Macbook Pro start niet meer en vreemd beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Beste

Ik heb nu nog net geen maand een Macbook Pro van Apple, waar ik super tevreden over ben. Maar ik zit nu met een groot probleem, en kan er op internet niet veel over terugvinden. Daarom schakel ik graag jullie hulp in om dit probleem te verhelpen.

Ongeveer een 3-tal dagen na ontvangst merkte ik op dat bij het uit slaapstand brengen van de laptop het loginscherm heel vreemd was. Ik zag zwarte balken en kon niet inloggen. Na een reset (reboot) werkte alles weer.

Helaas, de problemen werden met der tijd erger. Het is zelfs zo dat de Macbook nu ook al zwarte balken vertoont als ik al ingelogd ben. Dus tijdens het werken zie ik overal zwarte balken, en stukken van het beeld die op een totaal verkeerde locatie verschijnen. Meestal bevriest de laptop dan na enkele seconden.

Nu, een 20-tal minuten geleden is het probleem serieus verergert. Mijn laptop deed weer vreemd na het uit slaapstand halen. In Chrome werd alles gevuld met zwarte vlakken en plots bevriest de laptop met alleen nog een bewegende cursor. Ik kon niets anders doen dan de knop 5 seconden blijven indrukken.

Maar nu, ik wil hem terug opstarten en nu doet hij die zwarte balken tijdens het opstarten (waar je het Apple logo ziet). Hij start ook niet meer verder op. Ik kan dus niets anders doen dan het logo van Apple zien. Voor zo'n dure laptop vind ik het toch niet kunnen dat zo'n problemen zich voordoen. Op internet kon ik niet veel vinden buiten dit: http://support.apple.com/kb/TS4135. Ik heb versie 10.8.4 geïnstalleerd, dus ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft?

Wie, o wie kan mij helpen. Ik hoop dat ik dit kan oplossen zonder de laptop terug te moeten sturen.

Alvast bedankt

Ruben

EDIT: Ik heb even wat screenshots gemaakt die je kan bekijken via volgende link: http://sdrv.ms/15XxAI1. Verder heb ik nu wel kunnen inloggen omdat ik een grijs vak zag bij dat Apple logo. Ik kon er na wat prutsen op klikken en heb toen mijn wachtwoord ingevoerd en op enter gedrukt. Hij is nu ingelogd, maar alles staat scheef en door elkaar en ik kan nergens op klikken (reageert niet).

[ Voor 10% gewijzigd door Qlii256 op 21-07-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:12
Deed het probleem zich voor na installeren van specifieke software, of direct uit de doos al? Het lijkt mij echt een hardware issue (defecte GPU). Je zou Apple kunnen bellen, je hebt de eerste 3 maanden recht op telefonische support rechtstreeks bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Het probleem deed zich voor het eerst voor 3 dagen na ontvangst.

EDIT: Ik heb zonet even getest, en het probleem is ook in Windows 8 (bootcamp). Het is dus een GPU probleem neem ik aan. Hoe kan het zijn dat 'ie nu al stuk is...

[ Voor 56% gewijzigd door Qlii256 op 21-07-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 14:11
Gewoon even de klantenservice van Apple bellen, daar zijn ze tenslotte voor. Waarschijnlijk wordt hij gewoon omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Bedankt voor de hulp tot hier toe. Ik zit nu al even te zoeken naar een e-mailadres van de Belgische support van Apple. Telefoneren kan namelijk niet omdat ik moet werken tijdens de week van 6u30 tot 7u 's avonds. Dan zijn ze blijkbaar niet meer open...

EDIT: Nu start hij plots op zonder enige problemen. Bij de hardware test zijn er ook geen fouten gevonden (Apple Hardware Test). Ik probeer nu nog eens de uitgebreide test.

[ Voor 25% gewijzigd door Qlii256 op 21-07-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Niemand die mij een e-mail kan geven van Apple Support BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Support wordt gebeld of zij bellen jou

Je hebt tijdens je werk toch wel 5-10 minuten tijd om te bellen met die gasten?

Als je deze link volgt (even het land/taal op BE zetten, links bovenin) Daarna loop je de stappen door en je wordt gebeld door hen voor een oplossing. Ik heb niet alles doorlopen maar misschien bellen ze zelfs 's avonds nog wel terug.

En dan een kleine aanvulling: foto's bewerken om snel iets weg te poetsen gaat makkelijker en sneller met Voorvertoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Bedankt Sypie voor de uitleg. Ik heb een afspraak gemaakt voor morgenavond om 19u30. Je leest het goed, ze bellen tot zo laat wat ik wel weer goed vind aan de support van Apple.

Ik houd jullie op de hoogte als ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Zonet contact gehad met een zeer vriendelijke medewerker bij Apple Support. Helaas het probleem niet kunnen verhelpen. Er is een probleem bekend bij Apple wat iets gelijkaardigs veroorzaakt, maar mijn Macbook freezed ook even na het optreden van de zwarte balken of zelfs strepen of puntjes op het scherm. Wat ook hem meer doet denken aan een hardwareprobleem.

Ik werd aangeraden een aantal keer een uitgebreide hardware test uit te voeren om te zien of die een probleem kan vinden. Ik moet hem naar het dichtstbijzijnde Apple shop brengen. Ik denk dat die in Oostende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Mijn Macbook sinds gisteren terug van Service Point waar ze hem hersteld hebben. Exact 2 weken kwijt geweest. Ze hebben het display, PCB en front cover vernieuwd. Wat er precies mis was wis de man in de winkel mij niet te vertellen.

Ik ben blij dat hij herstelt is en hoop dan ook dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 20:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ze hebben dus eigenlijk alles behalve de harddisk en de onderkant vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat je mac gemaakt is. Waarom ben je niet langs de Apple Store gegaan? Had je waarschijnlijk gelijk een andere gekregen?
Pagina: 1