Ik heb een thin client, ingericht met Ubuntu Server 12.04.2 64 bits.
Hierop draai ik Zoneminder, deze heb ik geconfigureert, middels de tutorial die te vinden is in de wiki van Zoneminder.
Het is de bedoeling dat zoneminder gaat samenwerken met 4 Dlink 932L IP camera's. die ik her en der in huis op switches ga aansluiten en ik remote benader in Zoneminder.
Nu ben ik op het punt aangekomen, dat ik monitors kan gaan definieeren en hier loop ik tegen het probleem aan dat Zoneminder de aangesloten IP Camera niet detecteert. (Deze zou volgens de zoneminder wiki wel moeten werken)
Als ik de cemera middels het eigen IP address benader, werkt deze wel en geeft deze ook beeld in mijn browser.
Ik heb de camera in Zoneminder, middels onderstaande settings geconfigureert (zoals vermeld in de Zoneminder Wiki.)
Source Type: Remote
Remote Host Name: user:pass@<IP Address of Camera>
Remote Host Port: 80 (Default)
Remote Host Path: /image/jpeg.cgi
Additionally MJPEG stream avaliable at: /MJPEG.CGI but next step is required for it, in the "Options > Network" section of ZoneMinder.
ZM_NETCAM_REGEXPS Value = (no-checkmark)
For the DCS-932L also works:
Remote Host Path: /video.cgi
Using /mjpeg.cgi gives a lot of erros in the log files:
ERR [Invalid JPEG file structure: two SOI markers]
ERR [Unable to decode jpeg]
Als ik de hostname definieer zoals in de wiki beschreven:
Dan geeft dit de volgende foutmelding:
Host must be set to a valid IP Address or Hostname, Do Not Include HTTP://
Als ik slechts het IP address van de camera opgeef, dan kan ik de settings wel saven. Maar geeft de camera een zwart beeld en wordt deze met de Probe functie in zoneminder niet gedetecteert.
Wat ik reeds zelf heb gedaan om een oplossing te vinden:
- Wiki's (van o.a Zoneminder gelezen)
- Verschillende settings geprobeert.
- Forums gelezen en verder middels google gezocht naar mogelijke oplossingen
Nu zijn mijn vragen:
- Wie komt het bovenstaande probleem (en foutmelding) bekend voor?
- Wie heeft een mogelijke oplossing, of een aanknopingspunt van waaruit ik verder kan zoeken?
- Wie gebruikt er succesvol eenzelfde model en type camera (Dlink 932L) icm Zoneminder? (en wil zijn settings posten)
@thunder7:
Bedankt voor je reply.
Klopt inderdaad de firmware van Dlink kan alleen overweg met alfanummerieke tekens heb ik het idee.
Ik was hierachter gekomen nadat ik geen password had ingesteld en hierna steeds het password had uitgebreid met een combinatie van cijfers/letters/overige karakters.
Hierop draai ik Zoneminder, deze heb ik geconfigureert, middels de tutorial die te vinden is in de wiki van Zoneminder.
Het is de bedoeling dat zoneminder gaat samenwerken met 4 Dlink 932L IP camera's. die ik her en der in huis op switches ga aansluiten en ik remote benader in Zoneminder.
Nu ben ik op het punt aangekomen, dat ik monitors kan gaan definieeren en hier loop ik tegen het probleem aan dat Zoneminder de aangesloten IP Camera niet detecteert. (Deze zou volgens de zoneminder wiki wel moeten werken)
Als ik de cemera middels het eigen IP address benader, werkt deze wel en geeft deze ook beeld in mijn browser.
Ik heb de camera in Zoneminder, middels onderstaande settings geconfigureert (zoals vermeld in de Zoneminder Wiki.)
Source Type: Remote
Remote Host Port: 80 (Default)
Remote Host Path: /image/jpeg.cgi
Additionally MJPEG stream avaliable at: /MJPEG.CGI but next step is required for it, in the "Options > Network" section of ZoneMinder.
ZM_NETCAM_REGEXPS Value = (no-checkmark)
For the DCS-932L also works:
Remote Host Path: /video.cgi
Using /mjpeg.cgi gives a lot of erros in the log files:
ERR [Invalid JPEG file structure: two SOI markers]
ERR [Unable to decode jpeg]
Als ik de hostname definieer zoals in de wiki beschreven:
Dan geeft dit de volgende foutmelding:
Host must be set to a valid IP Address or Hostname, Do Not Include HTTP://
Als ik slechts het IP address van de camera opgeef, dan kan ik de settings wel saven. Maar geeft de camera een zwart beeld en wordt deze met de Probe functie in zoneminder niet gedetecteert.
Wat ik reeds zelf heb gedaan om een oplossing te vinden:
- Wiki's (van o.a Zoneminder gelezen)
- Verschillende settings geprobeert.
- Forums gelezen en verder middels google gezocht naar mogelijke oplossingen
Nu zijn mijn vragen:
- Wie komt het bovenstaande probleem (en foutmelding) bekend voor?
- Wie heeft een mogelijke oplossing, of een aanknopingspunt van waaruit ik verder kan zoeken?
- Wie gebruikt er succesvol eenzelfde model en type camera (Dlink 932L) icm Zoneminder? (en wil zijn settings posten)
@thunder7:
Bedankt voor je reply.
Klopt inderdaad de firmware van Dlink kan alleen overweg met alfanummerieke tekens heb ik het idee.
Ik was hierachter gekomen nadat ik geen password had ingesteld en hierna steeds het password had uitgebreid met een combinatie van cijfers/letters/overige karakters.
[ Voor 6% gewijzigd door Chimichurri op 26-07-2013 19:30 . Reden: Oplossing toegevoegd ]