Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf Ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Beste Tweakers,

Graag wil ik een ultrabook aanschaffen. Heb ik gekeken naar de 9 serie van Samsung.
De laptop zal gebruik worden voor normale internet, muziek luisteren. Het is gewoon om buiten relaxed te kunnen zitten.

Het echte zware werk gebruik ik wel mijn PC voor. Maar met dit mooie weer wil ik wel lekker buiten kunnen zitten en toch nog beetje relaxed kunnen internetten en muziek luisteren.

Zal hem grotendeels thuis gebruiken maar het kan wel eens handig zijn om hem eens makkelijk snel mee te nemen, daarom is het wel handig als hij lekker licht is qua gewicht.

pricewatch: Samsung NP900X3C-A05NL

Alleen heeft deze een 13,3" scherm. En dat vind ik best wel weer te klein. Je hebt ook nog een broertje ervan die heeft een 15" scherm alleen wel weer 200 euro duurder.

Is dat het waard die 2" meer voor 200 euro?

Of hebben jullie nog andere suggesties. Qua uiterlijk spreekt de 9 serie mij heel erg aan! :9~

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Ik weet niet zeker welk 15 incher je bedoelt, maar degene die ik vond heeft 8GB RAM (ipv 4GB) en een grotere batterij 62Wh (ipv 44Wh).

Wel iets zwaarder (hoewel nog steeds behoorlijk licht) en dezelfde resolutie op een groter scherm (= iets minder scherp beeld), of jij dat het waard vindt moet je voor jezelf bedenken.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:23
Als je er veel buiten mee zit zou ik zeker erop letten dat je mat scherm hebt.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Voor 999 euro heb je al de Vaio Pro met soortgelijke specs (i5, 128GB SSD) . Alleen dan een intell processor van de nieuwe generatie (dus stukken krachtiger) met daarbij een lager gewicht, langere accuduur en een flink beter scherm waaronder een hogere resolutie. Ik zie dan niet echt veel redenen om dan voor de Samsung series 9 te kiezen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Vinand schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:57:
Voor 999 euro heb je al de Vaio Pro met soortgelijke specs (i5, 128GB SSD) . Alleen dan een intell processor van de nieuwe generatie (dus stukken krachtiger) met daarbij een lager gewicht, langere accuduur en een flink beter scherm waaronder een hogere resolutie. Ik zie dan niet echt veel redenen om dan voor de Samsung series 9 te kiezen.
Dankje! Zal ik daar eens naar kijken! :)

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Zoek toch wel eigenlijks een 15" scherm. 13,3" is toch wel te klein net denk ik zo.

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 22:41
Bij de zenbook is de hoge resolutie voldoende op een 13,3 inch scherm De hoge resolutie zorgt ervoor dat je veel kan zien op het kleinere scherm. Denk wel dat als je voor dat soort opties gaat je misschien beter de samsung np530 kan halen. Scheelt zo een aantal honderd euros en is alleen iets minder snel en de stevigheid zal iets minder zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door sumpie op 22-07-2013 18:05 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

NP530 is een ander niveau, zeker in vergelijking met de huidige generatie Zenbooks en andere top-of-the-line series. Overigens heeft jouw Zenbook, als die een scherm met 900p in de hoogte heeft, 1600 in de breedte.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Hmm er zijn hier weinig user reviews te vinden over 15 inch ultrabooks.

Welke 15 inch ultrabooks kunnen jullie mij adviseren?
Pagina: 1