[Externe HDD] Slecht herkend

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-01 04:28
Tweakers,

Heb last van problemen met mijn externe hardeschijf. Het ding wordt namelijk vaak niet herkend, of soms pas een paar minuten nadat 'ie ingeplugd is. Op mijn desktop werkt hij maar op 1 poort, hoewel hij fysiek wel op alle zes gewoon draait (status LED brandt ook). In schijfbeheer is dan ook niets terug te vinden..

Win 7 HP x64
Intel Pentium G860
4 GB DDR3 1366 MHz
WD Blue 500AAKX (Intern)
WD Elements 2.5" 1 TB (extern, USB 3.0)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heeft die computer wel usb 3.0 poorten?
Indien het alleen 2.0 poorten zijn, krijgt de schijf te weinig prik.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SMART status ?

Verwijderd

Dat heb ik ook gehad op mijn WD Studio. Uiteindelijk bleek het een brakke usb kabel te zijn die de boosdoener was.

• MuFFIN 007
Reepje schreef op zondag 21 juli 2013 @ 22:02:
Heeft die computer wel usb 3.0 poorten?
Indien het alleen 2.0 poorten zijn, krijgt de schijf te weinig prik.
Ja, er zijn USB 3.0 poorten aanwezig. Inmiddels nog wat gerommeld en geprobeerd, en het blijkt dat JUIST op de USB 3.0 poorten de HDD niet wil werken. Op een 2.0 poort gaat het prima, en krijg ik gelijk een melding dat er een apparaat aangesloten is. Toch zijn de 3.0 poorten niet verrot, want ik kan er mijn USB sticks gewoon op aansluiten, en het USB toetsenbord doet het er ook prima op. Volgens Apparaatbeheer heb ik een Renesis controller voor USB 3.0, maar geen foutmeldingen daar..

Blijft de vraag over: hoe krijg ik de WD aan de praat op de USB 3.0 poorten??

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Heb je je USB 3 drivers correct geinstalleerd?

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-01 16:15
Kan dit iets te maken hebben met de problemen van Haswell met usb 3

android since G1.

• MuFFIN 007
Pietjebelll schreef op maandag 22 juli 2013 @ 01:36:
Heb je je USB 3 drivers correct geinstalleerd?
Apparaatbeheer geeft geen uitroepstekens of melding bij de controller, maar ik kan op zoek naar een nieuwere driver..
coredalae schreef op maandag 22 juli 2013 @ 02:44:
Kan dit iets te maken hebben met de problemen van Haswell met usb 3
Zou kunnen, alleen is mijn platform nog geen Haswell :9 De Pentium G860 is nog van de Sandy Bridge generatie.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:06

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je eject toch telkens de schijf goed? Ja zelfs met hot plug eject ik eerst, heb al meerdere malen gehad dat er zo een conflict fout voort kwam in het register en is neit handig als die ineens je schijf niet meer wil herkenen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MuFFIN 007 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:29:
Apparaatbeheer geeft geen uitroepstekens of melding bij de controller, maar ik kan op zoek naar een nieuwere driver..
Moet je inderdaad doen. Ik gebruik een USB3-docking station, and dat werkte niet goed met de standaard drivers, terwijl de externe schijf het wel goed wilde doen. Na een driver update werkt het nu wel allemaal goed. Kijk naar algemene drivers van de chipset, niet alleen naar wat de fabrikant van de computer aanbied.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
-Slechte usb kabel, probeer een andere.
-Usb 3.0 kabel is te lang, indien je deze langer hebt gemaakt.
-te weinig stroom op je usb 3.0 poort, sluit eens aan via een usb 3.0 hub met eigen voeding.
-externe schijf heeft dit een eigen voeding? nee, koop een usb splitter, zodat je 2 usb poorten kunt insteken, en hierdoor 2x stroom kunt trekken.
-windows updaten.
-smart van je hd uitlezen, indien je slechte sectoren hebt, waar de schijf kijkt met opstarten, dan kan het lang duren met opstarten/aankoppelen.

[ Voor 18% gewijzigd door jan99999 op 26-07-2013 06:31 ]

Pagina: 1