Airport (Time Capsule) - Last van deadspots

Pagina: 1
Acties:

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De titel hierboven geeft het probleem als aan: deadspots.

Om het wireless bereik te vergroten en gebruikt te kunnen maken van de -N standaard voor hogere data transfers (streaming naar AppleTV), is er een nieuwe Time Capsule gekocht. Deze was/is echter niet goedkoop, maar daarvoor krijg je ook wel wat.. tenminste dat is de bedoeling. ;)

Op dit moment hebben 'we' echter veel last van zogenaamde deadspots. Als ik in de keuken sta valt het signaal vaak weg, hoe verder ik naar 'boven ga', hoe slechter het signaal wordt. Alles wat voor (dus niet boven) de Time Capsule werkt goed en haalt een lekkere (N-)snelheid (boven de 300mbps).

De KPN Experia Box werkt wel perfect en er zijn geen/tot weinig deadspots. Zelf in de keuken werkt het (op een plek na) nagenoeg perfect. Ter info: dit is een nieuwe experiabox, hiervoor was er een ouder model die enkel de b/g standaard ondersteund.

Wat nu? Is dit een bekend probleem?

Ik heb nu maar weer de WiFi van de Experia Box ingeschakeld (ik gebruik ze niet beide tegelijk), om het probleem op te lossen. Maar dan hadden we net zo goed deze dure Time Console achterwegen kunnen laten..

Ik heb op de Time Capsule nog instellingen proberen te wijzigen (kanaal, wide-channel disablen, etc.). Daarvoor gebruik ik de vorige Airport App van SL die meer opties heeft dan de nieuwere.

Wat ik me nog bedacht: Is het mogelijk om de Time Capsule als verlengstuk te gebruiken? (WDS)
Ik heb het geprobeerd, maar kennelijk worden enkel alleen Airport's ondersteund..

Hopelijk kan iemand mij even verder helpen.

Alvast bedankt! :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

2.4 om 5GHz wellicht?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je kunt ze ook beide hetzelfde SSID geven, wel ff een ander kanaal gebruiken.

• HollowGamer
  • Niet online
Yes, geprobeerd om de apparaten (die het ondersteunen) om te zetten naar 5GHz. Dit brengt wel een verbetering, maar het is niet zo sterk van signaal als ik de KPN-modem gebruikt (Dit is dus de 2.4GHz, aangezien Experia Box geen 5GHz ondersteund). Als ik met Wifi Analyzer tests, zie je duidelijk meer signaal verlies met Time Capsule, zelf als deze op 5GHz zit.
jimbo123 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:07:
Je kunt ze ook beide hetzelfde SSID geven, wel ff een ander kanaal gebruiken.
Yep, de andere krijgt (automatisch) 5GHz erachter geplakt.

Is er iets misschien met de Aiport aan de hand?

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 22-07-2013 14:12 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:14
voor zover is weet is 5GHz sowieso niet erg geschikt voor long range, zeker bij opstakels (muren e.d.) is het signaal verlies van 5Ghz groter dan 2.4Ghz. Verder lees ik wel vaker verhalen over tegenvallend bereik van Airport/Timecapsules t.o.v. apparatuur van andere merken. Ik heb dan ook het idee dat Airports/time capsules het meer moeten hebben van de overige features (vvooral icm met Apple apparatuur) dan van de pure Wifi signaal kwaliteit.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennism op 22-07-2013 14:17 ]

• HollowGamer
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:16:
voor zover is weet is 5GHz sowieso niet erg geschikt voor long range, zeker bij opstakels (muren e.d.) is het signaal verlies van 5Ghz groter dan 2.4Ghz. Verder lees ik wel vaker verhalen over tegenvallend bereik van Airport/Timecapsules t.o.v. apparatuur van andere merken. Ik heb dan ook het idee dat Airports/time capsules het meer moeten hebben van de overige features (vvooral icm met Apple apparatuur) dan van de pure Wifi signaal kwaliteit.
Misschien speelt dit probleem alleen bij de Time Capsule? Wat ik nn. heb ik begrepen is dat de Airport(s) tot de tot Wifi-apparatuur behoort. Maar dit is natuurlijk bij iedereen anders (andere omgeving, ander omstandigheden, etc.).

Omdat ik zelf een beetje vast zit.. wat zouden jullie doen?
De TC terugbrengen? Of zijn de overige features toch groot genoeg? (Op dit moment wordt alleen Time Machine gebruikt). De TC verplaatsen (Hier bedoel ik mee van voren naar achter/links naar rechts wegens ISRA-punt)? Iets met homeplugs?

Het probleem is dat hij al redelijk prijzig was, en er om nu weer apparatuur bij te plaatsen/kopen.. beetje zonde. ;)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
time capsule word momenteel als time machine gebruikt lees ik,

laat dat dan zo, en plaats voor het wifi gebeuren een paar goedkope w-lan routers.

dooie punten heb je altijd met draadloos, het enige wat je nog kunt doen is meerdere zenders plaatsen door het huis,

Ik heb voor mijn kleine 1-gezinswoning 3 wlan routers in gebruik voor het draadloos, ik gebruik alleen routers ivm ingebouwde 4port switch, en plug het netwerk in op een Lan poort.

Note: alles wat aan een kabel kan bij mij thuis hangt aan kabel, alles wat alleen draadloos kan verbinden hangt aan wifi (2x iphone, 1x ipad, en 1x acer netbook)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• HollowGamer
  • Niet online
shure-fan schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:45:
time capsule word momenteel als time machine gebruikt lees ik,

laat dat dan zo, en plaats voor het wifi gebeuren een paar goedkope w-lan routers.

dooie punten heb je altijd met draadloos, het enige wat je nog kunt doen is meerdere zenders plaatsen door het huis,

Ik heb voor mijn kleine 1-gezinswoning 3 wlan routers in gebruik voor het draadloos, ik gebruik alleen routers ivm ingebouwde 4port switch, en plug het netwerk in op een Lan poort.

Note: alles wat aan een kabel kan bij mij thuis hangt aan kabel, alles wat alleen draadloos kan verbinden hangt aan wifi (2x iphone, 1x ipad, en 1x acer netbook)
Maar dat is nu juist het probleem, er werd immers beloofd dat de verbinding zou verbeteren. Dit is ook wel werkelijk zo, de snelheid is omhoog, de signaal sterkte omlaag.

We hebben dus met de KPN-modem totaal geen problemen, beetje spijt van de aankoop van TC.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
Simpele verkoop praatjes...

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 16:24

CasGas

.

HollowGamer schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:49:
[...]

Maar dat is nu juist het probleem, er werd immers beloofd dat de verbinding zou verbeteren. Dit is ook wel werkelijk zo, de snelheid is omhoog, de signaal sterkte omlaag.

We hebben dus met de KPN-modem totaal geen problemen, beetje spijt van de aankoop van TC.
Dan is het een valse belofte, want Wifi is gewoon erg afhankelijk van de "obstakels" die je in je huis hebt staan, zeker op 5GHz. Dat kunnen ze van een afstandje niet bepalen..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• HollowGamer
  • Niet online
Bedankt voor alle tips!

Inmiddels is de TC omgeruild. Er is niet zoveel verbetering, dus waarschijnlijk functioneerde de TC zoals het zou moeten doen.

Er is nu wel een Airport bijgeplaatst. Deze breidt momenteel het netwerk uit, zodat er hopelijk een betere ontvangst mogelijk is.

Al-met-al een dure grap: 100 euro voor AP = 300 euro bij elkaar ongeveer voor een router/AP... Maargoed dan heb je wel wat, hoop je. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 15-08-2013 14:09 ]

Pagina: 1