Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell inspiron 15z goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:47
Ik ben op zoek naar een goede laptop voor rond de 600 euro.

Waar zal ik de laptop voor gebruiken?

- Office programma's
- Downloads (spotnet e.d.)
- Zo nu en dan een spelletje (maar niks heel bijzonders)
- ik wil hem als eenvoudige htpc gebruiken (geluid en beeld via hdmi naar een HD ready tv, vooral voor een dvd zo nu en dan en uitzending gemist etc)

Daarnaast natuurlijk internet en VPN etc voor werk, maar goed dat kunnen de meeste wel.

Nu viel mij de promo van Dell op, en dus ook de Dell Inspiron 15z.

belangrijkste specs:

3e generatie Intel® Core™ i5-3337U processor (tot 2,70 GHz, 3 MB cache)
15" High-Definition led-beeldscherm, met aanraakfunctionaliteit
6GB1 DDR3 SDRAM at 1600MHz
500 GB SATA-harde schijf (5.400 rpm) en 32 GB mSATA Solid State-harde schijf
Grafische oplossing: Intel® HD grafische 4000 oplossing

1.
Denken jullie dat deze laptop idd een goede keuze zal zijn? Hij is 649 INC bezorgen, en met korting erbij etc kom ik op circa 615 uit.

2. Ik lees hierop tweakers dat de Dell XPS 15z een drama was(alleen ik zie niet waarom, enkel opmerkingen als koop die niet want dat was een drama etc). Waarom, en zal de Inspiron 15z dat ook hebben?

3. Een aanraakscherm, is dat nuttig icm Windows 8?

4. Staat de windows installatie bij Dell standaard op de SSD? (nav dit bericht twijfel ik ineens http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40363004)

4. een andere optie zou zijn de Inspiron 15R SE. i7 ipv i5 en een 2GB AMD Radeon HD 7730M, maar weer geen SSD...En als ik SSd erbij zou kopen wordt ie iets boven budget. En dus ook geen aanraakscherm... Welke zouden jullie nemen voor mijn doeleinden?

Uiteindelijk zal een USB3 HDD of een NAS de filmcontent gaan bevatten.

Bedankt voor jullie advies!

[ Voor 4% gewijzigd door meermarco op 21-07-2013 21:07 ]

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:47
De aanbieding voor 649 geldt tot donderdag. IS dat echt een superprijs, of is die 200 euro aanbieding altijd zo?

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Jammer dat Darkstone lijkt te zijn verdwenen, die had je goed kunnen adviseren.

Maar de 15z, de bouwkwaliteit schijnt ondermaats te zijn, dingetjes die makkelijk loslaten enz. Scherm was ook niet alles, bij de 15 R SE heb je iig een puik 1080p display.