Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Ik hoop dat dit het juiste forum is, na wat zoeken leek deze mij persoonlijk het meest geschikt. Excuses als dit niet het geval is.

Ik hoop hier wat advies in te winnen voor de situatie waar ik in zit.
Ik heb een maand geleden ongeveer een msi gtx 770 twin Frozr OC gekocht voor 398 euro (voor mijn doen een extreem dure kaart). Helemaal blij met mijn kaart heb ik deze ingebouwd en na een tijdje bf3 te hebben gespeeld begon mijn beeld te flickeren : YouTube: BF3 screen flicker

Ik dacht aanvankelijk dat dit niet door de video kaart kwam maar door BF3. Alleen had ik later in Crysis 3 dat de textures niet meer correct geladen werden en alles er als een regenboog van kleuren uit zag.
(helaas geen screen) Ik heb toen een andere kabel en monitor geprobeerd, maar op beide had ik het bf3 probleem.

Ik zocht contact met Alternate en zij starten een rma procedure, de kaart werd verzonden en ik kreeg een aantal dagen later het volgende bericht binnen :

Serienummer Alternate : N00723571000002
Serienummer Fabrikant : 602-V282-20SB1305040429
Klacht omschrijving klant : Klant krijgt een knipperend beeld tijdens het spelen van een spel, ook als er een andere monitor wordt geprobeerd. Tevens krijgt de klant corruptie tijdens crysis3, alle textures kregen een regenboog pallet.

Uit onze testen is gebleken dat het product naar behoren functioneert en voldoet aan de opgegeven specificaties. De door u opgegeven klacht hebben wij niet kunnen constateren. Voor dit onderzoek worden geen kosten gerekend.

Opmerking m.b.t de test:
DDe grafische kaart is gedurende 2 dagen getest door middel van verschillende games en benchmarks. Tijdens deze tests hebben wij geen afwijkingen kunnen constateren.

Advies Technische Dienst:
De problemen worden mogelijk veroorzaakt door storingen in de videokaart driver. Wij adviseren u om de nieuwste WHQL driver te downloaden van de nvidia website.

Ik heb naar aanleiding van dit bericht de volgende mail terug gestuurd :

Geachte,

Ik kreeg onderstaande email retour na het aanmelden en opsturen van mijn defecte videokaart.
Hierin staat dat de kaart niet defect is, en dat ik de juiste driver moet installeren. Bij mijn weten is de huidige driver 320.18 whql de enige whql driver van nvidia die de 770 ondersteund, dus dat lijkt me niet het probleem. Ik kan je iig garanderen dat ik deze iig geinstalleerd hebt op mijn systeem

Daarnaast had ik opgeschreven dat het probleem zich met name voordoet in battlefield 3, en dit zie ik niet meer terug in de klachtomschrijving. Ik weet dus ook niet of dit getest is. Ik heb een filmpje meegestuurd waarin het probleem in het begin en bij het einde goed te zien is.

Ik heb zelf toen dit zich voordeed een andere monitor geprobeerd en ook hierop werden dezelfde flikkeringen vertoond. Nadat ik mijn kaart had opgestuurd, heb ik zelf een andere oudere kaart in mijn systeem geinstalleerd. (amd 6870) met deze kaart in het systeem heb ik de flikkeringen en corruptie nooit gehad.(zelfde monitor en kabel) Het lijkt mij duidelijk dat het dus niet in mijn systeem zit, maar in de videokaart. Als het trouwens alleen battlefield was, had ik het daar nog in kunnen zoeken, maar crysis 3 vertoonde dus ook kuren. wel na een sessie van een paar uur.

Ik hoop dan ook dat deze video kaart alsnog vervangen wordt, want hij is mij veel te duur om met een knipperend scherm te gaan zitten gamen.

Groet,

Alex Schipper

Wat leidde tot het volgende antwoord van Alternate :

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Helaas is het niet mogelijk een omruiling te realiseren wanneer er geen daadwerkelijk defect geconstateerd kan worden. Uiteraard heeft de technische dienst rekening gehouden met de aard van de klacht. Zij testen met programma's zoals Prime95, FurMark, 3Dmark en Heaven. Wanneer een klacht gerelateerd is aan een videogame zouden deze klachten zich voor moeten doen bij één van de eerder genoemde stresstests.

Uiteraard willen wij uw component nogmaals testen in combinatie met Battlefield 3, wellicht dat de klachten zich ditmaal wel voordoen.

Hierbij vertrouwen wij er op u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice

Ik was toch wel een beetje opgelucht omdat ze de kaart iig weer opnieuw gingen testen. Hier gingen dan ook een paar dagen over heen en ineens krijg ik een track&trace nummer binnen, waaruit blijkt dat er "een" gtx770 naar mij onderweg is. Deze kwam helaas een dag voor mijn vakantie binnen, maar ik kom hem nog wel even snel testen. De doos was iig een andere (maar wel al geopende) als dat ik opgestuurd had, omdat de 1ste een klein beetje beschadigt was en deze helemaal niet. Ik had helaas niet het serienummer opgeschreven, maar ik dacht dat ik mijn originele kaart weer terug had. Ik heb hem weer in mijn systeem gezet en besloot een paar testen te doen via de MSI Kombustor tool. Binnen 5 minuten was het raak en reproduceerbaar : YouTube: YouTube

Dus ik kroop weer in mijn email :

Geachte Heer/Mevrouw,

Na een 2 test ronde kreeg ik zonder bericht ineens een track and trace nummer, waarin stond dat er een gtx 770 naar mij toe zou komen.
Ik had niet te horen gekregen of dit een nieuwe of mijn oude zou zijn, maar ik had een vermoeden.
Bij het binnen komen bleek dat het om een reeds geopende doos ging, dus ik ga er vanuit dat ik dan ook mijn oude kaart weer terug heb gehad.

Ik ben gelijk gaan testen en helaas is de kaart nog steeds defect. Wel heb ik een manier gevonden waarmee dit te reproduceren is.
Ik heb een filmpje meegestuurd, waarop kunt u zien dat ik gebruik maak van MSI Kombustor (2.5) en zodra ik de kmark physics burnin test start zie je het geflikker wat ik eerder beschreef. Als ik de physics particles in deze test uit zet is het geflikker weg en zodra ik het aanzet is het weer terug.

Let wel, de kaart vertoond dit nog niet 100% van de keren, maar zo'n 70%. En ook alleen als de kaart "koud" is. Zodra deze opwarmt verdwijnt het effect, maar dit is wel een teken aan de wand dat er iets niet goed is met de kaart.

Ik heb dit in 2 systemen getest met hetzelfde resultaat. Beide systemen hebben i5 cpu's, 1 heeft een gigabyte bord, welke bij jullie vandaan komt en de andere een asrock. Beide systemen hebben ook 600 watt voedingen die gecertificeerd zijn om 80% efficiëntie. Deze problemen heb ik trouwens niet als ik de andere videokaarten probeer (gtx 560ti en een amd 6870)

Ik sta nu alleen op het punt om op vakantie te gaan, dus ik kan deze week de kaart nog niet opsturen. Dit zal dan vanaf 14 juli weer kunnen.
Ik hoop dat u iig een rma aan kunt maken in de tussentijd, om mijn kaart deze keer te testen met de genoemde software, en mijn videokaart nu daadwerkelijk te vervangen.

Met vriendelijke groet,

Alex Schipper

ps uw email kan ik gewoon beantwoorden tijdens mijn vakantie, mocht u nog vragen hebben.

En het antwoord :

Geachte heer Schipper,

Het is vervelend om te horen dat u het probleem nog steeds ervaar. Vanuit ons administratie zie ik dat uw vorige videokaart defect is bevonden door onze technische dienst.
Wij hebben toen enkel de videokaart omgeruild, de doos en accessoires zijn hierdoor hetzelfde gebleven.
Ik heb het onderstaande klachtomschrijving in ons administratie systeem genoteerd. Bij het retourneren van de videokaart kunt u hiernaar refereren. Bij ontvangst van uw videokaart zullen wij de onderstaande klacht werderom voor u testen. Bij defect zullen wij de videokaart weer volgens de garantierichtlijnen voor u afhandelen.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice

Na mijn vakantie heb ik de kaart opgestuurd en afgelopen zaterdag kreeg ik een mail dat kaart wederom goed bevonden was. Ik ben gelijk gaan bellen en de persoon aan de lijn kon mij niet vertellen of de genoemde software was getest. Hij zou dit aangeven bij de technische dienst en hij zou wederom getest worden. Rond 17:00 uur werd ik gebeld door deze medewerker met het bericht dat hij er persoonlijk bij had gestaan en dat de kaart niet de genoemde defecten vertoonde. hij kon dus niets anders doen dan hem terugsturen. Op dat moment wist ik het ook even niet meer en heb ik de kaart terug laten sturen. Deze zal waarsch van de week binnen komen.

Nu mijn vraag, wat moet ik doen? Zou het misschien dan toch aan mijn systeem liggen? Of laat Alternate hier een steek vallen? Volgens hun moeten zij de kaart namelijk eerst testen, en als hij volgens hun defect is wordt hij naar MSI gestuurd..

Ik baal er behoorlijk van, daar ik nu al een maand op een werkende kaart zit te wachten :(

Elk advies wordt gewaardeerd!

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 20:17
Als ik het verhaal zo begrijp hebben zij de videokaart al omgeruild. Als het probleem dan nog optreed is dat best vreemd. Overigens is de door jou genoemde driver niet de meest recente, dat is 320.49. Het kan zomaar dat er wat fixes zijn uitgebracht voor deze pas uitgebrachte videokaart. Wat je ook nog zou kunnen proberen is testen met lagere kloksnelheden, om instabiliteit van een fabriek overclock te kunnen aantonen. Anders eerst alle drivers verwijderen, om in veilige modus met DriverSweeper daar nog eens overheen te gaan. Als ik de mailwisseling zo lees lijkt Alternate nog heel goed mee te werken. Dat zij niet alle software die jij gebruikt kunnen testen is begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Er zijn twee elementen die nog niet ter sprake gekomen zijn:
a) loopt in jouw kast de temperatuur te hoog op?
b) trekt je voeding het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Dank voor de berichten. Die laatste driver heb ik de 2e keer gebruikt, maar die was vorige maand nog niet beschikbaar.

ik zou nog kunnen terug clocken, maar dat is niet wat ik wil. Maar het kan idd wel een manier zijn om aan te tonen dat de oc niet goed is. Helaas zal Alternate in beide gevallen de fout nog steeds niet zien.

temp is prima in mijn kast, (antec 900 en 300) de fanspeed loopt ook niet enorm op tijdens het gamen en de temp van de kaart blijft zo'n 69 graden max.
De voedingen in beide kasten zijn 550watt voedingen (of 600, twijfel een beetje). 1 van ocz en 1 van xfx. beide gecertificeerd op 80% efficientie etc. Verder zit er in 1 kast 4 ssd's en de andere maar 1. reguliere hdd's gebruik ik niet. Lijkt mij dat de voeding het prima zou moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Kan je behalve het wattage ook het aantal ampere noemen van de 12V lijn?
Daarnaast of je single rail of een dual-rail voeding hebt...
Die GTX770 heeft 42A nodig, wat niet gek veel 500-600W voedingen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Oei, zoveel verstand van voedingen heb ik niet. (als dat het zou zijn, ben ik ook intens gelukkig!)
Dit is diegene in mijn 2e systeem http://products.xfxforce....ies_550W_PSU/P1-550S-XXB9

+5VSB (mV) : 50
Max -12V Output Current (A) : 0.5
Max +12V1 Output Current (A) : 44
Max +3.3V Output Current (A) : 24
Max +5V Output Current (A) : 24
Max +5VSB Output Current (A) : 2.5
Min -12V Output Current (A) : 0.6
Min +12V1 Output Current (A) : 0.6
Min +3.3V Output Current (A) : 0.1
Min +5V Output Current (A) : 0.2
Wattage(W) : 550

lijkt voldoende te zijn met 44, of lees ik het verkeerd?

De andere voeding heeft deze specs :
http://www.overclock3d.ne.../2007/09/28163932551l.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door skip-5 op 22-07-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
De max current volgens de site is 44, wat net genoeg is voor 42A. Daarbij is 42A in maximale belasting, wat ik denk zou resulteren in een plotseling uitvallen van de kaart. Ik zou nog een driver herinstallatie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1937378&mpage=1
Hier al naar gekeken? Het beetje standaard antwoord met GTX kaarten van mij bij dit soort problemen is: check andere drivers. NVIDIA is erg aan het rommelen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Ja het lijkt me dat er in de genoemde max ook een kleine marge zit?
Ik ga mijn systeem wel opnieuw installeren als ik de kaart weer heb.

En ja ik had die berichten gelezen, daarom dacht ik dat ik er met de nieuwe drivers vanaf zou zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door skip-5 op 22-07-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
vanaf ik aan de 2 lijn begon en het filmpje zag dacht ik maar aan één ding = drivers
ik heb al op vele topics geschreven en gelezen dat de 320.18 drivers niet deugen
ik heb al vernomen dat er al 320.49 drivers zijn download die en dan zien wat er gebeurd
en niet zo rap rma aanvragen , drivers kunnen vele dingen verkloten ik spreek uit ervaring :)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
nvidia666 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:50:
vanaf ik aan de 2 lijn begon en het filmpje zag dacht ik maar aan één ding = drivers
ik heb al op vele topics geschreven en gelezen dat de 320.18 drivers niet deugen
ik heb al vernomen dat er al 320.49 drivers zijn download die en dan zien wat er gebeurd
en niet zo rap rma aanvragen , drivers kunnen vele dingen verkloten ik spreek uit ervaring :)
Helaas had ik het ook met de door jouw genoemde drivers.
En op het moment dat ik hem voor het eerst aanmelde waren er volgens mij alleen nog maar de 320.18 waarin de 770 ondersteund werd.

evengoed bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:52
Heb je een schone Windows installatie geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
oké jammer
maar als ik het goed heb was je vorige kaart een ati kaart ? op dezelfde OS ?
in het geval download dit eens AMD Catalyst Un-install Utility
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx (rechtsboven)
ik doe dit altijd voor ik een andere versie installeer anders garantie (zeker) problemen

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
oorspronkelijk was mijn vorige kaart een gtx 560ti,, daarna de 770. Alleen moest ik iets in de tussentijd, dus dat was de 6870.

Zoals eerder gemeld ga ik wel een schone installatie proberen, maar ik blijf het raar vinden dat de 1ste 770 wel vervangen is, en deze met hetzelfde probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Dat is voor een winkel soms ook de makkelijkste manier van afhandelen. Om gedeeltelijk ook de klant tegemoet komen, ook tijdbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
zou idd kunnen. Kijk ik hoop in zekere mate ook dat het in mijn systeem zit, zodat ik het zelf op kan lossen/met jullie hulp. Maar ik moet bekennen dat ik niet heel veel vertrouwen heb ik een nieuwe installatie.

Maar niet geschoten is altijd mis, en ik ga het ook zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
En ook hier weer het zelfde probleem wat iedereen heeft met de laatste drivers.
De hele 320 en 326 serie is knap waardeloos, verre van stabiel en veel artifacting.

Quote van nvidia forums. (verre van complete lijst!)
R326.19 Open Bugs:

1326743 - [Tomb Raider/WOW:Mists of Pandaria][Surround]- Mouse click on any In-Game menu option minimizes game to desktop

1328621 - Win7x64, GK104: Black edges in Battlefield 3 when SLI and MSAA 4x is enabled

1325830 - [GTX 670][326.19][Remember Me]Application crashes on default launch

1295996 - [Surround]: 320.18: Dragon Age II exhibits lower performance after driver update

1325200 - Win7x64: GT630M: Mouse blinking in Dungeon Siege Legends of Aranna game

1323881 - GTX 780: Pixelated water in Battlefield 3

1328590 - Win7x64, GK110: Black artifacts on screen in Battlefield 3 when playing with Ultra preset graphic setting

1329305 - No display on some Korean 1440P panels

1329409 - Marvel Heroes crashes at startup after upgrading driver

Some open bugs are not listed above because we are yet unable to reproduce this.

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 22-07-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
heb je ook gevraagd hoe ze de kaart hebben getest? onder welke situaties etc etc? ook dmv een game of gewoon door een programma te draaien? want als je het tijdens gamen krijgt zouden alternate lui ook ff een game moeten spelen ofc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Unfor > Bijzonder, zoveel issues met een driver! Dat sterkt mij een beetje in het idee dat het uiteindelijk nog wel goed gaat komen met deze kaart.

P.Herz > Dat hadden ze in eerste instantie niet gedaan, maar toen ik er op aandrong wel. daarna werd de eerste kaart ook vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
vervangen als in je hebt een nieuwe gekregen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
ja, ik heb een andere opgestuurd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Misschien heel stom he, maar zij beweren dat ze je een nieuwe kaart in de oude doos hebben gestuurd en jij hebt geconstateerd dat je een nieuwe doos hebt gekregen met een kaart die dezelfde kuren heeft. Hebben ze misschien niet gewoon de verkeerde doos (dus doos van nieuwe kaart met jouw oude kaart daarin) naar je opgestuurd en hebben ze jouw oude doos met de beloofde nieuwe kaart niet gewoon nog ergens in het magazijn staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Tip voor de volgende keer ;) altijd het serienummer noteren alvorens op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Al eens een biosupdate geprobeerd? Er komen de laatste tijd zat topics voorbij met deze nieuwere kaarten die hun werk pas goed doen NA een biosupdate.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 12:31
Ik heb er misschien overheen gelezen.

heb je de kaart zelf al in een ander systeem getest.

Liefst met andere driver dan die zelf gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 12:31
Te snel geklikt sorry 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door Dirtyharry op 24-07-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Kneok, Mukkel > Ik was idd bang dat ik dezelfde kaart had gehad, en ben zo stom geweest om niet het serienummer te noteren. Met een medewerker aan de lijn wel het serienummer doorgenomen, en naar aanleiding daarvan vertelde hij me dat dit een andere kaart was. Of het echt zo is kan ik niet bevestigen, maar het klonk legit. (Net nog even gecheckt en op beide service formulieren staat een ander fabrikant serienummer, is dus echt gewisseld)

DaLoona > Ik had eerlijk gezegd nog niet verwacht dat er een bios voor zou zijn, maar een google leerde me dat dit waarschijnlijk wel het geval is. Mocht een re-install en andere drivers niets uithalen ga ik die update zeker proberen!

Dirtyharry > Kan gebeuren, het is ook een beste wall of text :)

Ik krijg als het goed is vandaag de kaart weer in mijn handen, dus hoop morgen een update te hebben.

Allen nogmaals bedankt voor de tips!

[ Voor 7% gewijzigd door skip-5 op 24-07-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
Nou de kaart was binnen, ik had net de bezorger gemist, maar een snelle speurtocht door het dorp leverde het gewenste resultaat! :)

Ik heb gelijk mijn pc opnieuw geïnstalleerd en de laatste beta drivers van nvidia gebruikt. En idd geen geknipper in de Kombustor test! Ook battlefield zoemde heerlijk voorbij met 70 fps en alles op max. Het lijkt dan toch een driver/software issue te zijn geweest!

Ik kijk het nog ff aan, maar het lijkt er op dat ik alternate een excuus telefoontje verschuldigd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:32
Ik heb vroeger ook zoiets gehad toen ik van een toen nog ATI geheten videokaart kwam en naar het Nvidia kamp over ging. Steeds gedonder met de nieuwe Nvidia kaart, strepen, artifacten, noem maar op. Op het laatst Windows Vista opnieuw geïnstalleerd en ja hoor, het probleem was verdwenen!

Ben een stuk wijzer geworden door dat geval toen. ;)

Ik ben blij voor je dat het probleem is opgelost.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Pagina: 1