Overstappen van KPN naar HI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52
Ik vroeg mij af of er mede tweakers zijn die recent zijn overgestapt van KPN naar HI.

Ik ben namelijk vorige week maandag overgestapt nadat ik gebeld werd door HI.
In eerste instantie zou het twee weken duren voordat ik van netwerk zou wisselen, maar dat bleek al binnen een paar uur te zijn.
Ik was natuurlijk blij van ik zou nu meer MB hebben en een hogere snelheid. Die hogere snelheid kreeg ik helaas niet, dus even bellen. De helpdesk medewerker gaf aan dat alles goed stond en dat een herstart van mijn telefoon het nieuw profiel zou gebruiken en dat alles zou werken.
Dus ik herstart mij telefoon maar in plaats van een hogere snelheid had ik niks meer, ik kon geen verbinding meer maken via het mobiele netwerk.
Dinsdag nog even gebeld, en er was wat fout gegaan, maar zou donderdag weer werken. Daar had ik geen probleem mee, een dagje geen internet is geen probleem.
Maar je ziet de bui misschien al hangen, donderdag nog steeds niks, dus ik weer bellen. De medewerker van HI wist me te vertellen dat het 5 dagen kon duren, dus ik moest nog even geduld hebben. Kreeg ook nog de opmerking dat zij mij wel belde als het weer werkte, don't call us we call you, yeah dat stelt me gerust.

Zaterdag (5 dagen) na het aanmelden van het probleem nog steeds geen internet, gelukkig was het mooi weer dus kon me er nog niet zo druk overmaken en zondag het zelfde.

Dat don't call us, we call you principe zit me nooit zo lekker, dus vandaag toch maar de stoute schoenen aangetrokken en nog een keer gebeld. Dit keer wist HI me te vertellen dat ze het probleem hadden opgelost maar dat de oplossing niet werkte, jammer, maar helaas. Nu gaan ze er opnieuw naar kijken en kan ik weer 5 dagen wachten tot dat hopelijk weer werkt. :?

Ik vraag me ondertussen af wat er in godsnaam aan de hand kan zijn dat het zo lastig maakt op één gebruiker aangesloten te krijgen, daar krijg ik natuurlijk geen antwoord op.
Wat ik me ook afvraag is over er meerdere mensen zijn dit recent zijn overgestapt en of ze deze problemen herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik lees nergens dat je je SIM kaart vervangen hebt. Hoefde dit ook niet? (Hi is van KPN, dus zou misschien kunnen?)

Ik ben onlangs van Ben naar Simyo gegaan, en op de dag van de overstap had ik ineens geen verbinding met het telefoonnetwerk meer met Ben. Toen Simyo kaartje erin en klaar... En zo ging het met m'n vorige overstap ook (T-Mobile > Ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52
Nee er was geen nieuwe simkaart nodig, heb daar nog over gesproken. Dat was één van de "voordelen", bleven me nummers bewaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertel1986
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-08 22:43
Wat voor toestel gebruik je en gebruikt je abonnement 4G?
In dat geval moet je anders controleren of de APN wel al staat op :"KPN4G.NL"
Anders kan dat de reden zijn dat hij het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-08 07:21
Hoewel voor Hi en KPN hetzelfde aansluitsysteem wordt gebruikt, kan een simwissel vaak dit soort problemen verhelpen.