Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Samsung Ativ 8 vs Asus n56 vs Sony svs15

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Al een tijdje ben ik opzoek naar een nieuwe laptop, deze ik z.s.m nodig heb.
Heb al behoorlijk wat rond gezocht en er kwamen 3 typen naar voren, maar bij elk heb ik toch wat puntjes.

Het gebruik
Gebruik zal van 3d programma´s als solidworks en photoshop e.d. tot redelijke games lopen, hoef niet in de hoogste settings de games te spelen, maar een beetje lekker soepel zou wel mooi zijn. Voor de rest wil ik hem vaak meenemen dus hoe lichter hoe beter.

Hieruit kwam ik op de volgende eisen

Eisen
- snelle i5 / i7
- werkgeheugen liefst 8gb
- Full HD
- Goede videokaart (rond nvidia gt650m)
- meeneembaar, hoe lichter hoe beter
- SSD of mogelijkheid tot SSD inbouwen.
- budget; hoe goedkoper hoe beter!

Hieruit kwam ik toch de volgende geschikte kandidaten;

Samsung Ativ Book 8
http://tweakers.net/price...-book-np880z5e-x01nl.html
2 nadelen, de prijs en geen SSD, dus de vraag is hij deze meerprijs ook echt waard? en waarom?

Asus N56-series
2 moddelen, welke is beter?
http://tweakers.net/pricewatch/320523/asus-n56vz-s4215h.html
http://tweakers.net/pricewatch/336307/asus-n56vb-s4054h.html

Niet echt portable, maar ook nie veel zwaarder dan die ativ book.

Tevens kan hier een SSD in een caddy of op de plaats van de CD-rom drive gezet worden?

Sony SVS15
http://tweakers.net/price...svs1512v1e/specificaties/
Hoe erg komt deze videokaart nu te kort?

Dus wat denken jullie hier?

Alvast bedankt.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tja.. de samsung heeft goede specs en er zit een i7 in en een grafische kaart die volgens notebookcheck.net beter is dan de 640LE in de sony. Qua videokaart zou ik dus voor de samsung gaan, ik vind zelf dat dit echter de prijs niet rechtvaardigd.

De sony tja... overpriced vind ik.

De asus laptops zijn beide een erg goede keuze. Om de cpus te vergelijken moet je even wat benchmarks op het internet lezen. Voor zover ik heb gelezen is in solidworks en andere programmas de 650 beter dan de 740. Voor de rest is een verschil tussen de 2 laptops het opslag geheugen. 750 vs 500 gb
Ik zit zelf in een gelyksoortige situatie en wil ook een laptop voor solidworks. Ik heb echter via google (solidworks benchmark results) van de solidworkswebsite gelezen dat de intel 4000 die in de cpu gebakken zit net zo goed werkt voor solidworks en ook nog eens door solidworks ondersteunt wordt met drivers.

Ik zelf wacht op de asus n550 met fullhd scherm met touchscreen. Of ik neem de msi p50t a11 van campusshop.nl voor 1050 euro.

Daarbij is uit ciphers review gebleken dat de m500 128 ssd the way to go is.

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 21-07-2013 18:51 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart van de samsung en asus verschillen niet zoveel dan, volgens notebookcheck.
Dus kan ik wel zeggen dat de asus hier als winnaar uitkomt

Tevens de asus n550 is pas verwacht in september toch?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Let op, je kan de grafische kaart van de Sony redelijk oc'n naar de performance tussen de gt650 en de gtx660 in.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad ergens gelezen dat er een bios mod, dat verhoogde je de snelheid van de grafische kaart toch, dus overclock je hem dan niet als het ware.

Dit moet toch ook vast nadelen hebben?

Is de sony dan een betere keus, aangezien deze dan toch een stuk lichter is?

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Bij de samsung betaal je meer voor:
- geringe dikte
- snelste videokaart van de 3
- touchscreen + ips scherm
- zeer lange accuduur
- bouwkwaliteit
- design
- stil

Qua specificaties is de Samsung de beste van de 3, maar betaal je wel de hoge prijs en moet je nog een SSD inbouwen.

De Sony S15 is aan het einde van zijn leven en kun je relatief goedkoop op de kop tikken. Wel alleen in het wit of zilver nog te krijgen volgens mij. Bij zelf inbouwen van een SSD zit je helaas vast aan SATA2 snelheden (of dit in de praktijk echt te merken is verschillen de meningen over).

Asus N550 is nog niet verkrijgbaar in Nederland. Het is een alternatief op de Ativ Book 8, maar iets zwaarder, iets mindere GPU, en een kleinere batterij.

Als budget belangrijkste is zou ik een S15 kopen. Als prestaties belangrijkste zijn een Ativ Book 8. Ergens daar tussen zit de Asus.

[ Voor 8% gewijzigd door EddoH op 22-07-2013 09:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm bedankt, prestatie staat in principe voorop, alleen 600 euro aan meerprijs voor iets betere prestaties en uiterlijk vind ik vrij hoog.

de asus n550 duurt me te lang voordat hij er is.

Bij de sony dan, die i5 kan toch redelijk met die i7's mee?
En wat zijn nu de nadelen van die bios mod?

anders word et toch de n56

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Tja, wat wil je horen. Dual-core vs quad-core, minder cache etc. Bij veel applicaties zul je er niets van merken. Bij cpu-intensieve uiteraard wel, en dan is het verschil behoorlijk.

Persoonlijk zou ik mijn nieuwe laptop niet gelijk overclocken (want dat is het). Hij gaat uiteindelijk meer warmte produceren, en zal dus beter gekoeld moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke thx, dan lijkt de asus hier de beste prestatie/prijs verhouding te hebben.

Ik had inderdaad net nog wat meer informatie over het overclocken liggen te zoeken en inderdaad het is vrij gemakkelijk te doen zelfs met win 8 nu, maar men ondervind veel problemen met de warmte, wat me dan toch niet de bedoeling lijkt.

Dus dan kan die ook afgestreept worden en dan blijft er eig nog maar 1 over :p

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Let er wel op dat de Asus een TN paneel heeft, en de Samsung en Sony een IPS paneel heben.

• NRGd
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-11 21:18
EddoH schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:29:
Let er wel op dat de Asus een TN paneel heeft, en de Samsung en Sony een IPS paneel heben.
Samsung heeft geen IPS scherm, maar een MVA scherm. Maar feitelijk een erg goed scherm: goede inkijkhoeken en goede kleurdekking.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

I stand corrected. Ik zie in ieder geval geen verschil tussen mijn IPS schermen en de Samsung Book 8, vandaar.

• Vinand
De Samsung heeft geen MVA of IPS, maar deze heeft een PLS paneel. Wat dus simpelweg nog steeds jammer genoeg een inferieur alternatief is ten opzichte van IPS. Wel is het paneel nog steeds relatief goed in verhouding met bijvoorbeeld het TN paneel van de Asus.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

'Inferieur alternatief'. Ik weet niet of je wel eens het scherm in real-life hebt gezien, maar dat is nogal een overtrokken statement. Zoals ik zei, ik zie geen verschil tussen mijn IPS schermen en Samsung's PLS scherm qua kijkhoek, en ik vind het contrast en lichtopbrengst bij de Samsung beter.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:32
De Lenovo Y500 of de opvolger Y510 al bekeken? Nette laptop met full HD IPS scherm en voor een leuke prijs mee te nemen (zeker de Y500).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Vinand
EddoH schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:14:
'Inferieur alternatief'. Ik weet niet of je wel eens het scherm in real-life hebt gezien, maar dat is nogal een overtrokken statement. Zoals ik zei, ik zie geen verschil tussen mijn IPS schermen en Samsung's PLS scherm qua kijkhoek, en ik vind het contrast en lichtopbrengst bij de Samsung beter.
Ik heb ze gezien en het ziet er goed uit. Alleen lees eens de pls testen van anandtech vs ips eens goed door. Daar zie je gewoon dat pls npg gewoon vanwege het "nieuw" zijn nog op vele fronten voor de productiekosten achterloopt op gelijk kostende ips panelen. Toekomst zal hopelijk anders zijm aangezien de techniek achter pls gewoon ongetapte potenties heeft.

Pagina: 1