Wifi N bereik probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb thuis een Linksys E4200 V1 router. Deze hangt beneden in de meterkast, netjes bij mijn ubee ziggo modem. Ik wil graag een Wifi N netwerk opzetten door het gehele huis. Nu valt me op dat dit netwerk (op 5 ghz) minder "bereik" heeft dan het gemengde 2.4 ghz netwerk.

Hebben jullie tips bij deze router zodat ik optimaal gebruik kan maken van mijn 5 ghz wifi n netwerk?

Instellingen:

Netwerkmodus: Gemengd
kanaalbreedte: Alleen 40 mhz
Kanaal: Auto

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

WiFi versterker plaatsen in het huis? Voor zover ik weet is het bereik/signaal van 5.0GHz minder dan dat van 2.4GHz.

[ Voor 51% gewijzigd door Outerspace op 22-07-2013 11:30 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 11:50
Ziggo ubee´s hebben beperkt bereik.. Je zou een aantal accesspoints kunnen plaatsen (beste is bedraad) Ik heb zelf ook 2 extra accesspoint.

Deze kan je ook maken van bijvoorbeeld routers waarvan de DHCP uit is gezet

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

De dekking van een 5GHz netwerk is lager dan van een 2,4GHz netwerk. Als je een goed dekkend 5GHz netwerk wil hebben is het het mooiste om een accesspoint toe te voegen aan het netwerk op een strategische plaats (ergens op de eerste verdieping in ieder geval). Moet je wel de mogelijkheid hebben om een draad te trekken...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Simpele natuurkunde:

Hoe hoger de frequentie, des te minder penetrerend vermogen het heeft. 5GHz komt per definitie minder ver. Je hebt dus bij 5GHz eerder extra AP's nodig dan bij 2.4GHz. Keerzijde isdat 5GHz *als* je verbinding hebt doorgaans stabielere verbinding op hogere snelheden geeft.

Zoals lier aangeeft, AP toevoegen boven, die bedraad aansluiten op router. Dingen als powerline en repeaters hebben geen zin, die beperken de bandbreedte zodanig dat je net zo goed 2.4GHz overal kunt gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!