Prima platen, kijken allemaal erg lekker weg. Mooie serie. Nummer 9 is mijn favoriet, mooie brede uitsnede en de weerspiegeling op het wad doet het erg goed.
Verbeterpuntjes wat mij betreft:
- Op nummer 1 staat de horizon net ietsjes scheef, dat zou je nog kunnen verbeteren.
- Op foto nummer 2 vind ik de vignetting in de bovenhoek niet zo mooi.
- Op nummer 6 komt het licht mij erg onnatuurlijk over. Misschien zag het er wel echt zo uit, maar daardoor vind ik dit de minste foto van de serie.
- Nummer 8 is ook iets minder, gewoon omdat die door de gemiddelde fotograaf nog wel te maken is.
Verbeterpuntjes wat mij betreft:
- Op nummer 1 staat de horizon net ietsjes scheef, dat zou je nog kunnen verbeteren.
- Op foto nummer 2 vind ik de vignetting in de bovenhoek niet zo mooi.
- Op nummer 6 komt het licht mij erg onnatuurlijk over. Misschien zag het er wel echt zo uit, maar daardoor vind ik dit de minste foto van de serie.
- Nummer 8 is ook iets minder, gewoon omdat die door de gemiddelde fotograaf nog wel te maken is.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Leuke serie, die met de foto beter wordt.
#1 en #2 vind ik niet echt bijzonder.
#9 en zeker #10 vind ik de beste, fijn licht, fijne compositie.
#1 en #2 vind ik niet echt bijzonder.
#9 en zeker #10 vind ik de beste, fijn licht, fijne compositie.
#9 en nummer 10 eruit springen
mooie kleuren en compositie
ora et labora
Zitten een aantal mooie platen tussen!
Misschien trouwens handig om ff ergens anders te hosten, want het laden duurt wel erg lang moet ik zeggen.
Misschien trouwens handig om ff ergens anders te hosten, want het laden duurt wel erg lang moet ik zeggen.
Laden duurt inderdaad wel érg lang
Mooie platen!
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Laden gaat hier prima 
Ik vind het een leuke serie, mooie volle kleuren (houd ik van) en eigenlijk geeneen foto die ik er niet tussen vind passen.
Enige puntjes van kritiek zouden zijn: #3, #4 & #7 (en mindere mate #1) hebben veel lucht, terwijl er weinig te zien is. Het zijn mooie luchten, daar niet van, maar door het gebrek aan wolken of andere interessante dingen in de de lucht zou ik liever wat meer onderkant zien.
En bij #2 stoort het me dat de bergen in de verte onscherp zijn, terwijl de overige tweederde van de foto wel gewoon scherp is
Ik vind het een leuke serie, mooie volle kleuren (houd ik van) en eigenlijk geeneen foto die ik er niet tussen vind passen.
Enige puntjes van kritiek zouden zijn: #3, #4 & #7 (en mindere mate #1) hebben veel lucht, terwijl er weinig te zien is. Het zijn mooie luchten, daar niet van, maar door het gebrek aan wolken of andere interessante dingen in de de lucht zou ik liever wat meer onderkant zien.
En bij #2 stoort het me dat de bergen in de verte onscherp zijn, terwijl de overige tweederde van de foto wel gewoon scherp is
The devil is in the details.
Mooie platen! Lekkere kleuren over het algemeen! 
5 7 en 10 zijn mijn favorieten.
Zoals al eerder gezegd, hebben sommige foto's wat veel lucht (vooral 1 4 en 7) Bij 8 stoort me dat niet zo, want daar is er genoeg te zien in de lucht
Bij 2 had ik liever een grotere scherptediepte gezien, zodat alles in focus was
.
Als ik dan een algemeen "kritiek" puntje heb, dan is het dat het enigszins meer van hetzelfde is, maar dat kan aan mij liggen, want ik ben niet altijd even gecharmeerd van deze oerhollandse kustfoto's (te weinig te zien naar mijn mening, en te plat
).
5 7 en 10 zijn mijn favorieten.
Zoals al eerder gezegd, hebben sommige foto's wat veel lucht (vooral 1 4 en 7) Bij 8 stoort me dat niet zo, want daar is er genoeg te zien in de lucht
Bij 2 had ik liever een grotere scherptediepte gezien, zodat alles in focus was
Als ik dan een algemeen "kritiek" puntje heb, dan is het dat het enigszins meer van hetzelfde is, maar dat kan aan mij liggen, want ik ben niet altijd even gecharmeerd van deze oerhollandse kustfoto's (te weinig te zien naar mijn mening, en te plat
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Buiten de eerste 2 foto's vind ik de allemaal erg geslaagd. Door onscherpte foto 2 en on interessante lucht foto 1 doen die wat af tov de rest van de reeks.
Ook foto 6 lijkt me een beetje te onscherp op de voorgrond waardoor die een beetje rommelig aandoet. Eigenlijk staat het er beter op op foto 7 dus zou ik foto 6 ook weglaten.
Mooie kleuren, zou zo in ene brochure over de NL kust kunnen
Ook foto 6 lijkt me een beetje te onscherp op de voorgrond waardoor die een beetje rommelig aandoet. Eigenlijk staat het er beter op op foto 7 dus zou ik foto 6 ook weglaten.
Mooie kleuren, zou zo in ene brochure over de NL kust kunnen
Toen ik de eerste twee foto's zag dacht ik dat het geen mooie serie was.
Maar gelukkig zijn de foto's die erna kwamen een stuk beter!
Vooral de laatste 4 foto's vind ik erg mooi!
Foto 6 doet het inderdaad ook niet echt goed.
Maar gelukkig zijn de foto's die erna kwamen een stuk beter!
Vooral de laatste 4 foto's vind ik erg mooi!
Foto 6 doet het inderdaad ook niet echt goed.
Bedankt voor alle reacties.
zitten punten bij waar ik zeker wel wat mee kan.
Volgende keer de foto's waar ik zelf al m'n twijfels over heb mooi achterwege laten
Volgende keer de foto's waar ik zelf al m'n twijfels over heb mooi achterwege laten
De eerste twee vind ik persoonlijk niet zo de moeite, nadien wordt het steeds beter. 5, 9 en 10 vind ik de beste
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Pagina: 1