Ik zie dat 'spiegelreflex' camera's netjes te filteren zijn op sensor formaat, terwijl bij compacts er alleen een schuifje is voor cropfactor ... alsof iemand dat weet? Natuurlijk zou het overgrote deel van de mensen die een compact koopt het eerst aan megapixels denken, maar zouden wij als tweakers nou niet juist de gebruiker zich er bewust moeten maken dat sensor formaat het echte verschil maakt ? Zeker nu dat het de volgende trend aan het worden is met camera's zoals de RX100, ook wel genoemd 'the savior of compacts', waar dan niet te zien is waarom die nou zo duur zijn. Ik hoor steeds 'mijn oude 7MP compact was veel beter', en het bizarre is, dat is vaak ook zo! Tenzij je dus voor een grotere sensor gaat. Ik zie dat apc sensor compacts er zelfs ook tussen staan, die missen dan toch best een noemenswaardig kenmerk in de specs.
Op het moment is het zover ik kan zien gewoon onmogelijk om de compacts eruit te prikken die van het betere caliber zijn, tenzij je zo gek ben als mij en de types allemaal uit je hoofd weet, of sorteert op een ander kenmerk zoals weinig zoom aangezien dat meestal het geval is, maar wie weet dat. Het is nu volledig gericht op megapixels en zoom, waardoor iedereen op het verkeerde been word gezet from the get go. Erg jammer .. of mist ik iets?
Tnx.
Op het moment is het zover ik kan zien gewoon onmogelijk om de compacts eruit te prikken die van het betere caliber zijn, tenzij je zo gek ben als mij en de types allemaal uit je hoofd weet, of sorteert op een ander kenmerk zoals weinig zoom aangezien dat meestal het geval is, maar wie weet dat. Het is nu volledig gericht op megapixels en zoom, waardoor iedereen op het verkeerde been word gezet from the get go. Erg jammer .. of mist ik iets?
Tnx.
[ Voor 4% gewijzigd door jesper86 op 22-07-2013 12:31 ]