Als ik nou ga overclocken, waarmee kan ik dan het best meten hoe snel hij dan loopt ???? Daar zijn vast proggies voor. Welke is het best????
De meesten zijn nogal gek van Sisoft Sandra.
Daar kun je van alles mee meten.
Koelertje: met mijn BIOS kan ik veel instellen, maar het enige wat er te meten valt is de temperatuur...
Daar kun je van alles mee meten.
Koelertje: met mijn BIOS kan ik veel instellen, maar het enige wat er te meten valt is de temperatuur...
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Als je Directx 7.0 of nieuwe hebt(wat ik wel aanneem), dan kun je daar ook mee zien op welke snelheid je proc loopt
C:\Program Files\DIRECTX\SETUP\DxDiag.exe
dan zou het moeten werken
hoi suc6
C:\Program Files\DIRECTX\SETUP\DxDiag.exe
dan zou het moeten werken
hoi suc6
Verwijderd
Nou, Hyp Hyper, met je bios (als ie boot) staat er je CPU speed. Bedoel MHz'tjes. Je kan natuurlijk niet benchmarken hoe snel ie loopt, dat weet ik ook wel
neem gewoon wcpuid. k heb hem ffe geupload naar m'n zite
http://home.hccnet.nl/r.vloothuis/wcpu.exe
http://home.hccnet.nl/r.vloothuis/wcpu.exe
Uhm Death Angel....
Bedoel je soms of je hem soms overclocked gekocht hebt?
Dan is inderdaad bijna niet te achterhalen wat het was
Behalve als je hem gewoon 2e hands van iemand hebt gekocht, die heeft meestal de markeringen op de chip niet weggehaald, om wat voor processor gaat het igenlijk?
Bedoel je soms of je hem soms overclocked gekocht hebt?
Dan is inderdaad bijna niet te achterhalen wat het was
Behalve als je hem gewoon 2e hands van iemand hebt gekocht, die heeft meestal de markeringen op de chip niet weggehaald, om wat voor processor gaat het igenlijk?
Nee, als je leest staat er: Als ik ga overclocken hoe meet ik het dan. en: Ik weet de snelheid waarop hij gekocht is. (450 btw).
maargoed: no offence
nu is het hopelijk duidelijk.
maargoed: no offence
nu is het hopelijk duidelijk.
Verwijderd
als je de pc opstart staat er in het begin de snelheid van de cpu zoals hij nu is en niet zoals je hem gekocht hebt.
Hmmm Death Angel... als ik nu je posts nog es lees was je eigenlijk best wel duidelijk 
Maar ik raad je echt, zoals een paar voorgangers, WCPUID aan
Maar ik raad je echt, zoals een paar voorgangers, WCPUID aan
thnx, werkt goed dat dingetje
leker simpel en alles in 1

nou7, dan ga ik nu mar ff clocken
kijken wat 'i doet.
nou7, dan ga ik nu mar ff clocken
kijken wat 'i doet.
Verwijderd
Als je echt alles wilt weten, moet je het programmatje TestCPU even van www.tweakfiles.com downloaden, dat meet behalve je MHZen ook in o.a. MFLOPS en MIPS (waar het eigenlijk om gaat).
Verwijderd
Tsjisse, dat doet sandra ook, en die had hij al 
Death Angel, SisoofSandra kan ook in de sharewareversie de cpu benchmarken. Start het prograama op, en je krijgt een window met icoontjes. Zoek daarin CPU-benchmark en dubbelklik daarop. Is helemaal niet zo onoverzichterlijk als het lijkt
Death Angel, SisoofSandra kan ook in de sharewareversie de cpu benchmarken. Start het prograama op, en je krijgt een window met icoontjes. Zoek daarin CPU-benchmark en dubbelklik daarop. Is helemaal niet zo onoverzichterlijk als het lijkt
Verwijderd
ziet er wel grappig uit. Maar dat het nou beter is dan Sandra? Ik kom wel op ongeveer dezelfde resultaten uit. Maar oke, bij sandra worden de cpu en de geheugen benchmarks apart uitgevoerd. duurt dus wel wat langer dan bij testcpu.
Pagina: 1