Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exch en FPE 2010: 550 5.7.1 Message rejected content restric

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Ik heb een Exchange 2010 server met Forefront Protection for Exchange. De setup is vrij standaard en alles werkt goed.

Echter heb ik een probleem die ik na een paar dagen puzzelen niet opgelost krijg. Een extern bedrijf kan geen e-mail naar ons versturen. Iedere keer krijgt hij een NDR met 550 5.7.1 Message rejected due to content restrictions (in reply to end of DATA command).

Ik heb zijn e-mail en domein toegevoegd aan de "content allow list" en een filter list met de volgende instellingen:
Filter list name: asec.es
Filter type: Sender-domain
Mailbox realtime scan: Disabled
Action: Skip detect
Notifications: Use notification settings
Mailbox scheduled scan: Disabled
Mailbox on-demand scan: Disabled
Hub/Edge Transport Scan: Disabled

De afzender heeft de NDR naar mijn prive e-mail gestuurd en als ik dat door stuur naar mijn bedrijfs e-mail krijg ik dezelfde NDR. Het lijkt er dus op dat er iets in de e-mail zit dat FPE niet leuk vindt. Echter begrijp ik niet waarom het whitelisten niet werk...? 8)7

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zit er een handtekening met content in zn mail? Als hij een plaintext mail stuurt zonder handtekening en dergelijke, komt deze dan wel aan?

Wat betreft het whitelisten, geen idee...

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je de anti-spam agents enabled? De Content Filtering Agent zou deze error kunnen veroorzaken. Zou je die is kunnen nakijken in de EMC?

Edit:
In dit topic staan ook wel wat handige tips:
http://social.technet.mic...e-to-content-restrictions

Heb je die al gezien?

[ Voor 45% gewijzigd door Turdie op 24-07-2013 13:59 ]