Toon posts:

Windows 8 vreemde mappen in mijn downloads

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een tijdje krijg ik een oneindig soort vreemde mappen in mijn downloads folder genaamd:
00, 0A, 0b, 0c, 0d, 10, 1A, 1b..... etc. al deze mappen bevatten files met soortgelijke namen hierbij een voorbeeld: "00ac52b035c33b8fc4bee3334dcb709560666322.file" Nou kan ik deze mappen prima verwijderen alleen verschijnen ze na een paar dagen weer. Wat is het en hoe ik er van af? bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Hoe download je zelf, welke programma(s) schrijven in die map?
Verschijnen de downloads ook als je een tijdje niets (zelf) download? Dus als je je torrents, nieuwsgroepen et cetera even een dag of wat met rust laat?
Heb je al gescant op programma's die je liever niet hebt op je PC, of die je zelf niet hebt geinstalleerd?

Met andere woorden: anders dan het verwijderen van die mappen/bestanden, wat heb je al getroubleshoot?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Even kijken met Process Monitor welk proces deze mappen aanmaakt.

[ Voor 83% gewijzigd door Turdie op 22-07-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Bedankt voor de snelle reacties.

Ik dacht eerst dat het misschien soort van spyware was, heb mijn downloads map paar gescand met Nod32 maar komt niks schadelijks uit. Alles wat ik in principe download komt in die map terecht, van torrents t/m browser downloads. De mappen lijken willekeurig te worden gemaakt, ook al download ik niet of wel.. Ze verschijnen ook met 100 ineens niet 1 per keer.. Ik denk zelf dat het met windows 8 te maken heeft(Waar ik nog steeds geen moer van snap). Ik heb tevens problemen met bestanden te verplaatsen in dezelfde downloads map( weet niet of dit met elkaar te maken heeft) maar na een beetje research kwam ik erachter dat dit ook door windows 8 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dat niet gewoon je temp folder van je download programma?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX, Zou best kunnen... zoals ik al zei ik heb geen idee wat windows 8 allemaal doet..moet nog steeds wennen om uberhaupt iets te vinden ook. Maar het probleem is dat het niet in 1 temp folder opstapelt.. maar allemaal in losse folders wat het verdomt irritant maakt om door mijn downloads te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:50:
Ik denk zelf dat het met windows 8 te maken heeft(Waar ik nog steeds geen moer van snap).
Zover ik weet maakt Windows 8 zelf geen genummerde mappen aan in je download map. Het zal heel waarschijnlijk toch een programma zijn.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:29:
zoals ik al zei ik heb geen idee wat windows 8 allemaal doet..moet nog steeds wennen om uberhaupt iets te vinden ook.
Tip.. zoek eens op dezelfde plek als waar je het in Win7 vond/vind.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
Ik denk zelf dat het met windows 8 te maken heeft.
Ik heb tevens problemen met bestanden te verplaatsen in dezelfde downloads map.
Ik ben nog nooit zulke mappen tegengekomen op welke windows 8 installatie dan ook, dus het is waarschijnlijk van een programma die je er zelf op hebt gezet.

Bestanden verplaatsen binnen de zelfde map? dat moet je toch even uitleggen.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Windows 8 zelf doet bar weinig meer dan Windows 7, welke programma's gebruik je?

Mijn oude DAP (download accelator plus) maakte altijd 10-15 .tmp bestanden die aan het einde werden samengevoegd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik denk zelf dat het met windows 8 te maken heeft(Waar ik nog steeds geen moer van snap).
Waarom denk je dat?

Kijk nu gewoon eens met processmonitor (zoals Shadowman12 al vroeg) door welk proces die bestanden en mappen aangemaakt worden. Dikke kans dat het één van je torrentclients is of iets dergelijks.

[ Voor 12% gewijzigd door Question Mark op 22-07-2013 15:49 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1