .co.UK gratis indien je meer dan ongeveer 21 pond besteld.
  • Bij .DE zijn is dit gratis voor boeken ongeacht het bedrag en voor andere producten is het gratis vanaf 20 euro.
  • Bij .FR is het gratis voor Boeken, Schoenen en Kleding ongeacht het baankoopbedrag en voor andere producten is het gratis vanaf 15 euro.
Deze bedragen geld voor aankopen van Amazon zelf of van derden fullfilled by amazon. Dit geldt overigens voor België, voor Nederland is het enige verschil dat ze geen gratis verzending hebben bij .FR en steeds minimaal 6 euro betalen.

Adresgegevens kan je gewoon invoeren zoals op een andere website, Bpost levert het en weet je wel te vinden :)
oohh schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:12:
[...]

Boven de twintig euro geen verzendkosten via Amazon zelf, als het product via een 'partner' komt dan kan er wel wat aan verzendkosten bijkomen, maar is meestal niet veel. Helaas zie je dat pas op het moment van betalen en moet je dus eerst naar het betaalscherm.
Voor derden verkopers kan je dit ook gemakkelijk voor het afrekenen zien via de informatie pagina van de des betreffende verkoper. In Engeland zijn er een heleboel die maar 2 euro aanrekenen, maar opgelet, ook sommige welke meer dan 20 euro aanrekenen.

[ Voor 24% gewijzigd door timofp op 29-07-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:55

OmeJoyo

This is me

timofp schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:16:
Bij bestellingen bij Amazon.co.uk, bij .FR, bij .DE, bij .ES of bij .IT komen er geen extra kosten bij in de vorm van douane of btw omdat dit binnen de EU is. Voor andere amazon websites kunnen er allerlei extra kosten bijkomen

Verzendkosten
  • Verzending is bij .co.UK gratis indien je meer dan ongeveer 21 pond besteld.
  • Bij .DE zijn is dit gratis voor boeken ongeacht het bedrag en voor andere producten is het gratis vanaf 20 euro.
  • Bij .FR is het gratis voor Boeken, Schoenen en Kleding ongeacht het baankoopbedrag en voor andere producten is het gratis vanaf 15 euro.
Deze bedragen geld voor aankopen van Amazon zelf of van derden fullfilled by amazon. Dit geldt overigens voor België, voor Nederland is het enige verschil dat ze geen gratis verzending hebben bij .FR en steeds minimaal 6 euro betalen.

Adresgegevens kan je gewoon invoeren zoals op een andere website, Bpost levert het en weet je wel te vinden :)

[...]

Voor derden verkopers kan je dit ook gemakkelijk voor het afrekenen zien via de informatie pagina van de des betreffende verkoper. In Engeland zijn er een heleboel die maar 2 euro aanrekenen, maar opgelet, ook sommige welke meer dan 20 euro aanrekenen.
toon volledige bericht
Heel soms staat er bij een product "Dispatched from US" daar moet je wel op letten maar dit ben ik ot nu toe pas één keer tegen gekomen bij een pc-game geloof ik.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
OmeJoyo schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:20:
[...]

Heel soms staat er bij een product "Dispatched from US" daar moet je wel op letten maar dit ben ik ot nu toe pas één keer tegen gekomen bij een pc-game geloof ik.
Was dit dan een product verkocht door Amazon zelf? Ben het zelf nog nooit tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:55

OmeJoyo

This is me

Dat weet ik niet zeker, ik zal het zeker niet laten om het te posten als ik het nog eens tegenkom.
timofp schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:11:
[...]

Was dit dan een product verkocht door Amazon zelf? Ben het zelf nog nooit tegen gekomen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-06 15:15

The_Bird

Meneer de Raaf

OmeJoyo schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:20:
[...]

Dat heb ik vaker gehad. Als je dat via co.uk bestelt krijg je geen extra importkosten. Als je hetzelfde product via dezelfde zaak via Amazon.com bestelt betaal je wel importkosten.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:50

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Pricenoia vergelijkt de prijzen van een product in de verschillende Amazon-winkels. Ideaal om de goedkoopste optie (binnen Europa i.v.m. import) te vinden :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1102483

Beste Ulster,

De referentie naar Pricenoia schijnt niet beschikbaar te zijn.
Is het mogelijk om Amazon in België aan te schaffen?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,
Gerard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:25
Anoniem: 1102483 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:26:
Beste Ulster,

De referentie naar Pricenoia schijnt niet beschikbaar te zijn.
Is het mogelijk om Amazon in België aan te schaffen?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,
Gerard.
Je kunt dan het beste naar Amazon.de gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

spleethoven schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:25:
Gewoon je adres ingeven zoals je dat altijd zou doen:

Naam voornaam
blablastraat 69
3000 Leuven

Er komen geen extra kosten bij (behalve evt verzending, maar ik denk dat dit gratis is van UK) aangezien er gehandeld wordt binnen EU.
En als je helemaal zeker wilt zijn, laat je de postcode voorafgaan door "B", wat met bovenstaand voorbeeld geeft: B9300 Leuven of B-9300 Leuven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Goed, een topic van 5 jaar oud, met verouderde info, kicken is niet zo heel slim. Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.